Gépészet

Új nyergesvontatót mutatott be a mezőgazdaság számára a Mercedes

Agrofórum Online

A mezőgazdasági termények szállítására a nagy tehergépjármű gyárak célorientált teherautókat, vontatókat gyártanak. Az új Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 az egyik legmodernebb nyergesvontató a mezőgazdaság számára. Az alap járművet a német Paul Nutzfahrzeuge GmbH ráadásul még mezőgazdasági munkavégzésre is alkalmassá teszi.

1. kép: Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontató, 24 tonnás háromtengelyes pótkocsival

A nagyüzemi mezőgazdasági vállalatok nagy mennyiségű terménymennyiséget szállítanak a szántóföldről a magtárakba és feldolgozó létesítményekbe, néha több tíz kilométeres távolságra is. A szállítási feladatok megoldására egyre inkább nagy teherbírású, különböző kialakítású félpótkocsikat alkalmaznak, amelyeket nyergesvontató mögé kapcsolnak. A mezőgazdaság számára a Mercedes-Benz járműgyártó Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 jelzéssel új nyergesvontatót hozott forgalomba (1. kép.) A mezőgazdasági igényeknek megfelelően kialakított jármű igen jó eredménnyel teljesítette a német DLG-PowerMix-Transporttest összes követelményét.

RÉSZLETEKÉRT KATTINTSON A KÉPRE!

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 egy kéttengelyes, összkerékhajtású jármű. A kormányzott kerekek hidraulikus szervo kormányzásúak. A rövid vontató tengelytávja 4200 mm, bruttó tengelyterhelések 9,0 t első tengely és 10,4 t hátsó tengely, a megengedett legnagyobb haladási sebesség 80 km/h. A széles Terra gumiabroncsok méretei 560/60 R 22.5 az első tengelyen és 750/45 R 22.5 a hátsó tengelyen.

A vontatót MB OM 471 LA típusjelzésű, 6 hengeres, soros hengerelrendezésű, 4 szelepes, két vezérműtengelyes, felülszelepelt, 12,8 literes, common-rail közvetlen befecskendezésű, intercooler turbófeltöltős, dízelmotor üzemelteti, amelynek teljesítménye 375 kW (510 LE) 1800 1/min fordulatszámon és maximális nyomatéka 2500 Nm 1100 1/min fordulatszám mellett. A motor működését fejlett elektronikus motormanagement felügyeli. A motor az Euro VI környezetszennyezési előírást teljesíti a kipufogógáz visszavezetéssel, az SCR (AdBlue) technológiával, dízeloxidációs katalizátorral és részecske szűrő alkalmazásával.

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 automatizált sebességváltója Mercedes PowerShift 3 G280-16/17,1-0,69 típusjelzésű, 16 előre és 4 hátra sebesség fokozattal, 17,1÷0,69 áttétellel rendelkezik. A sebességváltóhoz TLT kihajtó egység is rendelhető (1. ábra). A külön olajos hűtésű kiegészítő hátsó TLT hajtás névleges fordulatszáma 1000 1/min és működtethető álló, illetve haladó vontató esetén is. A TLT hajtás akár a motor teljes teljesítményének átvitelére is képes.


1. ábra: Mercedes Benz OM 471 LA típusjelzésű dízelmotor, sebességváltóval és TLT kihajtó egységgel

A nyergesvontató kétkörös, minden kerékre ható dob-légfék berendezése 12,5/10 bar nyomású. Az integrált légfék rendszer ABS és ASR funkcióval rendelkezik, a hátsó tengely fék munkahengerei rugóerő tárolósak.

A nyergesvontató hidraulikus rendszere 210 bar nyomású, és a szivattyú maximális szállítóképessége 240 liter/min. A jármű hátulján 9 hidraulikus csatlakozó van elhelyezve (2. kép). A külső hidraulikus egységek a vezetőfülkéből joystick és nyomógombok segítségével működtethetők.


2. kép: Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 hátul nézete

Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontató hátul állítható magasságú, automatikus kapcsolású, csapszeges vonófejjel, valamint Scharmüller K80 gömbcsatlakozóval rendelkezik. A vonórúdterhelése maximálisan 3 tonna. és a kapcsolt félpótkocsi bruttó 27 tonnás lehet (3. kép).

A klimatizált, összkomfortos vezetőfülke, az állítható, rugózott ülés, a jól elhelyezett kezelőkarok biztosítják a gépjárművezető kényelmét. A vontató ISOBUS vezérlőrendszerrel rendelkezik, amelyet Müller Elektronik terminálon keresztül működtethet a vezető. A nyerges vontató Mekra visszapillantó biztonsági kamera rendszere 18 cm-es, színes monitoron tájékoztatja a gépkezelőt.


3. kép: Agro Muver 4×4 nyergesvontató Pöttinger nagyteljesítményű rakodó siló kocsival

A Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontatóból a német Paul Nutzfahrzeuge GmbH cég további kiegészítő átalakításokkal jól használható mezőgazdasági erőgépet, traktort kínál a felhasználóknak. A hidraulika rendszer továbbfejlesztésével, és a hátul elhelyezett hidraulikus hárompont-függesztő szerkezettel függesztett munkagép is üzemeltethető a nyerges vontatóval (4. kép). A mezőgazdasági követelményeknek megfelelően átalakított Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4×4 nyergesvontatót Agro Muver 4×4 elnevezéssel forgalmazzák.


4. kép: Agro Muver 4×4 nyergesvontató talajművelő eszközzel

Felhasznált források:
http://www.dlg-test.de/tests/6416.pdf
https://www.paul-nutzfahrzeuge.de/applications.html

(Dr. Varga Vilmos – Agroforum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Jacto: önjáró permetező-, önjáró műtrágyaszóró-, önjáró vetőgép

2020. szeptember 27. 04:36

A Máquinas Agrícolas Jacto S/A családi vállalat magas műszaki színvonalú mezőgazdasági gépeket gyárt és innovatív szolgáltatásokat ajánl a precíziós mezőgazdaság számára.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó

Szintet lépett a Fendt Xaver robotprojekt

2020. szeptember 17. 05:37

A Fendt Xaver program célja elsősorban az, hogy a szakemberek olyan intelligens rendszerekkel kísérletezhessenek, amelyeket később a nagyobb gépekben is alkalmazhatnak majd.

„Újra színre lépnek a gépek!” - 33. Bábolnai Gazdanapok

2020. szeptember 12. 04:36

Az AGROmashEXPO/AgrárgépShow program januárban nagy sikert aratott, az országos hatású szántóföldi bemutatók közül pedig, a COVID-19 következtében csupán a bábolnai kiállítás valósult meg.

Mercedes a földeken – ismét hódítana az Unimog

2019. augusztus 9. 09:50

Az UNIMOG története egészen az 1940-es évekig nyúlik vissza, s talán kevesen tudják, hogy kimondottan – a II. Világháborúban vesztes – Németország mezőgazdaságának talpra állítása volt a fő motiváció a jármű megalkotásakor.

Gépészet Képgaléria

Nappal szántóföld, este opera - Mercedes-Benz X-osztály

2018. április 3. 07:39

A terepjáró egyedülálló a piacon, hiszen a pickupok klasszikus tulajdonságait egyesíti a Mercedes dizájnelemeivel, kényelmével és biztonságával.

Életmód Videó

Permetező Unimog és öt felújított MB-Trac - Mercedes traktorszerelem Dunavecsén

2019. december 9. 14:38

Az elmúlt évtizedek egyik legkultikusabb márkáját jelentette és jelenti a Mercedes háromágú csillaga. Dunavecsén azonban nem személyautók viselik az emblémát, hanem mezőgazdasági gépek. Amikor ott jártunk, öt MB Trac és egy Unimog sorakozott fel Kiss László családi gazdaságának udvarán, hiszen egyetemista fiával már régóta imádja és gyűjti a német gyártmányú, univerzális erőgépeket.

Gépészet Videó

Élő videóink az AGROmashEXPO második napjáról

2018. január 25. 20:10

Január 25-én az AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállítás második napján is több alkalommal jelentkeztünk élőben Facebook oldalunkon.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420