Szőlő-Bor

Sikerült csökkenteni az amerikai szőlőkabóca terjedését

Agrofórum Online

Az idei évben sikerült csökkenteni az amerikai szőlőkabócát, így az általa terjesztett fitoplazma nevű betegség terjedését is, ezáltal nem tarkítják a szőlők mennyiségét.

A tavalyi évben az aranyszínű sárgaságot okozó fitoplazma nevű betegség megtizedelte az ültetvényeket. A növényvédő állomások szakemberei ismét a helyszíneket járják és megjelölik a betegnek tűnő tőkéket.

Csercsics György, a Sop Vin Kft. szőlészeti igazgatója szerint a betegség miatt megjelölt tőkék száma a felét sem éri el a tavalyinak. Augusztus végén kezdtek a tünetek megjelenni, mint például a kanalasodó, elszíneződő levél, valamit az, hogy a vessző gumiszerűvé válik és nem érik be az ősz folyamán.

A megjelölt tőkéket a szüret után gyökerestől kivágják, majd pedig elégetik, hogy ne fertőzzék tovább a többi egészséges szőlőt.

Az aranyszínű sárgaságot okozó fitoplazma nevű betegséget az amerikai szőlőkabóca terjeszti a jelenleg ismert információk szerint. A fertőzött tőkét szívogatja az állat, majd az egészségesre rászáll, így tovább viszi a betegséget.

Idén a kabóca ellen rovarölő szerrel védekeztek a gazdák, ennek köszönhetően kevesebb a fertőzés, a gazdák remélik, hogy ez továbbra is így lesz.

(hirado.hu)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Lengyelország egy új szőlő- és bortermelő ország?

2018. november 28. 03:36

A szerző bemutatja Lengyelország szőlőtermesztésre alkalmas vidékeit a fajtahasználat főbb jellemzőit és megtudhatjuk azt is, hogy mit gondolnak a lengyel fogyasztók a magyar borokról.

A fenntartható szőlőtermesztést és borkészítést ösztönzik Tokajon

2018. június 27. 15:08

A Kingling közösségi bor jó ár-érték arányt képvisel a piacon, hozzájárul a borkultúra terjesztéséhez, a termék évjárat és fajtaösszetétel feltüntetése nélkül készül, igazodva a nemzetközi tendenciákhoz.

A szőlő- és borágazatra rekordösszegű támogatások jutnak

2018. július 11. 07:59

A Vidékfejlesztési Programban mintegy 40 milliárd forint támogatás jut a magyar borászat fejlesztésére, ebből 4 milliárd forint a szőlőtelepítési kedv fokozására.

A Dóka Éva Pincészete és a Zalai borvidék

2020. február 17. 04:38

Összefogtak a borvidék borászai és életre hívták a zalai zászlósbor kezdeményezést. Az idén tavasszal bemutatkozó cuvée neve egyelőre még titok, de júniusban már kapható lesz a kereskedelmi forgalomban.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420