Az M7001-es széria tagjai csakugyan a leghatékonyabb és legerősebb környezettudatos traktorok, amelyeket a Kubota valaha csak épített.
Programok sora, játékok, tesztek és megannyi felsorakoztatott Kubota gép várta a látogatókat az idei AgrárgépShow idején a Két-Kata Kft. standján. Köztük volt az új, 170 lóerős Kubota M7.171 középuniverzális traktor is, amely a Nemzetközi Termékfejlesztési Verseny Különdíját is elnyerte. Természetes, hogy az Agrofórum is erre az erőgépre volt kíváncsi.
„A Kubota egyre nagyobb szerepet vállal a mezőgazdaságban. A cég eddig a 140 LE-ig teljesítő traktorok iránti igényt szolgálta ki, az M7001-es széria pedig már a 170 LE-s kategóriába tartozik. Fokozatmentes váltóval ellátott, ami eddig szintén nem volt a Kubotánál, emellett megbízható, egyszerű és jó traktor, a rengeteg új kezelési felülete révén pedig innovatív is” – mondta Horváth Kálmán, szervizvezető.
Az M7001-es széria tagjai csakugyan a leghatékonyabb és legerősebb környezettudatos traktorok, amelyeket a Kubota valaha csak épített. A környezettel harmóniában működő, az emberek és a társadalom szolgálatában álló gépek létrehozása már az 1890-ben családi vállalkozásként induló, mára világméretű ipari vállalattá nőtt Kubota alapvető szellemisége volt. A vízkezelés, víztisztítás és újrahasznosítás területén is komoly piaci erőt képviselő japán cég fontos európai stratégiai pontként kijelölve 2 éve az észak-francia Bierne-ben szereli készre a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is könnyedén megfelelő, korukat megelőző 130-170 lóerős M7001-es traktorait.
A legmodernebb és legtisztább V6108-as motorral szerelt M7001-ek Szelektív Katalitikus Redukció (SCR) rendszere a motort követő dobba porlasztja az AdBlue (DEF) folyadékot, ami által a kipufogó ártalmatlan vízgőzt és nitrogén bocsát ki. A Common Rail Rendszer (CRS) elektronikusan szabályozza az égést, ami nagyobb hatékonyságot, alacsonyabb üzemanyag fogyasztást, és kisebb motorzajt eredményez. A Kubota által szabadalmaztatott Diesel Részecske Szűrő (DPF) és a Kipufogógáz Visszavezetési Rendszer (EGR) kombinációja által az M7001 sorozat nem csak hogy megfelel a legújabb „Stage 4” károsanyag-kibocsátási előírásoknak, hanem jelentősen meg is haladja azokat. Az extra nagy üzemanyag- (330 liter) és Ad Blue (38 liter) tartály pedig a két tankolás közti időt hosszabbítja meg jelentősen.
Az M7001 Premium K-VT (Kubota Variable Transmission) váltó végtelen számú előre és hátra fokozata mindig az épp aktuális feladathoz teszi lehetővé a legoptimálisabb sebesség kiválasztását. Azonnali, hirtelen sebességváltoztatásra is képes, ennek köszönhetően minden feladathoz a megfelelő tempó választható. Az M7 széria tagjai emellett 24 fokozatú csoport „Powershift” sebességváltóval is készülnek.
Az emelő berendezés vezérlés a Premium modellben elektronikus. A 3 pont függesztés 9 tonnás emelő teljesítményének köszönhetően a legnehezebb eszközöket is könnyedén emelik. A Kubota 4 sebességes független TLT rendszere lehetőséget ad a különböző munkagépek optimális sebességű használatára. A független TLT hajtás egy kapcsoló segítségével a traktor megállítása nélkül is üzemelhető.
Az extra széles négyoszlopos fülkének köszönhetően a vezetőnek minden irányba jó kilátása nyílik, az egyszerű és kényelmes kezelést pedig a multifunkciós kar teszi lehetővé.
„A Nemzetközi Termékfejlesztési verseny Különdíját mindenféleképp jelentőségteljesnek tartjuk, mert felhívja a figyelmet arra, hogy a Kubota egy feltörekvő márka, és a gazdálkodók között is egyre többen ismerik fel, hogy a nagy gyártók mellett is vannak olyan megbízható, jó gépeket készítő cégek, akik tudják produkálni ezt a minőséget. A Kubota M7001-gyel bátran oda lehet állni más hasonló traktorok mellé. A kiállítás során azt tapasztaltuk, hogy nagyon sokan keresik ezt a 170LE-s kategóriát, a látogatók közt is voltak, akik kifejezetten azért jöttek, hogy ezt a modellt megnézzék” – összegezte benyomásait Horváth Kálmán.
(Csomós Éva – Agrofórum Online – Fotók: Gribek Tímea)