Szőlő-Bor

Másfél millió palackkal nőtt a Varga Pincészet boreladása tavaly

Agrofórum Online

A Varga Pincészet tavaly 10,6 millió palack bort adott el belföldön.

A Varga Pincészet tavaly 10,6 millió palack bort adott el belföldön, 1 millió palackkal többet, mint 2013-ban, összes értékesítése pedig 12 millió üveg volt az előző évi 10,6 millió után – közölte Varga Péter ügyvezető-tulajdonos az MTI-vel.

Elmondta, hogy a vártnál rosszabb körülmények ellenére sikerült megtermelni és felvásárolni a szükséges 12,5 millió kilogramm szőlőt. A kisebb részt a család 250 hektáros birtokáról származó 1,7 millió kilogramm szőlő képezi, amelyből a prémium borokat készítik, a többi alapanyagot a termelőkkel kötött hosszú távú szerződések alapján biztosítják.

Kifejtette: a múlt évben nőtt a bor iránti kereslet, a gasztronómiai és a kiskereskedelmi palackos bor értékesítésben 2014 második felétől nagyaranyú növekedés indult meg. A változást jól mutatja, hogy a múlt év első felében 4 százalékkal, a második felében 21 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest a pincészet eladásai – közölte az ügyvezető.

A cégcsoport 2014-es konszolidált árbevétele 4,8 milliárd forint volt, szemben a 2013-as 3,6 milliárd forinttal. A tavalyi bevétel növekedésének fő forrása a nagyobb eladott mennyiség volt, de fontos elem, hogy a növekedés a drágább termékeknél következett be – jegyezte meg. Kisebb mértékben, de a növekedésben a 2013-as áremelés is közrejátszott.

A konszolidált nyereség 2013-ban 176 millió forint volt, 2014-ben pedig várhatóan 400 millió forint lesz.

A Varga Pincészet borainak bruttó polci átlagára palackonként 800 forint, ami az előző évhez képest kis mértékben nőtt.

Az árbevétel 9 százaléka az export, a fontosabb exportpiacok Szlovákia, Lengyelország, Oroszország és Románián belül Erdély.

A szőlő felvásárlási ára mindkét évben 100 forint körül alakult kilogrammonként, a cég felvásárlásra nettó több mint 1 milliárd forintot költ éves szinten.

A Varga Pincészetnél 2015-ben mintegy 1,7 milliárd forint értékben terveznek fejlesztéseket a badacsonyörsi és a feldebrői pincészetben. Ahhoz, hogy a bővülő piaci igényeknek meg tudjon felelni a pincészet, elsősorban kapacitásbővítő beruházásokra van szükség – mondta az ügyvezető.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Készül az új bortörvény

2020. augusztus 13. 10:49

Idő- és költségmegtakarítást hozhat a borászoknak a szakmai egyeztetések után várhatóan őszre elkészülő bortörvény, amely az ágazat fehéredését és a fogyasztók pontosabb tájékoztatását is magával hozza – mondta a Világgazdaságnak Nagy István agrárminiszter.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Magyarország a 23. legnagyobb borexportőr a világon

2020. július 18. 07:50

Tavaly összesen 36,1 milliárd dollár értékben exportáltak bort a világ országai. A listát Franciaország vezeti 11 milliárd dollárral Olaszország és Spanyolország előtt. Hazánk a 23. a globális listán a maga 112 millió dolláros borkivitelével, ez a mennyiség az európai rangsorban a 14. helyre volt elegendő.

Túl olcsón kerül piacra a magyar bor

2019. szeptember 23. 08:33

A probléma a megkérdezett piaci szereplők szerint összetett, a megfelelő marketing hiányától kezdve a mennyiségi és minőségi gondokon keresztül odáig terjed, hogy kudarcot vallottak a kitörési pontnak szánt fajták.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420