COVID-Agrár

Kevesebb üdítőt isznak az emberek koronavírus idején

Agrofórum Online

Jó számok a Coca-Colatól, de a járvány miatt zuhan az üdítőitalgyártó cégnél tapasztalt kereslet.

Az első negyedéves egy részvényre jutó igazított eredménye 51 cent lett, míg árbevétele 8,6 milliárd dollár. A Wall Street elemzői 44 centes egy részvényre jutó eredmény mellett 8,28 milliárd dolláros árbevételt vártak. Ugyanakkor a menedzsment jelezte, hogy a mozik, éttermek, stadionok bezárása jelentős hatást gyakorol a vállalat árbevételére. Az első negyedéves eredményekben még nem szereplő április hónapban az eladások volumene 25 százalékkal esett vissza globálisan – tette hozzá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat vezetése felhívta a figyelmet, hogy jelenleg az egész évre vonatkozó eredményeket nem tudják prognosztizálni a járvány miatti nagy bizonytalanságok következtében.

Számos koncert és nagy szabású sporteseményt halasztottak el vagy mondtak le. Ilyen többek között a tokiói olimpia, amelynek egyik fő támogatója a Coca-Cola. Ezek is komoly forgalomcsökkenést okozhatnak idén a vállalatnak. Közben az e-kereskedelmi értékesítésekben szinte hihetetlen mértékű növekedést tapasztaltak, amelyek ellensúlyozzák a kieső forgalmat, de a két hatás egyenlegéről még korai lenne várakozásokat megfogalmazni. Elemzők azonban felhívják a figyelmet, hogy az e-kereskedelem megduplázódása is kevés lenne ahhoz, hogy ellensúlyozzák a veszteségeket.

Az előző év végén kiadott 2020-as előrejelzését a vállalat márciusban vonta vissza. Ebben egyébként 5 százalékos organikus árbevétel bővülést és 7 százalékos egy részvényre jutó eredménynövekedést vártak. A cég vezetése hangsúlyozta, hogy 134 éles történelmük alatt már számos válságot átéltek és most sokkal jobb helyzetben vannak, mint a korábbi hasonló kihívások idején.

A részvények árfolyama a gyorsjelentés hatására 2,5 százalékot esett, majd 0,7 százalékkal emelkedett. Idén 17,5 százalékos zuhanáson van már túl az árfolyam. Egy részvényért szerdán 45,68 dollárt adtak a New York-i Értéktőzsdén.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A belga burgonyaipar a koronavírus következményeivel küzd

2020. szeptember 28. 15:47

A sült krumpli országában, Belgiumban a koronaválság rányomta bélyegét az egyik kiemelten fontos élelmiszeripari szegmensre, a burgonyaiparra.

A COVID-19 hatása az európai traktorpiacra

2020. szeptember 23. 08:04

A mezőgazdasági traktor eladás a tavalyi évhez viszonyítva 12,08%-kal csökkent az első félévben.

A KITE is szigorít a koronavírus-járvány miatt

2020. szeptember 4. 17:01

A KITE Zrt. Operatív Törzse az elmúlt napok fokozottan emelkedő koronavírusos megbetegedéseinek esetszámai, valamint egy központi kollégájuk közvetlen érintettsége miatt újabb korlátozó intézkedések bevezetéséről határozott.

Az élelmiszerpiacon is visszaesés jöhet a koronavírus után

2020. június 22. 09:02

A friss termékek, a hús és a levesek iránti kereslet márciusban és áprilisban látványosan emelkedett, ám az egészségügyi válsághelyzet a szokásostól nagyobb készletezése késztette az üzleteket is.

Mezőgazdasági drónok és robotok a koronavírus elleni küzdelemben

2020. március 14. 09:33

Azokon a helyeken ahol járművek nem használhatók, korábban 4-5 dolgozó órákon át végezte a fertőtlenítést. Most a drónok és robotok együttes alkalmazásával a 7836 m2 terület csupán 5 perc alatt lepermetezhető.

Baromfiágazat: égető szükség lenne az exportra

2020. május 26. 06:37

Az exportra égető szükségünk lenne, a magyar baromfiágazat jelentősen külföldre termel. Az úgynevezett „nagyvevő országaink” részben Európában, részben Távol-Keleten vannak.

Újranyitja kávézói nagy részét a Starbucks Kínában

2020. március 3. 08:03

A Starbucks sokáig a legnagyobb kávézólánc volt Kínában, ám január elején a Luckin Coffee megelőzte a amerikai versenytársát.