A járvány ideje alatt a kiskereskedők világszerte jelentős növekedést tapasztaltak a bioélelmiszerek eladásában. Az Ecovia Intelligence piackutató előrejelzése alapján ez a tendencia az elkövetkezendő években is folytatódni fog.
A koronavírus felhívja a fogyasztók figyelmét a táplálkozás és az egészség kapcsolatára. Így az immunrendszer erősítése érdekében egyre több fogyasztó fordul az egészséget támogató, bioélelmiszerek felé. A legjelentősebb növekedést az online kereskedelem mutatja. A Whole Food Market a világ egyik legnagyobb „természetes” élelmiszer-kereskedője a példátlan keresletre való tekintettel megkezdte az online élelmiszerboltok vásárlóinak korlátozását. Az angliai Abel&Cole a megrendelések 25%-os növekedését jelentette, illetve egy másik kereskedelmi egység a Riverford is jelentős kereslet emelkedésről számolt be. Az indiai Nourish Organic kiskereskedő a múlt hónapban 30%-os növekedést regisztrált. Franciaországban néhány bioélelmiszer üzlet 40%-ot meghaladó eladást tapasztalt.
A kereslet rohamos növekedése azonban kínálati problémákat vet fel. Az ellátási láncok zavara az ágazatban is érzékelhető. Számos élelmiszer külföldi beszállítókon keresztül jut el a célországba, mint például a bio tea, gyógynövények és fűszerek, amelyek fő forrása India.
A bio- és a fenntartható élelmiszerek iránti kereslet a vírushelyzet csillapodásával is aktív marad. A 2000-ben bekövetkezett BSE válság szintén fokozta a biohústermékek iránti keresletet, amely a későbbi években is tartós maradt. Hasonló trendet eredményezett a 2004-es kínai SARS vírus, valamint a 2008-as melamin botrány, amely a biobébiételek piacát élénkítette meg.
A bioélelmiszereket az 1990-es évek elején jelentek meg igazán nagy volumenben. Több mint 15 év kellett ahhoz, hogy a biogazdálkodás globális eladása elérje az 50 milliárd dollárt (2008), amely később már a 100 milliárdot is meghaladta. A koronavírusnak köszönhetően az előrejelzések alapján a következő öt évben a bioélelmiszerek piaca el fogja érni a 150 milliárd dollárt.