Szőlő-Bor

ProWein 2017 – Düsseldorf a borok fővárosa

Agrofórum Online

Hosszú évek után januárban újra volt Budapesten beharangozó ProWein (a borok és szeszes italok nemzetközi szakvására) sajtótájékoztató a BD-EXPO Kft. jóvoltából. A rendezvényt március 19. és 21. között Düsseldorfban tartják, méghozzá minden idők legnagyobb magyar részvételével!

A beharangozó sajtótájékoztatón részt vett többek között dr. Török András, a Magyar Turisztikai Ügynökség gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója is, akitől megtudtuk: a közösségi standunkon rajtuk kívül húsz hazai vállalkozásunk képviselteti magát, de önállóan, egyénileg még további négy cég is ott lesz a megmérettetésen. Tavaly csaknem ötszáz magyar látogatót regisztráltak. Sőt, három előadónk összesen kilenc rendezvényen tart szemináriumot, ráadásul mintegy harminc szortimentummal borkostoló is várja majd az érdeklődőket.

Egyébiránt a bor kiállításra 6300 kiállító jelentkezett (ebből 5700 Európából), míg a szesz ágazatban harminc nemzet 400 kiállítója mutatkozhat be a német metropoliszban. A rangos összejövetelre majdnem ezer újságírót várnak tudósítani.

Töretlen sikert tud felmutatni a ProWein szakvásár fejlődése. Tavaly márciusban még a korábbinál is több kiállító és látogató érkezett szerte a világból Düsseldorfba a borok és szeszes italok vezető világvásárára. Több mint 55 ezer szakmai látogató (125 országból) tájékozódott, adta le rendeléseit 6200 kiállító standjánál, és vett részt a változatos kísérő rendezvényeken. A látogatók fele ma már Németországon kívülről érkezik Düsseldorfba. A borkedvelők számára immáron tizedik alkalommal rendezték meg Düsseldorfban és a város vonzáskörzetében a ProWein goes city-t a borhoz kapcsolódó rendezvények sokaságával.

Nagyságrendjénél és kínálatának változatosságánál fogva a ProWein egyedülálló a világon. Nincs még egy olyan rendezvény, ahol ilyen széles és nemzetközi kínálatot vonultatnának fel. A ProWein mindig Düsseldorfban gyűjti össze a világ összes rangos bortermő vidékét, így számos európai és tengerentúli piacvezető vállalatot. A legtöbb kiállítót adó nemzet 2016-ban Olaszország volt 1500 kiállítóval, majd Franciaország következett 1300 kiállítóval az 1000 kiállítót felvonultató Németország, az 550 kiállítós Spanyolország, a 320 osztrák, 300 portugál és összesen 600 tengerentúli kiállító előtt. Emellett 30 ország mintegy 420 kiállítója is bemutatta különleges szeszes italait. A szakvásáron összesen 59 nemzet képviseltette magát.

Az említett kinálat mintegy hat százalékkal több az előző évi számnál (2015-ben 52 000 szakmai látogató érkezett 123 országból). A ProWein ezáltal egyre inkább világméretű csúcsrendezvénnyé válik: 2016-ban összesen 126 országból érkeztek látogatók, felerészben Németországon kívülről. A legnagyobb mértékű növekedés Európán kívül a tengerentúli, elsősorban ázsiai látogatók számában mutatkozott. Összességében beigazolódott az a sok éves tendencia, hogy a ProWein mindenekelőtt a beszerzési döntésekért meghatározó mértékben felelős vezetőket vonzza. A látogatók több mint 70 százaléka volt vállalati csúcs- és középvezető. Szintén jónak értékelték a vásári részvétel eredményességét, hiszen minden második látogató megerősítette, hogy új beszállítókra talált, kétharmaduk pedig az újdonságokra és irányzatokra vonatkozó hasznos információkkal térhetett haza. A látogatók mintegy 96 százaléka teljes mértékben elérte a vásárlátogatáshoz fűzött célját.

„A számok egyértelműen mutatják, hogy a ProWein vitathatatlanul az ágazat legfontosabb üzleti platformja. A szakmabeli vállalatok ide irányítják a vásárlátogatásra előirányzott költségvetésüket. Emellett a nagy és tekintélyes borászatoknál is kihagyhatatlanná vált a ProWein” – foglalta össze a ProWein 2016 eredményeit Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf ügyvezetője. Hasonló Monika Reule, a DWI Német Borintézet ügyvezetőjének megítélése is: „A német kiállítók szemszögéből a ProWein igen sikeresnek bizonyult. A szakvásár ismét bizonyította, hogy a világ vezető borászati szakvására. A kiállítók legfőképpen a nemzeti és nemzetközi kiállítók magas szakmai színvonalát dicsérték”.

A Messe Düsseldorf több mint húsz éve rendezi a világ legnagyobb jelentőségű borvásárát, a ProWein-t. Első ízben 2013-ban exportálták a sikeresnek bizonyult koncepciót a ProWine China formájában Kínába – mégpedig az Allworld Exhibitions csoporthoz tartozó China International Exhibitions Ltd. közreműködésével. Kína szárazföldi részének borászati és borkereskedő ágazata minden év novemberében találkozik ezen a szakmai seregszemlén. 2016 áprilisában tartották Szingapúrban a ProWine Asia kiállítást, amelyet először két éves rendezési gyakorisággal terveztek. A kivívott nagy siker és a jelentős kiállítói érdeklődés alapján a ProWine Asia szakvásárt immár évente rendezik, mégpedig felváltva Szingapúrban és Hongkongban. Így az első hongkongi ProWine Asia 2017. május 8. és 11. között várja a szakmabelieket.

A ProWine Asia Hongkongra történő kiterjesztésével a Messe Düsseldorf folytatja a nemzetközi Allworld Group vállalatcsoporttal kialakított sikeres együttműködését. Sanghajhoz és Szingapúrhoz hasonlóan a hongkongi ProWine Asia szakvásárt is egy vezető élelmiszervásárral, jelen esetben a HOFEX-szel párhuzamosan rendezik. A két szervező partner, a Messe Düsseldorf China Ltd. és a Hong Kong Exhibition Services Ltd. (HKES), a nemzetközi Allworld Exhibitions Network tagvállalata. A hongkongi HOFEX az élelmiszerek és italok legfontosabb szakvására a régióban, és jövőre ünnepli rendezésének harmincadik évfordulóját. A 2015 májusában rendezett előző HOFEX-en több mint 38 ezer szakmai látogató vett részt az élelmiszer-kereskedelem és a gasztronómia területéről. A borokat felvonultató korábbi „Wine&Spirits@Hofex“ kínálati csoportot a Hongkong-ban rendezett ProWine Asia vette át, és egészítette ki a düsseldorfi szervező partner szaktudásával. Miközben a szingapúri ProWine Asia elsősorban a délkelet-ázsiai térséget szólítja meg, addig a hongkongi ProWine Asia nem csupán közvetlenül a helyi, hanem további ázsiai piacokat is – például Dél-Kínát, Makaót, Tajvant, Dél-Koreát és Japánt is lefedi.

A Hongkongban és Szingapúrban váltakozva rendezett ProWine Asia a sanghaji ProWine Chiná-val azonos módon, kizárólag üzleti szereplők közötti szakvásár és nem fogyasztói rendezvény. A ProWine Asia szakvásárt első ízben 2017. május 8. és 11. között rendezik Hongkongban, a Hong Kong Convention and Exhibition Centre kongresszusi és vásárközpontban. Az ezt követő évben a ProWine Asia április 24. és 27. között ismét Szingapúrban várja a szakma képviselőit.

A ProWein 2017-ban is változatos kísérő rendezvényeket kínál. A több mint félezer kisérő programot vagy közvetlenül a kiállítói standokon, vagy a központi fekvésű ProWein Fórumban találják meg az érdeklődők. Ehhez járul hozzá még a számos kóstoltatás – többek között a Champagne Lounge vagy a MUNDUS VINI válogatás keretében. A „same but different” különbemutató a harmadik rendezés alkalmával ismét a borkészítés, valamint a bormarketing új és rendhagyó útjait vonultatja fel.

A vásárkapuk bezárását követőn is megtalálja a számítását valamennyi borbarát Düsseldorfban és környékén. A számtalan izgalmas rendezvényt felvonultató ProWein goes city program az elmúlt évben ünnepelte bevezetésének tízéves évfordulóját: a bormenütől a főzőtanfolyamon és a palackbulin át a művészeti kiállításig minden borkedvelő talált kedvére valót.

(Dr. Szalay Attila – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

3,5 milliárd forinttal támogatják a minőségi borok értékesítését

2019. szeptember 6. 08:03

A magyar borászatok az európai borok között sokszínűségükkel tűnnek ki, a Kárpát-medencében pedig csodálatosak az adottságok a bortermelésre.

Új adatbázisban tartják nyilván az uniós földrajzi árujelzőket

2019. április 3. 06:04

Az Európai Unió földrajzi árujelzései több mint 3400 termék elnevezését védelmezik, annak érdekében, hogy kiemeljék azok egyedi tulajdonságait, és megóvják az előállításukhoz szükséges hagyományos szakértelmet.

Drágábban vehetünk bort idén

2018. július 26. 06:32

Amennyiben a termékek átvételi ára nem követi a termelési költségek, illetve a szőlőár növekedését, abban az esetben megtörhet a szőlő-bor ágazat eddigi fejlődési pályája.

Nyilvános a 2018. évi borszőlő átlagár előrejelzés

2018. július 23. 17:02

Ahhoz, hogy a szőlőárak a folyamatosan növekvő termelési költségek ellenére is méltányos jövedelmet biztosítsanak a gazdák számára, elengedhetetlennek tűnik a borok kereskedelmi átadási árának emelése.