Szőlő-Bor

Magyar bor a világ száz legjobb bora között

Agrofórum Online

A világ borszaksajtójának egyik vezető magazinja, a Wine Enthusiast kedden publikált Top 100-as listáján a Dereszla Pincészet 2009-es évjáratú ötputtonyos aszúbora a 20. helyezést érte el - tájékoztatta a borászat az MTI-t.

Közleményükben azt írták: ez az elismerés nemcsak a Dereszla Pincészet, hanem a tokaji borvidék és Magyarország borászati sikere is. A pincészet bora ezzel az elismeréssel harmadszor került fel a világ száz legjobb borát összesítő, nemzetközileg is elismert listára.
   
A Bai Edit főborász által készített borok közül legutóbb a 2007-es évjáratú ötputtonyos aszú lett egy másik vezető borszakmai magazin, a Wine Spectator Top 100 listáján 20. helyezett – idézték fel.
   
Ismertették: a Dereszla Pincészet jelenleg két helyen mintegy nyolcezer mázsa szőlőt dolgoz fel 130 hektár területről. Az aszúborok mellett egyre jelentősebb a száraz és pezsgő borok készítése. Borainak 80 százalékát külföldön, több mint 40 országban értékesíti, amelyek közül a legjelentősebbek Franciaország, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, a skandináv országok és Lengyelország.
   
A Wine Enthusiast magazint 1988-ban alapították, fő célkitűzése, hogy a világ borairól hiteles információkat adjon a borkedvelőknek.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Erősítik az állami bormarketing tevékenységet

2020. január 10. 13:21

A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében Magyarország Kormánya 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat az Agrárminisztérium irányítása alatt működő AMC-hez delegálja.

Változtak a borok eredetmegjelölését szabályozó uniós rendeletek

2019. február 6. 08:33

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az Európai Bizottság átdolgozta a borok eredetmegjelölésére, földrajzi jelzéseire és a hagyományos kifejezések elismerésére, a termékleírások benyújtására és módosítására, valamint a borok jelölésére és címkézésére vonatkozó szabályokat.

3,5 milliárd forinttal támogatják a minőségi borok értékesítését

2019. szeptember 6. 08:03

A magyar borászatok az európai borok között sokszínűségükkel tűnnek ki, a Kárpát-medencében pedig csodálatosak az adottságok a bortermelésre.

Spanyol rozéból "varázsoltak" francia bort

2018. november 17. 09:08

2016 és 2017 között körülbelül 10 millió palack spanyol bort adtak el franciaként, derítették ki francia nyomozók.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420