A hazai termesztési körülményekhez igazított, környezetkímélő agrártechnológiájával, valamint természetes anyagok – ásványi kőzetek és növényi kivonatok − felhasználásával előállított, saját fejlesztésű talaj- és növénytápláló készítményeivel áll 2016. november 17-étől webáruházán, az Agrováció Direkten keresztül a gondolkodó gazdák szolgálatában az Agrováció Kereskedő Kft.
A hazai viszonyokhoz igazodva
A névválasztást illető agrár és innováció fogalmakat egyesítő Agrováció Kft. négy magánszemély kezdeményezésére alakult. Valamennyien kutatással és hazai termékfejlesztéssel foglalkozó szakemberek, akik elérkezettnek látták az idejét annak, hogy a hazai viszonyokhoz illeszkedő, saját fejlesztésű, környezetbarát mezőgazdasági készítményeikkel lépjenek piacra.
Az Agrováció Kft. célkitűzéséről a november végi bemutatkozó sajtótájékoztatón Buda Richárd, ügyvezető adott számot. Mint elmondta, elsődleges céljuk a talajok termőképességének javítás, a növények optimális tápanyagellátása, mellyel a szántóföldi és a zöldségnövények termesztésében szükségessé vált klíma- és környezetbarát, ugyanakkor profitorientált és a humánegészségüggyel kapcsolatos kihívásokat jelenleginél jóval nagyobb mértékben figyelembe vevő technológiaváltást kívánják támogatni.
Így cégük megalapításával nem a piacon lévő, mintegy 50 gyártó egyike kívánnak lenni, sokkal inkább a szakmai alapon lévő különbözőség számukra a cél.
A gazdálkodók igényei szerint
Környezetkímélő agrártechnológiai megoldásaik számos területen érintik a tápanyagellátást: a lombtrágyázástól a növénykondicionáláson át a természetes növényi tolerancia aktiválásáig. Technológiafejlesztési ötleteiket mindig a gazdák fejével gondolkodva alakítják, természetes anyagok, ásványi kőzetek és növényi kivonatok felhasználásával. Ezek a termékek − hangsúlyozta Buda Richárd – a hagyományos és az új technológiákba egyaránt beilleszthetők.
Termékeik fejlesztései során figyelik a piacot, a hazai és a nemzetközi trendeket. Az innovatív és környezetkímélő mezőgazdasági készítményeik pedig csak szigorú gyártástechnológiai és minőségbiztosítási tesztek után kerülnek gyártásra.
Olyan elfeledett tápelemeket (pl. Si, Cl) is alkalmazunk – emelte ki előadásában Buda Richárd –, amelyeknél több funkció együttesen jelentkezik. Termékeink között megtalálhatóak talajbaktériumokat stimuláló készítmények, tápanyagok és egyben talajjavító hatású készítmények, továbbá tápanyagaink gyakran egyben növénykondicionálók is. Fejlesztéseink során szem előtt tartjuk a gyógynövények, növényi kivonatok alkalmazásának lehetőségeit is.
Több és más
A 27-féle gyógynövény hatóanyagát tartalmazó PlantaForce termékcsaládon kívül a termékkínálatban szereplő Cell, Nutri, Azo, SulStar, valamint AMG családok a megváltozott igényekhez és a szezonról-szezonra felbukkanó újabb és újabb termesztési helyzetekhez igazodnak. “Egy kicsivel többet adunk, és másként, mint a versenytársaink.” – nyomatékosította Buda Richárd.
A gondolkodó gazdák partnere
„Termékeink nem tömegtermékek. A gondolkodó termelőkhöz keresünk kapcsolatot” – hangsúlyozta az ügyvezető, mivel az így gazdálkodók ismerik a művelésük alatt tartott föld tulajdonságait, átgondolják az alkalmazható technológiát, ismerik az általuk termesztett növények igényeit, a piac követelményeit, és a felmerülő költségek csökkentésére is törekednek. Számukra a termékvásárlás is gyors és egyszerű, az Agrováció webáruházán keresztül valamennyi kis-, közepes- és nagytermelő azonos feltételekkel, akár 24 órán belül, a piacinál jóval kedvezőbb áron juthat a megrendelt áruhoz, 1, 5, 20 vagy akár 1000 literes kiszerelésben.
(Kosztolányi Attila – Agrofórum Online)