Gépészet

Az átrakókocsi használat agronómiai és gazdasági előnyei, avagy miért a PERARD INTERBENNE kocsik jelentik a szegmens élvonalát

Agrofórum Online

A modern mezőgazdaság elengedhetetlen tartozéka az átrakókocsi. Ahhoz viszont, hogy átlássuk a technológiában rejlő előnyöket, először is kénytelenek vagyunk a múltban kialakult mezőgazdasági logisztikával foglalkozni.

A 60-as 70-es években, a nagyüzemek elterjedésével átalakult a mezőgazdasági szállítmányozás. Megjelentek a jól ismert IFA W50-es mezőgazdasági teherautók, valamint az univerzális traktorok is jelentős szerepet töltöttek be a termény és inputanyag szállításában. Ez a struktúra a mai napig számos helyen megtalálható. Bár az IFA-k lassan eltűnnek a mindennapi életből, de az univerzális traktorok méretének további növekedése arányosan növelte a pótkocsik méretét. Így a legtöbb helyen a gépparkban megtalálható traktorok, sokszor méretben nem megfelelő pótkocsikat húznak, ezzekkel a szerelvényekkel járják össze a termőföldet. Sokan gondolhatják az eddig leírtakról, hogy nincs is ezzel semmi probléma és az átrakókocsik nem hoznak változást az eddigiekhez képest. Ennek ellentetjére próbálunk cikkünkkel rámutatni.

Lássuk a két legfőbb érvet, hogy miért elengedhetetlen a modern gazdaságban egy megfelelően kiválasztott méretű átrakókocsi használata.

Agronómiai előnyök

Az átrakókocsikra jellemző, hogy a nagy raktérfogatukhoz megfelelően széles gumiabroncsok tartoznak. A PERARD INTERBENNE átrakókocsik mindegyik típusa rendelhető gumihevederes futóművel is.

Ez miért jó?

Mert egy alacsony nyomású, akár 750/60 R30.5 méretű gumiabroncs, mind a hat keréken jóval kevesebb tapopsási kárt okoz egy alapvetően közúti közlekedésre méretezett gumiabroncshoz képest. Ennek jótékony hatása az őszi, nedves talajviszonyok mellett történő aratáskor látszik leginkább.

A cél, hogy a gondos és előrelátó gazdák megfelelő eszközt szerezhessenek be, amivel a maximális hatékonyság mellett a minimális károkozás is elérhető.

Gazdasági előnyök

Az előző pontban említett taposási kár nem csak agronómiai értelemben jelent kárt, hanem gazdaságilag is. Amellett, hogy a talajt rongálja, végeredményben terméskiesést is okoz. Számos nagy raktérfogatú pótkocsi is rendelkezik széles gumiabroncsokkal, de ilyenkor érdemes gazdasági szempontból is vizsgálni a vonuláskor fellépő magas kopást vagy a többlet-üzemanyagköltséget.

További előnyök
  
Gazdasági értelemben a PERARD INTERBENNE átrakókocsik páratlan megtérülést eredményeznek.

Egy jól kiválasztott átrakókocsi akár 30%-kal növeli az aratás teljesítményét. Ez számokban azt jelenti, hogy ha Ön 4 kombájnnal rendelkezik, akkor akár egy kombájn munkáját ki lehet vele váltani, vagy az aratás időtartama akár 30%-kal csökken, így több kapacitása marad a szolgáltatásokra.

A garanciális megbízhatósági arányuk egészen elképesztő, magasabb mint 98%, emellett a karbantartásuk már-már az igénytelen kategóriába sorolható. Ezt a PERARD mérnökei úgy érték el, hogy a kopó alkatrészeket alapvetően túlméretezték, illetve a karbantartási pontokat könnyen hozzáférhetővé tették, minden modellnél.

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik számos saját, szabadalommal védett megoldással rendelkeznek:

  • A világon egyedülálló módon a PERARD INTERBENNE átrakókocsik képesek a veszteség nélküli műtrágya és vetőmag átrakására is. Az ürítőcsigájuk egy tagból áll, ami kinyúlásban és magasságban is fokozatmentesen állítható (a két tagból álló csigával rendelkező versenytársak, a csiga becsukásakor a benne maradt anyagot nem tudják magukban tartani, így minden csiga zárás veszteséggel jár).
  • Az ürítőcsiga becsukott állapotában az ürítőfej túllóg a hátfalon, ennek köszönhetően zárt állapotban is képes a kirakodásra (ez a tulajdonság előnyös lehet magtárban) vagy akár teljes értékű szállító járműként is használható.
  • A legmagasabb hasmagassággal bírnak a kategóriájukban, így nem tesznek kárt a szalma rendekben.
  • A hidraulikusan rugózott vonórúdnak köszönhetően a vontatásuk mindig stabil és maximális terhelés mellett is könnyebb a többi hasonló gépekhez képest, ezáltal üzemanyagot takaríthat meg.
  • A PERARD INTERBENNE átrakókocsik a legszélesebb gumiabroncsokkal sem haladják meg a 3 méteres szélességet, így minden különleges engedély nélkül részt vehetnek a forgalomban.

Az INTERBENNE család 3 tagból áll:

27m³,  38m³ és az Európa-csúcsot jelentő 46m³-es típusból (31 tonna repce átrakása 60 másodperc alatt).

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik gyakorlatilag a leghosszabb ideig használható gépek az év során, kezdve a kora tavaszi műtrágya és az évközi vetőmag átrakásától, egészen a késő őszi betakarításig.

Amennyiben közelebbről is szeretné megismerni a PERARD innovációit, vagy személyesen győződne meg az INTERBENNE átrakókocsik nyújtotta előnyökről, várjuk jelentkezését!

Perard Interbenne 27 és 38 bemutató videó:

 

Perard Interbenne 46 bemutató videó:

 

Kovács Máté – műszaki vezető
+36 30 631 8901
info@agroflex.hu
www.agroflex.hu

(AgroFlex)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Jacto: önjáró permetező-, önjáró műtrágyaszóró-, önjáró vetőgép

2020. szeptember 27. 04:36

A Máquinas Agrícolas Jacto S/A családi vállalat magas műszaki színvonalú mezőgazdasági gépeket gyárt és innovatív szolgáltatásokat ajánl a precíziós mezőgazdaság számára.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó

Szintet lépett a Fendt Xaver robotprojekt

2020. szeptember 17. 05:37

A Fendt Xaver program célja elsősorban az, hogy a szakemberek olyan intelligens rendszerekkel kísérletezhessenek, amelyeket később a nagyobb gépekben is alkalmazhatnak majd.

„Újra színre lépnek a gépek!” - 33. Bábolnai Gazdanapok

2020. szeptember 12. 04:36

Az AGROmashEXPO/AgrárgépShow program januárban nagy sikert aratott, az országos hatású szántóföldi bemutatók közül pedig, a COVID-19 következtében csupán a bábolnai kiállítás valósult meg.

Csak hat százalékkal esett vissza a mezőgazdasági pótkocsipiac

2020. május 7. 09:49

Áprilisban 120 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami csupán 6 százalékos csökkenés 2019. azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.

Növelte előnyét a Fliegl a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2020. április 7. 08:02

Február végén az összesített listán még csak 8 darab volt a Fliegl előnye, ezt azonban március végére 23 darabra növelte a márka.

Negyedével esett vissza a mezőgazdasági pótkocsipiac

2019. május 8. 13:02

Áprilisban is az egy hónapja piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt. Huszonöt darabbal és 19 százalékos piaci részesedéssel végzett az élen.

Nemzetközi mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállítás Szlovéniában

2019. szeptember 5. 12:52

Az ágazatban zajló innováció, technikai fejlődés nyomon követésének, továbbá a termeléshez, tenyésztéshez szükséges input anyagok, gépek forgalmazóival történő kapcsolattartásnak egyik kitűnő helyszíne az AGRA, Gornja Radgonán.

Gépinfo Képgaléria