Bármilyen furcsán is hangzik a koronavírus járvány ideje alatt az emberek kevesebb alkoholt fogyasztottak az Egyesült Államokban. Egyedül a sörgyártók örülhetnek kicsit, ők is csak annak, hogy az egészséges életmód előtérbe kerülésével folytatódik az alkoholmentes sörök értékesítésének növekedése.
Miközben az élelmiszerboltokban és szupermarketekben folyamatosan növekszik az eladott alkohol tartalmú italok, például likőrök értékesítése ez messze nem fedezi azt a mennyiséget, amely az éttermek, bárok és sportlétesítmények, stadionok zárva tartása miatt kiesik az eladásokból. Egyes becslések szerint a globális alkohol-fogyasztás 2024-re térhet vissza a koronavírus járvány kitörése előtti szintekre, de az Egyesült Államokban ez még tovább is tarthat az IWSR felmérése szerint.
Az alkoholgyártók számára nem jó jel, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak és az egészség egyre fontosabb szempont. Növekszik az alacsonyabb kalória-tartalmú és az alkoholmentes sörök iránti kereslet. Utóbbiak piaci részesedése jelenleg 2 százalék, de a várakozások szerint ez 3,7 százalékra erősödhet. Egyik nagy előnye ennek a terméknek, hogy nem lesz tőle másnapos a fogyasztó, ez főleg a tehetősebb vásárlók körében válik egyre inkább fontos szemponttá.
A kannabisz, azaz a marihuána egyes államokban történő legalizálása eleve visszavetette a hagyományos sörök, borok és égetett szeszes italok fogyasztását. Erre a tendenciára erősített rá a jelenlegi világjárvány, amely óvatosabbá tette a vásárlókat.
„A világjárvány mélyebb és hosszabb ideig tartó utóhatást okozhat az alkoholgyártók területén a globális italgyártó ipar számára, mint bármi más, amit korábban tapasztaltunk. Sok szempontból talán 2019 lesz az utolsó olyan év, amelyet hosszú évtizedeken át megszoktak a gyártók” – mondta Mark Meek, az IWSR italokkal foglalkozó piacelemzési vezérigazgatója a Bloombergnek.
Ehhez adódik még, hogy az Egyesült Államokban sokáig piacvezetőnek számító Bud Light és Corona márkák pozícióit egyre inkább fenyegetik a kézműves sörök is.