Meghajtásáról egy 1.5 literes, 110 lóerős dízelmotor gondoskodik, ami teljesítményét mind a négy keréknek tudja továbbítani.
Bemutatkozott a Dacia Duster pickup. A platós járműből mindössze 500 darab készül. Meghajtásáról egy 1.5 literes, 110 lóerős dízelmotor gondoskodik, ami teljesítményét mind a négy keréknek tudja továbbítani. Az 1,7 méter hosszú platóra 450 kilogrammnyi terhet lehet felrakni.
Augusztus végén már megjelent néhány kémfelvétel, melyeken a Dacia Duster platós változata volt látható. A román gyártó most végre be is mutatta a terepjárójának pickup kivitelét. A modell megalkotásában a Romturingia nevű karosszériaépítő is közreműködik.
Sajnálatos módon a Dacia egyelőre csak egy igen korlátozott példányszámú gyártásról döntött. A mostani kilátások szerint mindössze 500 darab ilyen négykerekű gördül ki a gyártó kapuján. Ezek közül pedig állítólag az első 10 már kiszállításra is került a megrendelőnek, az OMV Petromnak, az ország legnagyobb legnagyobb olaj- és gázvállalatának (a többi modellt is ez a cég kapja). A pickup modell alapjaként egyébként a ráncfelvarrott Duster szolgál. Meghajtásáról egy 1.5 literes dCi dízelmotor gondoskodik. Ez a gázolajos egység 110 lóerőt tud kipréselni magából. Ezt a teljesítményt mind a négy kerékhez el tudja juttatni a pickup kivitel, ezáltal a nehezebb terepeken is elboldogulhat. A rakfelületére viszonylag sok holmit lehet pakolni. A plató hossza 1,7 méter, a maximális terhelhetősége pedig közel fél tonna (450 kg).
A korlátozott példányszám oka, hogy viszonylag körülményes a típus gyártása. A mostani értesülések szerint a Daciának le kell szállítani a Romturingia telephelyére a Dustereket, melyeket ott a szakemberek átalakítanak, és ez után kerülnek csak vissza a román márkához.
(a5.hu)