Szőlő-Bor

Már a negyedik évjárata debütál a BalatonBornak

MTI

A másik két magyarországi borvidéki márkával, a Villányi REDy-vel és a pannonhalmi PH-Értékkel közösen mutatták be a BalatonBor 2018-as évjáratát kedden Budapesten.

Immár a negyedik évjárata debütál a Balaton Borrégió termelőinek összefogásával létrejött BalatonBornak – emlékeztetett a keddi évjáratbemutatón a Balatoni Kör BalatonBor szekciójának elnöke.

Dobosi Győző az MTI-nek elmondta: 19 észak- és dél-balatoni pincészet részvételével készült el a BalatonBor harmadik évjárata, amelyből mintegy 60 ezer palack kerül majd a piacra. Dobosi Győző elmondta, hogy kedden tartották a szűkebb balatoni termőhelyek karakterét bemutató HegyBorok bírálatát, ebben a kategóriában 14 pincészet tételei kerülnek a piacra idén.

Kardos Gábor, a Balatoni Kör alapítója az MTI-nek felidézte, hogy a BalatonBor 2016-ban debütált a régió vezető pincészeteit és éttermeit tömörítő Balatoni Kör és a Rizling Generáció borszakmai összefogás közös kezdeményezéseként. A koncepció lényege, hogy az előírt feltételeknek megfelelő és a vakkóstoló próbáját kiálló balatoni pincészetek olaszrizlingjei egységes dizájnnal ellátott palackokban, közös brand alatt, de a pincészet saját nevét feltüntetve jelennek meg a piacon – tette hozzá.

Kardos Gábor kiemelte, hogy kedden először mutatkozott be közösen Magyarország három régiós bormárkája.

Illés Tamás, a Pannonhalmi Főapátsági Pince marketing vezetője hangsúlyozta: a Pannonhalmi Borvidék nem csupán a múltjára szeretne építeni, hanem a jövőbe tekint, ehhez járul hozzá az egyelőre hat pincét tömörítő PH-Érték Egyesület is. Az egyesület a BalatonBor példáját követve hozta létre a most debütáló PH-Érték bormárkát, amely azonban a BalatonBortól eltérően a Pannonhalmi Borvidék emblematikus fajtáján, a rajnai rizlingen alapuló házasítás – tette hozzá.

Szakál Zoltán, a Csányi Pincészet főborásza közölte, hogy „Villány másik arcát” szeretnék megmutatni a villányi REDy márkával, amely egy portugieserre épülő, gyümölcsös, vörös házasítás.
A 2018-as évjáratból már 19 termelő borát választotta ki a bíráló bizottság – mondta el Szakál Zoltán.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Pozitív volt Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege - Borpiaci jelentés

2018. március 25. 09:57

Magyarország pezsgőexportja 40 százalékkal volt több 2017-ben az egy évvel korábbinál, az ebből származó bevétel pedig 11 százalékkal nőtt.

559 nevezés a XVIII. Országos Syngenta Borversenyen

2019. március 7. 07:58

Minden eddiginél több, összesen 559 nevezés érkezett a XVIII. Országos Syngenta Borversenyre. A siófoki díjátadón a legjobbaknak járó SynVino-díjakat ebben az évben a Bárdos és Fia Pincészet, a Béres Szőlőbirtok, a Koch Csaba Vin Art Pincészet és a badacsonyi NAIK Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet kapta.

Egyre versenyképesebbek a japán borok

2018. november 20. 04:36

A japán bor külföldi értékesítésének esélyei egyre nőnek. Amíg 2016-ban 164 millió jen értékű bort exportált a szigetország, tavaly már 493 millió jenre ugrott a bevétel.

Több mint egymillió dollárt fizettek két palack borért!

2018. december 29. 08:47

A második világháború végén a legjobb burgundiai borászat, a Romanee-Conti mindössze 600 üveg sötétvörös nektárt készített, és ezek közül kettőt összesen több mint egymillió dollárért értékesített októberben a New York-i Shoteby’s aukciós ház.