Nemzetközi Termékfejlesztési Különdíját kapott a Case IH legújabb, optimális teljesítmény/súly aránnyal és vadonatúj külsővel rendelkező traktora.
Az AGROmashEXPO és AgrárgépShow Nemzetközi Termékfejlesztési Különdíját kapta a Case IH legújabb, optimális teljesítmény/súly aránnyal és vadonatúj külsővel rendelkező Optum CVX traktora.
A „még nagyobb teljesítmény” és a „Puma sorozathoz hasonló méretek”. Ez volt az a két elvárás, amit az európai mezőgazdasági termelők két legfontosabb igényeként merült fel, és az Optum CVX traktorsorozat bevezetésével teljesül. Az új Optum CVX az első Case IH traktor, mely a gyártó új megjelenését kapja, új motorháztető és hátsó sárvédő kialakítással, valamint minden tekintetet vonzó világítással.
Európa modern és gazdaságilag hatékonyan termelő gazdaságai a legigényesebb vásárlói a géppiacnak világszerte. Azért, mert a földek minőségének és a termelés hatékonyságának köszönhetően a betakarítás minősége és a termésátlagok is magasak, az időjárási viszonyok viszont szűk kereteket szabnak a szántóföldi munkára. Ennek megfelelően a nagy teljesítményt, a hatékonyságot és megbízhatóságot egyaránt szolgálva hozta létre a Case IH az Optum CVX traktorsorozatot.
Case IH Optum CVX
Az Optum CVX sorozat két modellből áll majd, melyek 6,7 literes NEF FPT Industrial motort kapnak 270 vagy 300 lóerős teljesítménnyel és 2100-as névleges motorfordulatszámmal. A maximális teljesítmény 313 lőerőig tornázható fel 1800-as fordulatszám mellett a nagyobbik modellnél. A motorok Hi-eSCR technológiával készülnek, mely az egyetlen utókezelő megoldás a maximális égési hatékonyság elérésére. A rendszer természetesen teljesíti a Stage IV károsanyag-kibocsátási szintet.

A motornál újításokat is megjelentek, ilyen a motorszelepek anyaga, a hengerfej új kialakítása és a nagyobb égési nyomás érdekében. A legnagyobb változás mégis a motorblokk alsó részében és az olajteknőnél vehető észre, ami szintén új kialakítást kapott, hogy a motorolajteknő a traktor gerinceként a feszültséget felfogja a motorblokkból. Az Optum CVX üzemi súlya 11.000kg, ez a szerkezeti átalakítás azonban lehetővé teszi a traktor maximális össztömegének 16.000kg-os súlyát is, plusz súlyok használatával.
Az Optum CVX traktorokkal lehetővé válik a többletteljesítmény leadása a talajra, miközben a kisebb modelleknél megismert fürgeség megmarad, nő a hatékonyság, a rendelkezésre állási idő és a kezelői kényelem. Mindez alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett. Ezt nevezzük mi optimális megoldásnak!
A simpla eVGT turbófeltöltő nagyobb nyomatékot biztosít alacsonyabb motor fordulatszám mellett, és gyorsabban reagál az ikerturbóknál, ettől lesz az Optum igazi keményfiú. Emellett az üzemeltetőknek tetszeni fognak a hosszabb karbantartási ciklusok, melyek a teljesítménykategóriát figyelembe véve különösen kedvezően hatnak a kötelező szervizek anyag- és munkaköltségeire.

Az Optum CVX traktorok 630 literes gázolaj és 96 literes AdBlue tartályokkal kerülnek majd forgalomba. Az ISM=motor alapjárat fordulatszám management 850-ről 650-re csökkenti a fordulatszámot, hatékonyabb üzemanyag felhasználást biztosítva. Biztosan minden tulajdonos és gépkezelő örül majd, ha ritkábban kell tankolni vagy egy miatt visszamenni a telephelyre.
Új megjelenés
Műszakilag modern és igényes megoldást kínálni a termelőknek csupán egy dolog, de tisztában vagyunk vele, hogy a saját vagy használt traktor kinézete sem mindegy, a tulajdonosok szeretnének büszkék lenni rá. Az először szembeötlő újítás az Optum CVX traktoron a lenyűgöző megjelenés, az új motorháztető a dinamikus vonaltervezésével és az új világítási rendszer a 3D LED világítással. Az Optum CVX már a jövő Case IH traktorait idézi.

Az új 4 fokozatú CVT váltó és parkfék
A fokozatmentes váltó megbízhatóan kezeli a 300 lóerős motorok nagy terhelését is. Két sebességtartomány érhető el, a 30m/h-40km/h ECO, és a 30m/h-50km/h ECO, ahol a maximális sebesség mindkét esetben hátramenetben 27km/h lehet. Az új első és hátsó híd kialakítás, a hátsó híd szélessége 2995 mm, és akár 2,15 m átmérőjű hátsó abroncsok ( 710 / 70 R 42 abronccsal szerelve) és a fokozatmentes váltó tökéletes vonóerőt és teljesítmény leadást tesznek lehetővé.
Az Optum CVX traktor emellett egy új rugóbiztosítású / hidraulikus oldású parkféket is kapott. Az Optum CVX traktor a kisebb Magnum modellek első hídját kapta első híd rugózással, mely két 8 fokos kilengési szögű és 110mm-es függőleges működési tartománnyal rendelkezik, hogy a legnagyobb vezetői kényelmet és stabilitást biztosítsa közúton. Az első híd és az első hárompont felfüggesztés közötti rövidebb távolság tökéletes súlyelosztást és kedvezőbb méreteket kínál. Továbbá a Case IH mérnökei sokat dolgoztak azon, hogy minél jobban növelhessék a gumiabroncsok méretét a speciálisan kialakított üzemanyag tartálynak köszönhetően, így biztosítva az egészen kicsi fordulási szöget.
A maximális közúti biztonság eléréséhez az Optum CVX felszerelhető ABS rendszerrel is, mely a veszélyes helyzetekben kínál biztonságos fékezést. Opcióban továbbfejlesztett ABS is kérhető, mely a szántóföldön fordulás esetén a belső kereket fékezi le, ez a funkció elektronikusan vezérelt, és megakadályozza a kerék blokkolását. A gumiabroncs belső levegőnyomás figyelő rendszer szintén elérhető funkció az Optumnál, ami a kezelő számára lehetővé teszi, hogy akár 16 db gumiabroncs nyomását is figyelje egyszerre a traktoron és a hozzá kapcsolt munkagépen. A rendszer az AFS700 monitoron keresztül érhető el, itt érhetők el a beállításai is, és ha szükséges, figyelmezteti a gépkezelőt. A traktor hátsó részén található csatlakozó segítségével a kezelő felfújathatja a gumiabroncsokat, amíg visszaér a telephelyre.
4 sebességű hátsó TLT, 2 sebességű első TLT
Alapfelszereltség az Optum CVX traktorban a 4 fokozatú hátsó TLT elektronikus fordulatszámváltás opcióval, alacsony motorfordulatszámmal, mely 1930 motor ford./perc-nél 540 f/perc TLT, 1598 motor ford./perc-nél 540 ECO TLT f/perc, 1853 motor ford./perc-nél 1000 TLT f/perc, 1583 motor ford./perc-nél 1000 ECO TLT f/perc. A hátsó TLT kikapcsolása is programozható a HMC II = táblavégi fordulást segítő rendszerben. Az opciós két sebességű első TLT ugyanolyan kialakítással rendelkezik mint a hátsó TLT.

A két különböző fordulatszám a vezetőfülkéből kapcsolható egy kapcsoló segítségével és 1000 vagy 1000 ECO TLT fordulatszám választható ki. Egy tengelykapcsoló a behajtó tengelyen csökkenti a teljesítmény veszteséget.
Továbbá 6 bordás és 21 bordás csonk is választható opcióban. A viszonylag alacsony gépsúly, a hátsó és első felfüggesztés és a nagy teljesítmény lehetővé teszi, hogy az Optum CVX rugalmas, és sokoldalú feladatokat lásson el mind első és mind hátsó függesztésű munkagépekkel is.
Hidraulikus rendszer: fókusz a teljesítményen és a hatékonyságon
Minden Optum CVX traktor alacsony veszteségű hidraulikus rendszerrel és körökkel rendelkezik, melyek maximális teljesítményt és hatékonyságot biztosítanak. A 2100-as motorfordulaton 165 liter/perc max. szállítási teljesítményű zárt körös (CCLS) hidraulikus szivattyú alapfelszereltség, a 2100-as motorfordulaton 220liter/perc teljesítményű hidraulika opcióként kérhető. Mindkét esetben igaz, hogy a nagy szivattyú teljesítmény képes a szükséges áramlást biztosítani alacsony motorfordulatszám mellett.

A gyorscsatlakozású CAT III alsó vonókarok alapfelszereltségként megtalálhatók a hátsó függesztésen, melynek emelési teljesítménye 10.299kg, a kapcsoló diókon pedig 11.058 kg. Szintén opcióként érhetők el a CAT IV N vonókarok, a hidraulikus 3. pont orsó és függesztő karok is. Az új első függesztés maximális emelési kapacitása 5.821kg a gömbcsapon, így a traktor képes hatékonyan dolgozni viszonylag nagy és nehéz munkagépekkel is.
Az Optum CVX fülkéje: az optimális teljesítmény, precizitás és kényelem
A maximális pontosság és hatékonyság érdekében az Optum CVX fülkéje ISOBUS II kompatibilis, opcióként kérhető ISOBUS III kompatibilitás is. A funkció lehetővé teszi, hogy a rendszeren keresztül a kompatibilis munkagépek irányítsák a traktor funkcióit, mint pl. kormányzás, haladási sebesség, három felfüggesztés emelés, és hátsó hidraulika csatlakozók.
A rendszer az olyan munkáknál, mint a bálázás, nagyban növeli a hatékonyságot és a munka folytonosságát, valamint csökkenti a kezelő igénybevételét. Az Optum CVX traktorban is elérhető lesz a PUMA traktoroknál megismert HMC II funkció, mely segíti a táblavégi fordulók kezelését és szintén csökkenti a gépkezelő kifáradását. A vezetői kényelmet és optimális munkakörnyezetet számos tényező segíti, mint a fülkefelfüggesztés, számos prémiumülés opció, kétállású ülés forgatható fejtámlával, előre és hátra mozdítható ülőpárna, elektronikusan állítható kartámasz, 15 fokban elforgatható ülés a jobb kilátásért, ülésfűtés és szellőzés szövet- és bőrkárpittal.

Az Optum CVX traktorok már RTK pontossággal és automatikus kormányzással is működhetnek az AccuGuide rendszernek köszönhetően és Telematics előkészítés is bent van már a traktorokban.
Case IH Optum CVX – válasz a felhasználói igényekre
Az Optum CVX tovább gazdagítja a Case IH termékkínálatát, mely sosem volt erősebb, innovatívabb és naprakészebb: 13 termékcsalád, több mint 220 modell, melyek megbízható teljesítményt kínálnak jól képzett és tapasztalt kereskedői és szervizháttérrel.
A Case IH Optum főbb jellemzői:
Két modell 6.7 literes Stage IV FPT motorral, 270 vagy 300 lóerő teljesítménnyel 2100-as névleges motorfordulatszámon
Hi-eSCR technológia
16.000kg-os maximális össztömeg
eVGT szimpla turbófeltöltő
Hosszabb karbantartási ciklusok
630 literes gázolaj tartály és 96 literes AdBlue tartály
4 fokozatú CVT váltó 30m/h-40km/h ECO vagy 30m/h-50km/h ECO sebesség tartományokkal
ABS/ABS Advanced és automatikus kézifék
4 sebességű hátsó TLT, 2 sebességű első TLT)
165 liter/perc teljesítményű CCLS hidraulikus szivattyú alapfelszereltségként, 220liter/perc teljesítményű opcióként
11.058kg hátsó függesztés emelési kapacitás a kapcsoló dióknál
5821kg első függesztés emelési kapacitás a kapcsoló dióknál
Gyári ISOBUS Class II/III és RTK,
Továbbfejlesztett táblavégi fordulást segítő rendszer = Headland Management Control (HMC II)
Optimális vezetői kényelem és felhasználóbarát kezelőszervek

(Agro-Békés Kft.)