COVID-Agrár

A gyorséttermek a túlélésen dolgoznak

Agrofórum Online

A bérleti és a franchise díjak halasztásával akarnak segíteni a gyorséttermek az egyes egységeknek. A McDonald’s ideiglenes kínálatcsökkentéssel, míg a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa a dolláros részvény visszavásárlási program felfüggesztésével akar javítani a koronavírus miatt kialakult helyzeten az Egyesült Államokban.

A McDonald’s ideiglenesen csökkenti a kínálatát az Egyesült Államokban. A vállalat szerdán jelentette be, hogy rövid időre szűkíti a kínálatát, hogy így egyszerűsítse a vállalat konyhai folyamatait. Az étteremlánc a franchise partnereivel dolgozik a legnépszerűbb termékek kiválasztásán. A McDonald’s továbbá a bérleti és a franchise díjak kifizetésének elhalasztását tervezi a franchise partnereinél, így enyhítve az éttermek terheit – húzta alá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat részvényei a szerdai kereskedés során 0,6 százalékot emelkedtek, de idén már 27,7 százalékos zuhanásban van a papír, ebből a mínuszból 21,4 százalék az elmúlt hónapban keletkezett.

A Yum! Brands is rendkívüli lépésekre kényszerült a koronavírus következtében kialakuló gazdasági visszaesésé kapcsán. A többek között a KFC és a Pizza Hut láncokat tulajdonló vállalatcsoport felfüggesztette a 2 milliárd dolláros részvény visszavásárlási programját. A döntés hátterében az alkalmazottak fizetése és a franchise-ok támogatása áll a járvány okozta kereslet csökkenés idejében. Az amerikai étteremlánc már lehívott 525 millió dollárt a hitelkeretéből, valamint 425 millió dollár kölcsönt vett fel egy másik étteremlánc felvásárlására. A vezérigazgató szerint így több mint 1 milliárd dollár készpénz fölött rendelkeznek. A Yum! Brands portfóliójába tartozik többek közt a KFC, Pizza Hut és a Taco Bell is. A vállalatnak több mint 50 ezer étterme van globálisan, amiből 7 ezer átmenetileg zárva tart. Az árfolyam nap végére 4,61 százalékot emelkedett, de ezzel együtt is 17,5 százalékos bukóban vannak a részvényesek. Csak az elmúlt hónapban 18,9 százalékot vesztett értékéből a Yum! Brand.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A belga burgonyaipar a koronavírus következményeivel küzd

2020. szeptember 28. 15:47

A sült krumpli országában, Belgiumban a koronaválság rányomta bélyegét az egyik kiemelten fontos élelmiszeripari szegmensre, a burgonyaiparra.

A COVID-19 hatása az európai traktorpiacra

2020. szeptember 23. 08:04

A mezőgazdasági traktor eladás a tavalyi évhez viszonyítva 12,08%-kal csökkent az első félévben.

A KITE is szigorít a koronavírus-járvány miatt

2020. szeptember 4. 17:01

A KITE Zrt. Operatív Törzse az elmúlt napok fokozottan emelkedő koronavírusos megbetegedéseinek esetszámai, valamint egy központi kollégájuk közvetlen érintettsége miatt újabb korlátozó intézkedések bevezetéséről határozott.

Korrigált a gabonapiac a fekete hétfő után

2020. március 11. 09:33

Szinte minden eszközosztályban csökkentek az árak, az alapanyagok, az árupiacok és a részvények is estek, de most már megjelentek a vevők a piacokon.

Koronavírus: Argentína javított a szójabab-ellátási problémákon

2020. március 31. 10:17

Miközben a szójabab betakarítását nem akadályozták a koronavírus-járvány miatti egészségügyi intézkedések a dél-amerikai országban az export lelassult a teherhajók személyzetének fertőzöttségi vizsgálatai miatt.

A nagy étteremláncokat kevésbé fenyegeti csődhullám

2020. július 21. 16:18

A szakmai szervezetek becslései alapján a piaci szereplők majdnem harmada nem fogja túlélni a válságot.

Nagy bevételnövekedés a pánikvásárlások miatt

2020. május 25. 04:47

Az élelmiszerek és az egészséghez kapcsolódó termékek értékesítése olyan mértékben ugrott meg, hogy az ellensúlyozta az olyan termékcsoportoknál tapasztalható visszaesését, mint például a ruházat.