COVID-Agrár

Komoly hatással van a koronavírus a fogyasztói szokásokra

NAK

A koronavírus a komoly rövid és maradandó hatást gyakorol a fogyasztói szokásokra – derül ki az Euromonitor International tanulmányából.

A vírushelyzet a szolgáltatások bezárásának köszönhetően a fogyasztókat saját háztartásukba tereli, így a kiskereskedelmi élelmiszer-beszerzések rövid távon megemelkednek. Az online vásárlások gyakorisága megnő, a munkahelyi és így a pénzügyi bizonytalanságok fokozódnak, illetve a nemzetközi utazások minimalizálódnak. Az online kereskedelem növekedése közép távon is jelentős marad, illetve az otthoni ételkészítés a háztartások bizonytalan pénzügyi helyzete miatt továbbra is nagy jelentőséggel bír. Hosszú távon a rendelkezésre álló pénzügyi eszközök mérséklődésének köszönhetően a beszerzések a költségbarát megoldások felé fognak tolódni. A fogyasztók a vendéglátó egységekben is várhatóan kevesebb pénzt fognak költeni. Az online beszerzés a pozitív tapasztalatokat átélő fogyasztók esetében maradandó lesz, ugyanakkor a negatív tapasztalatokat gyűjtők esetében a személyes vásárlás visszatérését fogja eredményezni.

Vagyis annak ellenére, hogy a házon kívüli étkezésre lehetőséget nyújtó helyek újra megnyílnak, az otthoni ételkészítés és fogyasztás a költséghatékonyság érdekében bizonyos mértékig továbbra is meg fog maradni. Az online beszerzést használó fogyasztók − rájuk kényszerített szokásként − jelentős része meg fogja tartani. Az otthoni ételkészítés gyakoriságának növekedése miatt a beszerzésre kerülő élelmiszer típusok az alapanyagok felé fognak tolódni. Az egészség megőrzése érdekében a „clean label” iránti igény a növekedése tapasztalható (pl. immunrendszer fokozása), valamint a gazdasági nehézségek a prémium élelmiszerek fogyasztásának csökkenésében is vissza fognak köszönni.

A tanulmány ide kattintva érhető el.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A belga burgonyaipar a koronavírus következményeivel küzd

2020. szeptember 28. 15:47

A sült krumpli országában, Belgiumban a koronaválság rányomta bélyegét az egyik kiemelten fontos élelmiszeripari szegmensre, a burgonyaiparra.

A COVID-19 hatása az európai traktorpiacra

2020. szeptember 23. 08:04

A mezőgazdasági traktor eladás a tavalyi évhez viszonyítva 12,08%-kal csökkent az első félévben.

A KITE is szigorít a koronavírus-járvány miatt

2020. szeptember 4. 17:01

A KITE Zrt. Operatív Törzse az elmúlt napok fokozottan emelkedő koronavírusos megbetegedéseinek esetszámai, valamint egy központi kollégájuk közvetlen érintettsége miatt újabb korlátozó intézkedések bevezetéséről határozott.

Utolsó helyen állunk az EU-ban a napi zöldségfogyasztás tekintetében

2019. október 31. 13:16

A javasolt napi ötszöri étkezés helyett a háromszori étkezés a leggyakoribb, legtöbben az uzsonnát és a vacsorát hagyják ki, amikor kiemelt szerepet kaphatnának a zöldségek és a gyümölcsök.

Szingapúrban a legmagasabb szintű az élelmiszerellátás biztonsága

2020. március 25. 08:17

A szupermarketek és élelmiszerüzletek polcai egyre több helyen ürülnek ki teljesen a világban. A nélkülözhetetlen élelmiszerekből sokan táraznak be otthonukban komoly készleteket.

Nagy mennyiségű tej és tejtermék megy kárba világszerte

2018. december 5. 09:48

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a fejlődő országok jelentős részében a tárolási és szállítási nehézségek miatt nagyobb százaléknyi tejtermék vész kárba a tejgazdaságtól a boltig tartó szakaszon, mint a gazdaságilag fejlettebb országokban.

Az egészségesebb élelmiszerekkel egyre többet lehet keresni

2020. január 31. 17:09

A vállalat kiemelte, hogy a fenntartható csomagolások irányába tervez további lépéseket tenni látván az erre való egyre nagyobb fogyasztói igényt.