Az export (kivitel) azon termékek és szolgáltatások összessége, amelyet belföldön állítanak elő és külföldiek vásárolnak meg. A hazai agrárexport 2016-ban 8037 millió euró volt, a magasan feldolgozott termékek aránya pedig jelentősen bővült az utóbbi években a teljes agrárkivitelen belül (Agrárminisztérium). A magyar mezőgazdasági exportot befogadó első 15 ország a teljes kivitel 82%-át fedte le, közöttük 13 EU-tagország található (KSH, 2017). Az elmúlt években legjelentősebb partnerünk Németország volt. A mezőgazdasági exportunk fontosabb árufajtái: gabona és gabonakészítmények, hús és húskészítmények, zöldség és gyümölcs, állati takarmány (gabona nélkül). Az agrárexportunk alakulását is figyelemmel kísérheti az Agrofórum Online Agrárhírei segítségével.
2017. november 28.
Magyarország az elmúlt öt évben megtízszerezte mezőgazdasági kivitelét Kínába.
2017. november 27.
Hat magyar és hat kínai vállalat, illetve intézmény kötött együttműködési megállapodást ünnepélyesen.
2017. november 23.
A gyümölcstermesztők a közepesnél valamivel jobb, a zöldségtermelők viszont jó évet zártak 2017-ben.
2017. november 23.
Az év első nyolc hónapjában a borexport értéke 20 százalékkal, a mennyisége pedig 31,5 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
2017. november 23.
Ötödik alkalommal rendezte meg a Magyar Baromfi Terméktanács és a Magyar Pulykaszövetség az amerikai hálaadásnapi ünnephez kapcsolódó szakmai konferenciáját.
2017. november 21.
A magyar mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet.
2017. november 14.
Az első tíz hónap értékesítési adatai azt mutatják, hogy a korábbinál is több bort fogyasztanak a magyarok, és a külföldi piacokon is jól fogynak a honi pincészetek termékei.
2017. november 6.
A legtöbb állatot továbbra is Törökországba szállítják a hazai tenyésztők, az oda irányuló kivitel három százalékkal tovább bővült az év első hét hónapjában.
2017. október 26.
A sikeres audit eredményeként a fülöp-szigeteki, valamint a szingapúri mellett újabb exportlehetőséggel bővült a távol-keleti piac a hazai vállalkozások számára.