Szőlő-Bor

Másodszorra rendezik meg a Bormedence Kárpát-medencei borünnepet

MTI

Tizennégy Kárpát-medencei borvidék mintegy ötven termelőjének több mint százötven bora, mesterkurzusok és zenei programok is várják a látogatókat a 2. Bormedence Kárpát-medencei borünnepen október 27-én a Magyar Nemzeti Múzeumban.

A Borra, magyar! egyesület és partnerszervezetei évek óta tevékenykednek a Kárpát-medencei magyar-magyar kapcsolatokért, illetve a Kárpát-medencei magyar borkultúra népszerűsítéséért. A Bormedence célja, hogy egyetlen kóstoló keretében ismertesse meg a közönséggel a Kárpát-medence sokszínű borkultúráját, miközben alkalmat nyújt arra, hogy az anyaországi és a külhoni borászok tapasztalatot cseréljenek és találkozhassanak fogyasztóikkal – közölték az MTI-vel a szervezők.

A csaknem ötven kiállítót felvonultató sétálókóstolón hasonló arányban képviseltetik magukat anyaországi és külhoni pincészetek, amelyeken keresztül a Kárpát-medence legtöbb borvidéke bemutatkozik. Az idei rendezvény díszvendégei a Bereg-vidék (Kárpátalja), illetve Badacsony és a Szent György-hegy lesznek.

A Bormedence két mesterkurzust is hirdet. John Szabo magyar származású kanadai Master Sommelier, a Volcanic Wines című kötet szerzője Vulkanikus Badacsony (a kéknyelű és társai) címmel Badacsony, Szigliget, a Szent György-hegy és Somló egyedi borszőlőfajtáit mutatja be, míg Szakács-Orha Imre erdélyi Master of Wine-jelölt a feketeleányka (feteasca regala) világába vezeti be az érdeklődőket erdélyi, anyaországi és regáti (romániai) tételeken keresztül.

A programot egy egyedi kóstoló egészíti ki: száz éve született Csizmazia Darab József szőlőnemesítő, akire az általa keresztezett szőlőfajták (mások mellett a medina, a néró és a turán) borait felvonultató külön kóstolóval emlékeznek a szervezők.

A Bormedence vendége lesz a Ghymes együttes alapító tagja, Szarka Gyula is, aki bordalokkal szórakoztatja majd a látogatókat.

A rendezvény részletes programja ide kattintva érhető el.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Divattá vált borászatot alapítani a leggazdagabb üzletemberek körében

2019. január 24. 12:36

A napi.hu és a Forbes listáiból kiderül, hogy borász nincs a leggazdagabb magyarok között, ahová tavaly legalább 8 milliárd forintos vagyonnal lehetett bekerülni.

Elindult "Az aszú éve" magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban

2018. február 19. 08:50

A rendezvényen részt vettek a washingtoni diplomáciai, politikai és üzleti élet szereplői, borkereskedő és -forgalmazó cégek vezetői, valamint csaknem 30 étterem borbeszerzői és kiemelt sommelier munkatársai is.

A Lidl a legnagyobb magyar borexportőr

2020. április 17. 11:40

A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.

Dunai Bernadett: a borfogyasztási trendek alapján a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek

2019. január 29. 09:09

Kiemelkedően jó évet zárt a Dubicz Borászat 2018-ban. A pince tavalyi eladási statisztikái összhangban vannak a magyar borászatot jelenleg befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket.