Szőlő-Bor

Már Angliában is keresettek a tokaji borok

Agrofórum Online

„Magyar csodaként" emlegetik Londonban a tokaji borokat, amelyek az idei év egyik legkedveltebb termékei a brit piacon. Éttermekben, szállodákban, kocsmákban és szupermarketekben is megtalálhatóak a karakteres ízű magyar termékek.

A britek idáig inkább a francia, olasz vagy spanyol borokat vásárolták, ám idén nyáron népszerűbbek a tokaji borok, mint valaha. A brit kiskereskedők egyre több helyre szállítanak magyar termékeket, köztük Michelin-csillagos éttermekbe és szállodákba is.

A Lidl szupermarket – amely számos érdekes borfajtát sorakoztat fel üzleteiben – is arról számolt be, hogy a késői szüretelésű Tokaji Aszú az egyik legnépszerűbb termékük. Egy palackot 7 fontért árulnak, és igazi „magyar felfedezésnek” tartják az édes bort. A Lidl más tokaji borokat is tart készleten, óriási népszerűségnek örvend a Tokaji Furmint Château Dereszlát. Ezek a termékek borkészletük egyharmadát adják. Tavaly több mint hatmillió palackot adtak el, ami kétszerese a 2015-ös értékesítésnek. A Waitrose és a Marks & Spencer szintén növekvő eladási mutatókkal büszkélkedhet.

A tokaji borvidék 2000-ben mutatkozott be először Angliában, ahol a nagykövet átadott egy palack százéves Tokaji Aszút az anyakirálynő 100. születésnapjára a felség kancellárjának. Az anyakirálynő a kancellárján keresztül megköszönte a magyar kormány és a kereskedőház figyelmességét, majd hozzátette: „végre egy hasznos ajándék”.

(hirado.hu)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Modern borok ősi génállományú szőlőfajtákból

2019. szeptember 22. 08:37

Franciaországban, a Jura megyében termő Savagnin blanc, vagy a Pinot noir genetikai szempontból rokonai azoknak, amelyekből már a Római Birodalom idején is bort készítettek.

Jó évjáratra számítanak a szekszárdi borvidéken

2019. szeptember 30. 09:03

Az eddigi átlagtermés 80-90 mázsa, a fehér szőlőket 19-19,5-es, a kék szőlőket 20 feletti mustfokkal szüretelik, így musterősítésre valószínűleg nem lesz szükség Szekszárdon.

Előzzük meg a mustgáz-mérgezést!

2019. szeptember 4. 10:16

Mivel a szén-dioxiddal telített pincébe csak sűrített levegős légzőkészülékben szabad bemenni, aki mustgázzal kapcsolatos balesetet észlel, azonnal hívja a 112-es segélyhívó számot és kérje a tűzoltók segítségét.

Foglalkoztatási felmérés készül a szőlő-bor ágazatban

2019. február 25. 09:35

A kérdőív kitöltése név nélkül történik, a felmérés technikai hátterét, az információk rendszerezését az AKI adja.