Gépészet

Az átrakókocsi használat agronómiai és gazdasági előnyei, avagy miért a PERARD INTERBENNE kocsik jelentik a szegmens élvonalát

Agrofórum Online

A modern mezőgazdaság elengedhetetlen tartozéka az átrakókocsi. Ahhoz viszont, hogy átlássuk a technológiában rejlő előnyöket, először is kénytelenek vagyunk a múltban kialakult mezőgazdasági logisztikával foglalkozni.

A 60-as 70-es években, a nagyüzemek elterjedésével átalakult a mezőgazdasági szállítmányozás. Megjelentek a jól ismert IFA W50-es mezőgazdasági teherautók, valamint az univerzális traktorok is jelentős szerepet töltöttek be a termény és inputanyag szállításában. Ez a struktúra a mai napig számos helyen megtalálható. Bár az IFA-k lassan eltűnnek a mindennapi életből, de az univerzális traktorok méretének további növekedése arányosan növelte a pótkocsik méretét. Így a legtöbb helyen a gépparkban megtalálható traktorok, sokszor méretben nem megfelelő pótkocsikat húznak, ezzekkel a szerelvényekkel járják össze a termőföldet. Sokan gondolhatják az eddig leírtakról, hogy nincs is ezzel semmi probléma és az átrakókocsik nem hoznak változást az eddigiekhez képest. Ennek ellentetjére próbálunk cikkünkkel rámutatni.

Lássuk a két legfőbb érvet, hogy miért elengedhetetlen a modern gazdaságban egy megfelelően kiválasztott méretű átrakókocsi használata.

Agronómiai előnyök

Az átrakókocsikra jellemző, hogy a nagy raktérfogatukhoz megfelelően széles gumiabroncsok tartoznak. A PERARD INTERBENNE átrakókocsik mindegyik típusa rendelhető gumihevederes futóművel is.

Ez miért jó?

Mert egy alacsony nyomású, akár 750/60 R30.5 méretű gumiabroncs, mind a hat keréken jóval kevesebb tapopsási kárt okoz egy alapvetően közúti közlekedésre méretezett gumiabroncshoz képest. Ennek jótékony hatása az őszi, nedves talajviszonyok mellett történő aratáskor látszik leginkább.

A cél, hogy a gondos és előrelátó gazdák megfelelő eszközt szerezhessenek be, amivel a maximális hatékonyság mellett a minimális károkozás is elérhető.

Gazdasági előnyök

Az előző pontban említett taposási kár nem csak agronómiai értelemben jelent kárt, hanem gazdaságilag is. Amellett, hogy a talajt rongálja, végeredményben terméskiesést is okoz. Számos nagy raktérfogatú pótkocsi is rendelkezik széles gumiabroncsokkal, de ilyenkor érdemes gazdasági szempontból is vizsgálni a vonuláskor fellépő magas kopást vagy a többlet-üzemanyagköltséget.

További előnyök
  
Gazdasági értelemben a PERARD INTERBENNE átrakókocsik páratlan megtérülést eredményeznek.

Egy jól kiválasztott átrakókocsi akár 30%-kal növeli az aratás teljesítményét. Ez számokban azt jelenti, hogy ha Ön 4 kombájnnal rendelkezik, akkor akár egy kombájn munkáját ki lehet vele váltani, vagy az aratás időtartama akár 30%-kal csökken, így több kapacitása marad a szolgáltatásokra.

A garanciális megbízhatósági arányuk egészen elképesztő, magasabb mint 98%, emellett a karbantartásuk már-már az igénytelen kategóriába sorolható. Ezt a PERARD mérnökei úgy érték el, hogy a kopó alkatrészeket alapvetően túlméretezték, illetve a karbantartási pontokat könnyen hozzáférhetővé tették, minden modellnél.

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik számos saját, szabadalommal védett megoldással rendelkeznek:

  • A világon egyedülálló módon a PERARD INTERBENNE átrakókocsik képesek a veszteség nélküli műtrágya és vetőmag átrakására is. Az ürítőcsigájuk egy tagból áll, ami kinyúlásban és magasságban is fokozatmentesen állítható (a két tagból álló csigával rendelkező versenytársak, a csiga becsukásakor a benne maradt anyagot nem tudják magukban tartani, így minden csiga zárás veszteséggel jár).
  • Az ürítőcsiga becsukott állapotában az ürítőfej túllóg a hátfalon, ennek köszönhetően zárt állapotban is képes a kirakodásra (ez a tulajdonság előnyös lehet magtárban) vagy akár teljes értékű szállító járműként is használható.
  • A legmagasabb hasmagassággal bírnak a kategóriájukban, így nem tesznek kárt a szalma rendekben.
  • A hidraulikusan rugózott vonórúdnak köszönhetően a vontatásuk mindig stabil és maximális terhelés mellett is könnyebb a többi hasonló gépekhez képest, ezáltal üzemanyagot takaríthat meg.
  • A PERARD INTERBENNE átrakókocsik a legszélesebb gumiabroncsokkal sem haladják meg a 3 méteres szélességet, így minden különleges engedély nélkül részt vehetnek a forgalomban.

Az INTERBENNE család 3 tagból áll:

27m³,  38m³ és az Európa-csúcsot jelentő 46m³-es típusból (31 tonna repce átrakása 60 másodperc alatt).

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik gyakorlatilag a leghosszabb ideig használható gépek az év során, kezdve a kora tavaszi műtrágya és az évközi vetőmag átrakásától, egészen a késő őszi betakarításig.

Amennyiben közelebbről is szeretné megismerni a PERARD innovációit, vagy személyesen győződne meg az INTERBENNE átrakókocsik nyújtotta előnyökről, várjuk jelentkezését!

Perard Interbenne 27 és 38 bemutató videó:

 

Perard Interbenne 46 bemutató videó:

 

Kovács Máté – műszaki vezető
+36 30 631 8901
info@agroflex.hu
www.agroflex.hu

(AgroFlex)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Jacto: önjáró permetező-, önjáró műtrágyaszóró-, önjáró vetőgép

2020. szeptember 27. 04:36

A Máquinas Agrícolas Jacto S/A családi vállalat magas műszaki színvonalú mezőgazdasági gépeket gyárt és innovatív szolgáltatásokat ajánl a precíziós mezőgazdaság számára.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó

Szintet lépett a Fendt Xaver robotprojekt

2020. szeptember 17. 05:37

A Fendt Xaver program célja elsősorban az, hogy a szakemberek olyan intelligens rendszerekkel kísérletezhessenek, amelyeket később a nagyobb gépekben is alkalmazhatnak majd.

„Újra színre lépnek a gépek!” - 33. Bábolnai Gazdanapok

2020. szeptember 12. 04:36

Az AGROmashEXPO/AgrárgépShow program januárban nagy sikert aratott, az országos hatású szántóföldi bemutatók közül pedig, a COVID-19 következtében csupán a bábolnai kiállítás valósult meg.

Negyedével esett vissza a mezőgazdasági pótkocsipiac

2019. május 8. 13:02

Áprilisban is az egy hónapja piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt. Huszonöt darabbal és 19 százalékos piaci részesedéssel végzett az élen.

Növelte előnyét a Pronar a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2018. április 11. 09:53

Az első három hónapban eladott 338 darab mezőgazdasági pótkocsi 50 százalékos piaci növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

Mínuszba fordult a mezőgazdasági pótkocsik piaca

2020. június 5. 06:38

A májusi listán a Fliegl csaknem háromszor annyi pótkocsit adott el, mint a második Pronar.

Alaposan visszaesett a mezőgazdasági pótkocsik piaca

2019. február 11. 09:53

Összesen 69 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2019 első hónapjában Magyarországon, ez 23 százalékos csökkenés.