Szőlő-Bor

Magyar borok is nyertek a Decanter World Wine Awards borversenyen

MTI

Három platina- és hét aranyérmet nyertek el a magyar borok és pezsgők a világ legnagyobb nemzetközi borversenye, a londoni Decanter World Wine Awards (DWWA) idei mezőnyében; a legeredményesebb magyarországi borvidék Tokaj-Hegyalja volt.

A DWWA 2019-es kiírására 57 országból csaknem 17 ezer nevezés érkezett, és összesen 105 magyar bor részesült elismerésben: 75 kapott érmet (3 platinát, 7 aranyat, 25 ezüstöt és 40 bronzot), további 30 magyar bor pedig elismerő oklevelet érdemelt ki – közölte az MTI-vel a keddi eredményhirdetés után a mádi Holdvölgy Pince és a somlói Kreinbacher Birtok.

A zsűri platinaéremmel jutalmazta a Holdvölgy 2012-es Culture 6 puttonyos Tokaji Aszúját, a Béres Szőlőbirtok 2012-es 6 puttonyos Tokaji Aszúját és a szintén tokaji Juliet Victor 2016-os Édes Szamorodniját.

Aranyérmet nyert el a somlói Kreinbacher Classic Brut pezsgője és öt tokaji pincészet további hat bora: a Holdvölgy 2017-es Vision cuvée-je, a Füleky 2007-es 6 puttonyos tokaji aszúja, a Grand Tokaj 2013-as Eszenciája, a Gróf Degenfeld 2016-os Andante Furmintja, illetve Szamorodnija, valamint a Kvaszinger 2016-os Tokaji Aszúja.

A DWWA zsűrijébe minden évben elismert nemzetközi szakértők kapnak meghívást: ezúttal több mint 280 specialista érkezett Londonba 30 országból, köztük 23 Master Sommelier és 70 Master of Wine.

A verseny 16. évében rekordszámú érem született; ez a szervezők szerint részben a borminőség folyamatos javulásának köszönhető, részben pedig annak, hogy olyan, eddig kevésbé ismert bortermelő régiók is sikeresen szerepeltek, mint Kína vagy Mexikó.

A DWWA-ra nevezett borok között nemzetközi szinten összesen 50 Platina Best in Showérmet, 148 platinaérmet, 480 aranyat, 4161 ezüstöt és 7374 bronzot osztottak ki. A legtöbb elismerést (összesen 3365 érmet és oklevelet) a francia borok kapták.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Oltalom alá kerülnek a csopaki borok

2020. július 21. 08:02

A bizottsági tájékoztatás szerint az oltalom a Balaton északi partjának keleti medencéjében a Csopaktól Alsóörsig terjedő partszakasz első hegyvonulatán termelt borokra vonatkozik.

Tizedszer választották meg az MTA borait

2019. május 5. 12:08

A versenyre 14 magyarországi borvidék 48 pincészete 142 bort nevezett, melyek bírálata öt napon át zajlott.

Szőlő szentek, kápolnák a Balaton régióban

2019. szeptember 14. 04:36

A Balaton környékén a szőlőtermesztés már több mint 2000 éves múltra tekint vissza. Az emberek a kezdetektől próbálták megjósolni az időjárást, s így keletkeztek a különböző népszokások és rigmusok, illetve védelemért fohászkodtak Istenhez és a különböző szentekhez; tiszteletükre szakrális építményeket állítva.

Magyar bor: ezentúl személyesen

2019. március 5. 09:06

Újszerű kezdeményezés, és ezzel együtt a hozzá kapcsolódó arculat is bemutatkozott március 1-jén, a Borjog és Bormarketing 2019 konferencián – írta turizmus.com.