A Claas új, Remote Service felhőalapú platformja lehetővé teszi, hogy a gépek állapota és szervizigénye a Claas hálózaton belül bárhol elérhető legyen.
Azok a gép tulajdonosok, akik megengedik, hogy dílerük hozzájusson a működési adatokhoz gyorsabb megoldáshoz jutnak egy esetleges meghibásodáskor ill. a tervezett javításokhoz és szerviz szolgáltatásokhoz. A dílerek, akik korábban hasonló esetekben a Claas Telematics adatgyűjtő rendszert alkalmazták, most az új platformmal kapcsolatot képesek létrehozni a díler és tulajdonos között függetlenül attól hogy a felhasználónál a Telematics aktiválva van-e vagy sem.
Az új platform alkalmazhatósága területenként változik, például az Egyesült Királyságban a 2017 októbere előtt gyártott és Telematics rendszerrel ellátott gépek adatait a dílerek a Remote Service-n keresztül láthatják. A később gyártott gépeken, amelyeken a Telematics rendszer megtalálható, ez a lehetőség 5éven keresztül költségmenetesen használható, függetlenül attól, hogy a tulajdonos megvásárolta-e a licenszet. Ez a megállapítás az új Lexion és Tucano kombájnokra, továbbá a Xerion és Axion traktorokra egyaránt érvényes.
Technikai részletek
A Telematics rendszerrel szemben, amely a hatékonyság értékelése céljából termés eredmény és működési információkat gyűjt, a Remote Service rendszer csupán agép működésére jellemző műszaki adatokat rögzít (munka óra, motor fordulat stb). Meghibásodás esetén értesíti a kezelőt és ugyanakor hibaüzenetet küld a díler szerviz részlege számára a távazonosítás érdekében, amely az ügy sürgösségére és az esetleg szükséges alkatrész szállításra vonatkozik. A dílert figyelmezteti az esedékes szerviz időpontjáról és ellenőrzi, hogy a szükséges alkatrészek a raktárkészletben rendelkezésre állnak-e.