Szőlő-Bor

Magyar bor: ezentúl személyesen

turizmus.com

Újszerű kezdeményezés, és ezzel együtt a hozzá kapcsolódó arculat is bemutatkozott március 1-jén, a Borjog és Bormarketing 2019 konferencián – írta turizmus.com.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a szakmai szervezetekkel együttműködésben hozott létre egy egységes márkát, amely azt a célt szolgálja, hogy növelje a magyar bor és borászatok nemzetközi ismertségét, népszerűsítse a kulturált borfogyasztást. A 22 magyar borvidék számos szőlőfajtájának és borstílusának köszönhetően rendkívül sokszínű, az új borarculat pedig megőrizve és ünnepelve ezt a sokszínűséget, egységbe szervezi a magyar bor kommunikációját.

Az arculat a személyességre épül, az egész kezdeményezés azon az alapon nyugszik, hogy a magyar bor mögött ott áll a magyar borász, személyesen. Az egyenlet szerint: magyar bor = magyar borász. A magyar bor új arculatát és márkakoncepcióját Gál Zsombor, a bormarketingért felelős szakértő, valamint Ipacs Géza arculati tervező mutatták be. A bemutatott rendszer a március 1-jén el is indult.

Létrehozásánál három fontos szempont játszott szerepet. Egyrészt, hogy egyedi történet jöjjön létre, olyan, amelyet még nem számít elhasznált üzenetnek a világban. Az is fontos szempont volt, hogy a rendszer hiteles legyen: ne ideológiát kommunikáljon, hanem azt a valós képet, amelyet ma a magyar bor jelent. Harmadrészt az is lényeges volt, hogy a rendszerben minden magyar borász benne lehessen, és az üzenet minden magyar borvidékre igaz legyen. Elindult a koncepció társadalmasítása is, az ágazati döntéshozók egyöntetűen igent mondtak a kezdeményezésre.

Az arculat a nagy plénum előtt a ProWein 2019-en debütál majd március 17-én Düsseldorfban, ahol a magyar stand tervei már az új arculat szempontjai szerint álltak össze.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Magyarország a 23. legnagyobb borexportőr a világon

2020. július 18. 07:50

Tavaly összesen 36,1 milliárd dollár értékben exportáltak bort a világ országai. A listát Franciaország vezeti 11 milliárd dollárral Olaszország és Spanyolország előtt. Hazánk a 23. a globális listán a maga 112 millió dolláros borkivitelével, ez a mennyiség az európai rangsorban a 14. helyre volt elegendő.

8,5 milliárd forint jut évente a borászat fejlesztésére

2018. március 6. 12:54

Magyarországon 2010 óta 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg, 1500-2000 hektárral nőtt a szőlőterület, a ténylegesen betelepített terület 80 ezer hektár.

Foglalkoztatási gondok a szőlő-bor ágazatban

2019. november 4. 09:47

A munkaerőhiányhoz való alkalmazkodás során a kézi munkafolyamatok csökkentése, a béremelés és a vonzó körülmények kialakítása tűnik a leggyakoribb stratégiának.

Balla Géza: hagyományos fajtákkal érdemes csak ringbe szállni!

2019. január 16. 04:36

A borászatban nem lehet megállni, folyamatosan fejleszteni kell, figyelve a piaci körülményekre, elvárásokra. Ez az a szakma amit vagy úgy csinál az ember, ahogy kell, vagy ne is csinálja!