Szőlő-Bor

ProWein 2017 – Düsseldorf a borok fővárosa

Agrofórum Online

Hosszú évek után januárban újra volt Budapesten beharangozó ProWein (a borok és szeszes italok nemzetközi szakvására) sajtótájékoztató a BD-EXPO Kft. jóvoltából. A rendezvényt március 19. és 21. között Düsseldorfban tartják, méghozzá minden idők legnagyobb magyar részvételével!

A beharangozó sajtótájékoztatón részt vett többek között dr. Török András, a Magyar Turisztikai Ügynökség gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója is, akitől megtudtuk: a közösségi standunkon rajtuk kívül húsz hazai vállalkozásunk képviselteti magát, de önállóan, egyénileg még további négy cég is ott lesz a megmérettetésen. Tavaly csaknem ötszáz magyar látogatót regisztráltak. Sőt, három előadónk összesen kilenc rendezvényen tart szemináriumot, ráadásul mintegy harminc szortimentummal borkostoló is várja majd az érdeklődőket.

Egyébiránt a bor kiállításra 6300 kiállító jelentkezett (ebből 5700 Európából), míg a szesz ágazatban harminc nemzet 400 kiállítója mutatkozhat be a német metropoliszban. A rangos összejövetelre majdnem ezer újságírót várnak tudósítani.

Töretlen sikert tud felmutatni a ProWein szakvásár fejlődése. Tavaly márciusban még a korábbinál is több kiállító és látogató érkezett szerte a világból Düsseldorfba a borok és szeszes italok vezető világvásárára. Több mint 55 ezer szakmai látogató (125 országból) tájékozódott, adta le rendeléseit 6200 kiállító standjánál, és vett részt a változatos kísérő rendezvényeken. A látogatók fele ma már Németországon kívülről érkezik Düsseldorfba. A borkedvelők számára immáron tizedik alkalommal rendezték meg Düsseldorfban és a város vonzáskörzetében a ProWein goes city-t a borhoz kapcsolódó rendezvények sokaságával.

Nagyságrendjénél és kínálatának változatosságánál fogva a ProWein egyedülálló a világon. Nincs még egy olyan rendezvény, ahol ilyen széles és nemzetközi kínálatot vonultatnának fel. A ProWein mindig Düsseldorfban gyűjti össze a világ összes rangos bortermő vidékét, így számos európai és tengerentúli piacvezető vállalatot. A legtöbb kiállítót adó nemzet 2016-ban Olaszország volt 1500 kiállítóval, majd Franciaország következett 1300 kiállítóval az 1000 kiállítót felvonultató Németország, az 550 kiállítós Spanyolország, a 320 osztrák, 300 portugál és összesen 600 tengerentúli kiállító előtt. Emellett 30 ország mintegy 420 kiállítója is bemutatta különleges szeszes italait. A szakvásáron összesen 59 nemzet képviseltette magát.

Az említett kinálat mintegy hat százalékkal több az előző évi számnál (2015-ben 52 000 szakmai látogató érkezett 123 országból). A ProWein ezáltal egyre inkább világméretű csúcsrendezvénnyé válik: 2016-ban összesen 126 országból érkeztek látogatók, felerészben Németországon kívülről. A legnagyobb mértékű növekedés Európán kívül a tengerentúli, elsősorban ázsiai látogatók számában mutatkozott. Összességében beigazolódott az a sok éves tendencia, hogy a ProWein mindenekelőtt a beszerzési döntésekért meghatározó mértékben felelős vezetőket vonzza. A látogatók több mint 70 százaléka volt vállalati csúcs- és középvezető. Szintén jónak értékelték a vásári részvétel eredményességét, hiszen minden második látogató megerősítette, hogy új beszállítókra talált, kétharmaduk pedig az újdonságokra és irányzatokra vonatkozó hasznos információkkal térhetett haza. A látogatók mintegy 96 százaléka teljes mértékben elérte a vásárlátogatáshoz fűzött célját.

„A számok egyértelműen mutatják, hogy a ProWein vitathatatlanul az ágazat legfontosabb üzleti platformja. A szakmabeli vállalatok ide irányítják a vásárlátogatásra előirányzott költségvetésüket. Emellett a nagy és tekintélyes borászatoknál is kihagyhatatlanná vált a ProWein” – foglalta össze a ProWein 2016 eredményeit Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf ügyvezetője. Hasonló Monika Reule, a DWI Német Borintézet ügyvezetőjének megítélése is: „A német kiállítók szemszögéből a ProWein igen sikeresnek bizonyult. A szakvásár ismét bizonyította, hogy a világ vezető borászati szakvására. A kiállítók legfőképpen a nemzeti és nemzetközi kiállítók magas szakmai színvonalát dicsérték”.

A Messe Düsseldorf több mint húsz éve rendezi a világ legnagyobb jelentőségű borvásárát, a ProWein-t. Első ízben 2013-ban exportálták a sikeresnek bizonyult koncepciót a ProWine China formájában Kínába – mégpedig az Allworld Exhibitions csoporthoz tartozó China International Exhibitions Ltd. közreműködésével. Kína szárazföldi részének borászati és borkereskedő ágazata minden év novemberében találkozik ezen a szakmai seregszemlén. 2016 áprilisában tartották Szingapúrban a ProWine Asia kiállítást, amelyet először két éves rendezési gyakorisággal terveztek. A kivívott nagy siker és a jelentős kiállítói érdeklődés alapján a ProWine Asia szakvásárt immár évente rendezik, mégpedig felváltva Szingapúrban és Hongkongban. Így az első hongkongi ProWine Asia 2017. május 8. és 11. között várja a szakmabelieket.

A ProWine Asia Hongkongra történő kiterjesztésével a Messe Düsseldorf folytatja a nemzetközi Allworld Group vállalatcsoporttal kialakított sikeres együttműködését. Sanghajhoz és Szingapúrhoz hasonlóan a hongkongi ProWine Asia szakvásárt is egy vezető élelmiszervásárral, jelen esetben a HOFEX-szel párhuzamosan rendezik. A két szervező partner, a Messe Düsseldorf China Ltd. és a Hong Kong Exhibition Services Ltd. (HKES), a nemzetközi Allworld Exhibitions Network tagvállalata. A hongkongi HOFEX az élelmiszerek és italok legfontosabb szakvására a régióban, és jövőre ünnepli rendezésének harmincadik évfordulóját. A 2015 májusában rendezett előző HOFEX-en több mint 38 ezer szakmai látogató vett részt az élelmiszer-kereskedelem és a gasztronómia területéről. A borokat felvonultató korábbi „Wine&Spirits@Hofex“ kínálati csoportot a Hongkong-ban rendezett ProWine Asia vette át, és egészítette ki a düsseldorfi szervező partner szaktudásával. Miközben a szingapúri ProWine Asia elsősorban a délkelet-ázsiai térséget szólítja meg, addig a hongkongi ProWine Asia nem csupán közvetlenül a helyi, hanem további ázsiai piacokat is – például Dél-Kínát, Makaót, Tajvant, Dél-Koreát és Japánt is lefedi.

A Hongkongban és Szingapúrban váltakozva rendezett ProWine Asia a sanghaji ProWine Chiná-val azonos módon, kizárólag üzleti szereplők közötti szakvásár és nem fogyasztói rendezvény. A ProWine Asia szakvásárt első ízben 2017. május 8. és 11. között rendezik Hongkongban, a Hong Kong Convention and Exhibition Centre kongresszusi és vásárközpontban. Az ezt követő évben a ProWine Asia április 24. és 27. között ismét Szingapúrban várja a szakma képviselőit.

A ProWein 2017-ban is változatos kísérő rendezvényeket kínál. A több mint félezer kisérő programot vagy közvetlenül a kiállítói standokon, vagy a központi fekvésű ProWein Fórumban találják meg az érdeklődők. Ehhez járul hozzá még a számos kóstoltatás – többek között a Champagne Lounge vagy a MUNDUS VINI válogatás keretében. A „same but different” különbemutató a harmadik rendezés alkalmával ismét a borkészítés, valamint a bormarketing új és rendhagyó útjait vonultatja fel.

A vásárkapuk bezárását követőn is megtalálja a számítását valamennyi borbarát Düsseldorfban és környékén. A számtalan izgalmas rendezvényt felvonultató ProWein goes city program az elmúlt évben ünnepelte bevezetésének tízéves évfordulóját: a bormenütől a főzőtanfolyamon és a palackbulin át a művészeti kiállításig minden borkedvelő talált kedvére valót.

(Dr. Szalay Attila – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Hamarosan kiderül milyen lesz a 2019-es évjáratú bor

2019. szeptember 1. 13:33

Az elmúlt évek nemzetközi sikerei, a több tucatnyi díj, elismerés bizonyítja, hogy a hat magyar borrégióban minőségi munka folyik.

Problémát okoznak a madárriasztó hangágyúk a Balatonnál

2018. július 26. 13:02

Ha nem védekeznek a gazdák, a munkájuk kárba veszhet, viszont a védett seregély ellen csak humánus módon szabad fellépni.

Megválasztották az Országház borait

2019. június 15. 08:33

Az olaszrizlingek közül a neszmélyi Szöllősi Pincészet 2017-es borát választotta ki a zsűri, a furmint kategória legjobbja pedig a Grand Tokaj 2015-ös Kővágó Furmintja lett.

3,5 milliárd forinttal támogatják a minőségi borok értékesítését

2019. szeptember 6. 08:03

A magyar borászatok az európai borok között sokszínűségükkel tűnnek ki, a Kárpát-medencében pedig csodálatosak az adottságok a bortermelésre.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420