COVID-Agrár

Pörög a félkész ételek piaca

Agrofórum Online

A koronavírus-járvány miatt számos étterem bezárt, vagy korlátozott kapacitással működik Európában és az Egyesült Államokban. Ezért a fogyasztók több olyan tereméket vásárolnak, amelyet az otthoni főzésnél használnak fel.

A Kraft Heinz megnövelte a félkész ételeket előállító alkalmazottainak számát, miután hatalmasat ugrott a kereslet az otthonukban maradni kényszerülő lakosság részéről – emelte ki az Equilor Befektetési Zrt. A tegnapi nap végére 2,7 százalékkal a 26,61 dolláros szintig emelkedett a vállalat részvényeinek az árfolyama.

A társaság sokat profitál abból, hogy a koronavírus miatt rengetegen vannak otthon és nem éttermekben, illetve menzákon ebédelnek. Az otthoni főzéshez készített Kraft Heinz-termékek iránt megugrott a kereslet. A cég azonban figyelmeztetett, hogy a magasabb árbevétel nem feltétlenül hoz majd nagyobb nyereséget is.

A fűszereket, szószokat, sajtot és tejtermékeket, húsokat, frissítő italokat, kávét és egyéb élelmiszeripari termékeket is gyártó Kraft Heinz Company 3-6 százalékos bevételnövekedésre számíthat a Marketscreener szerint. A nagyobb profit azért nem garantált, mert az átlagostól magasabb fogyasztói kereslet kielégítése többletköltségekkel is jár. Valamint a valutaárfolyamok változásával és az eszközértékesítések hatásával is számolnia kell a társaságnak, amely teljes bevételek 26 százaléka ketchupokból és szószokból származik, a sajtokból és a tejtermékekből 20, snackekből és fagyasztott termékekből is 20 százaléknyi.

„A jelenlegi helyzetben kirajzolódik, hogy rendkívül fontos vállalatunknak a küldetése és hatalmas felelősséggel tartozunk a világ élelmezésének területén. A csapatunk azon dolgozik, hogy az ellátást a lehető legrugalmasabbá tegye. Inspiráló, ahogy mindenki azon dolgozik, hogy a fogyasztók hozzájussanak az élelmiszerekhez” – emelte ki Miguel Patricio vezérigazgató.

A cég globálisan 12 millió dollárt adományozott azért, hogy egyre többen hozzájussanak a szükséges élelmiszerhez. Az Egyesült Államok egyik nagy segélyező szervezetét is 6,6 millió dollárral támogatták.

Negatív hatást gyakorolhat a Kraft Heinz értékesítésére, hogy a várható gazdasági visszaesés miatt több vevő választhatja az üzletekben a saját márkás termékeket.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A KITE Zrt. kiemelt óvintézkedések alkalmazása mellett működik

2020. szeptember 29. 04:36

A KITE Zrt. a jelen járványügyi helyzetben is folyamatosan működik tovább.

A belga burgonyaipar a koronavírus következményeivel küzd

2020. szeptember 28. 15:47

A sült krumpli országában, Belgiumban a koronaválság rányomta bélyegét az egyik kiemelten fontos élelmiszeripari szegmensre, a burgonyaiparra.

A COVID-19 hatása az európai traktorpiacra

2020. szeptember 23. 08:04

A mezőgazdasági traktor eladás a tavalyi évhez viszonyítva 12,08%-kal csökkent az első félévben.

A KITE is szigorít a koronavírus-járvány miatt

2020. szeptember 4. 17:01

A KITE Zrt. Operatív Törzse az elmúlt napok fokozottan emelkedő koronavírusos megbetegedéseinek esetszámai, valamint egy központi kollégájuk közvetlen érintettsége miatt újabb korlátozó intézkedések bevezetéséről határozott.

2021: a Gyümölcsök és Zöldségek Nemzetközi Éve lesz

2020. január 7. 06:38

Az élelmiszer-biztonság nemcsak elegendő mennyiségű, hanem megfelelő összetételű táplálékot jelent, amiben nagy szerepük kellene, hogy legyen a zöldségeknek és gyümölcsöknek.

A globális élelmiszergondok megoldásán dolgozik 130 tudományos akadémia

2018. november 29. 13:46

A megoldási javaslatok között említik a precíziós növénytermesztést és állattenyésztést, a növénynemesítési technológiák alkalmazását, az innovatív élelmiszereket, a tengeri és édesvízi halászat hatékonyságának növelését, az élelmiszer-pazarlás visszaszorítását.

Egyre több élelmiszert vesznek interneten

2020. május 26. 04:36

Jó negyedévet zárt a Target, az Egyesült Államok egyik jelentős, élelmiszereket is árusító, kiskereskedelmi lánca.

Megnyitotta kapuit a Nemzetközi Zöld Hét Berlinben

2019. január 20. 08:49

A Nemzetközi Zöld Hét 93 éves történetében az idén mutatkozik be a legtöbb kiállító, 61 országból 1750-en. Önálló nemzeti standdal 36 ország jelentkezik, ami szintén rekord. Magyarország előkelő helyen, Franciaország és Lengyelország mellett kapott helyet.