Gépészet

Komoly megtakarítást hozott, miközben nőtt a teljesítmény

Agrofórum Online

Az interjú elkészítésének időpontjában május utolsó napjait írjuk, a hőmérséklet már hetek óta a nyári kánikulára emlékeztet, így nem csoda, hogy az árpatáblák is elkezdtek szőkülni, és várhatóan bő két hét múlva megkezdődik az aratás, legalább is az ország déli, délkeleti szegletében, ahova a Deutz-Fahr C7206 TS kombájnnal szerzett tapasztalatokról jöttünk érdeklődni.

Ezért is gondoltuk úgy, különösen aktuális lehet egy betakarítógépes felhasználói riport elkészítése. A Löszhátfarm Kft. telephelyén jártunk, a Békés megyei Dombegyháza közelében, hogy Fülöp Zoltán tulajdonos–ügyvezetőt kérdezzük az elmúlt szezonban szerzett tapasztalatokról. Még az egyeztetéskor megbeszéltük, hogy a falut elhagyva telefonálunk és útba igazít a cégvezető, de már az útról is jól látszott, jó helyen járunk, mert az udvarban ott sorakozott egy Deutz-Fahr „armada”. A bemutatkozást követően, mint mindig, vendéglátónkat a gazdaság rövid bemutatására kértük.

Cégünk 1996-óta létezik, családi vállalkozásként 600 hektáron gazdálkodunk, melynek jelentős része saját tulajdonban van. Emellett foglalkozunk még integrációval is, ami úgy 150 hektár nagyságrendet tesz ki. Őszi árpát, repcét, kukoricát és szóját termesztünk.

Fülöp Zoltán tulajdonos–ügyvezető a Deutz-Fahr C7206 TS kombájnnal

 A magyarországi kombájnpiacot hagyományosan néhány márka határozza meg és csak kisebb szelet jut a többieknek. Miért esett a választás pont a DeutzFahrra, és miért pont erre a típusra?

Ez egy hosszabb folyamat végeredménye lett. Nekem egy 5 éves, más márkájú kombájnom volt ezt megelőzően, amikor is a traktorparkom lecserélésébe kezdtem és először egy Deutz-Fahr 7250-est, majd következő év tavaszán két kisebb típust, egy 6120-as és egy 5100-as traktort vásároltam. Ekkor kezdtünk beszélgetni a kereskedővel, a Dorker Kft.-vel, hogy cseréljem le a kombájnomat is, ha már ilyen traktorsorom van. Hangsúlyozom, az elején ez nem állt szándékomban, de a tárgyalások egyre magasabb szinten folytak, a végén már a Deutz-Fahr kelet-európai igazgatójával is találkoztam. Arról próbáltak meggyőzni, hogy legyen teljesebb a gépparkom ebből a márkából. Megnéztem az ajánlatukat és rendkívül kedvezőnek tartottam, mind a műszaki tartalom, mind pedig az árat illetően és arra gondoltam, ha ezekkel a feltételekkel működik a dolog, akkor meglépem a beruházást. Így került hozzánk a tavalyi betakarítási szezon előtt két nappal ez a kombájn.

A gazdaság udvarán felsorakozott a Deutz-Fahr „armada”, köztük fekete színben a limitált szériás 7250 TTV Warrior

Hogy miért ezt a típust választottam? Azért, mert az előzőhöz hasonló, de inkább egy kicsit nagyobb áteresztő képességű és nagyobb motorteljesítményű gépben gondolkodtam. Ezért esett a választásom a C7206 TS típusra, de sokat segített a döntésben a gépértékesítő kolléga is, hogy megtaláljuk az optimális megoldást.

 Mikor érkezett a gazdaságba a kombájn?

Tavaly az aratás indulása előtt érkezett meg két nappal, a kereskedő által ígért határidőt betartva, szóval elég szorosra volt szabva az idő, de minden zökkenő nélkül fel tudtunk készülni az indulásra és rendben teljesítette az első szezonját a betakarítógép.

 Milyen adaptereket vásároltak hozzá?

A gyári gabona-vágóasztallal vásároltuk meg, ami 6,3 méteres, csak egy repcetoldatot kértünk hozzá, mivel jelentős területen termesztjük ezt a növényt és mindenképp szükségesnek éreztük ezt a kiegészítőt. Mivel volt egy jó állapotú, 3 éves, Oros márkájú, 6-soros kukoricaadapterünk, így ahhoz csak egy átalakító szettre volt szükség. Igazság szerint ez a kombájn egy 8-soros adapterrel is jól megbirkózna, de mivel mi 6-soros vetőgéppel vetünk és ehhez a sorszámhoz van a technológiánk hozzárendelve, ezért a megváltoztatásában most nem gondolkodtunk, így a vágóasztal is maradt a régi.

A kombájnhoz csak a 6,3 m munkaszélességű, gyári gabona-vágóasztal került leszállításra a betakarítógép vásárlásakor, mivel a meglévő kukoricaadapterhez elég volt egy átalakító szett a függesztéshez

Kértek-e valami külön opciót a kombájn vásárlásakor?

Mielőtt meghoztuk a végső döntést, elmentünk Magyaratádra megnézni a már ott üzemelő két kombájnt és úgy döntöttünk, hogy a szériában szállított hátsó gumiköpenyeknél mi ballonosabbakat (500/60R22,5) rendelünk hozzá. Úgy gondoltuk, hogy egy csapadékos őszi időjárás esetén az eredeti méretűvel a mi vidékünkön nem igazán tudnánk boldogulni.

 Az elmúlt egy szezon alatt milyen tapasztalatokról tud beszámolni? Kérem mondjon erről valamit.

Az első és legfontosabb, amit el szeretnék mondani, hogy üzemanyagból jelentős mennyiséget sikerült megspórolnunk az előző évekhez képest, ami nem kis tétel, miközben a 40 aranykoronás földjeink vetésszerkezete, területe nem változott, tehát nyugodtan állíthatom, hogy ugyanolyan körülmények mellett történt mindez. A 600 hektárra vetítve, a teljes gépparkot figyelembe véve, éves szinten 10.000-12.000 liter gázolajjal kevesebbet használtunk fel. Ha csak ezt az egy tényezőt veszem figyelembe, már akkor elmondhatom, hogy jó döntést hoztunk. Az üzemelési tapasztalatunk az volt, hogy a nagyobb áteresztőképességnek köszönhetően, sokkal dinamikusabban tudtuk a repcét is betakarítani, ami azt jelenti, hogy egy 4,2 t/ha-os termésátlagot figyelembe véve, míg az előző kombájnunkkal 2,8 km/h-s sebességgel tudtunk aratni, addig ezzel a géppel 4,2-4,3 km/h-t értünk el, úgy, hogy nem szórta a magot és gyönyörű szépen dolgozott.

Az árpánál is elmondhatom, hogy kombájntiszta állapotban sikerült érékesíteni, annyira tiszta volt a learatott termény. A repce aratásakor szállították az értékesített árpánkat és épp itt tartózkodott az SGS szakembere, aki mintát vett a kombájntól beszállított repcéből is, aminek minden egyéb tisztítás nélkül 98,8 %-os volt a tisztasága. Egy jó kezelővel, kellő odafigyeléssel minőségi terméket tudunk produkálni. Én úgy gondolom, ez is azt mutatja, hogy jó „cserét” csináltunk. A ferdefelhordónál egy csavarorsó segítségével, mechanikusan tudjuk állítani a vágási szöget, ami nagyobb fokú alkalmazkodást eredményez a különböző féle növénykultúrák betakarításához, arról már nem is beszélve, hogy maga a ferdefelhordó jóval szélesebb az előzőnél, így lényegesen nagyobb tömegáram tud megvalósulni.

Mivel a cséplődob utáni szalmaterelőt követően még egy úgynevezett turbó leválasztó dobot is elhelyeztek, ez az egység fokozza a cséplési teljesítményt. Míg a korábbiakban elő-előfordult repcében, hogy a kombájn „bemackózott”, addig az új esetében tavaly, csak egyszer, de az is a mi hibánk volt. A betakarítás sebessége, ha nem is nőtt minden esetben a duplájára, de általánosságban olyan másfélszeresről beszélhetünk.

A vágóasztal dőlésszögét egy csavarorsó segítségével lehet változtatni a betakarítási körülményekhez

Milyen terméseredmények mellett tudta elérni ezeket a paramétereket a kombájn?

A tavalyi év nem volt egy rendkívül jó év, de ennek ellenére az árpánk közel 8 tonnát termett hektáronként. A repcénk 4,2 t/ha-t produkált, a kukorica ennél jobbat, a környezetünkhöz képest is jó termés született, 11 t/ha volt az átlagunk, valószínűleg annak köszönhetően, hogy az aszályos időjárás ellenére, mi jókor kaptunk olyan esőt, amit meghálált a kukorica.

 A kombájn motorjának károsanyag-kibocsájtását SCR-technológiával csökkentik, azaz AdBlue-t is tankolni kell a gázolaj mellett. Mit tud erről elmondani?

Nem csak a kombájnunk, de a 3 db Deutz-Fahr traktorunk is ezen az elven működik, így mindegyiknél kell AdBlue-t tankolnunk, ami éves viszonylatban olyan 1.000-1.200 liter felhasználást jelent. A kombájn esetében 2-2,5 gázolaj feltöltés után kell AdBlue-t is tankolni, de pontos számot azért nem tudok mondani, mert mi minden tankolás esetében ezt is utántöltjük. Nekünk ez különösebb feladatot nem jelent és talán olcsóbb is, mint a részecskeszűrős megoldás.

Az új kombájn beállításával nőtt a betakarítás sebessége, miközben csökkent az üzemanyag-felhasználás

Hogyan oldják meg a tankolásokat?

Napi szinten a kombájn üzemanyag-felhasználása 350-400 liter, ami azt jelenti, hogy a reggeli műszakkezdés előtti tankolással egész nap tudunk aratni, mivel az üzemanyagtankja 750, az AdBlue-tartály pedig 69 literes. A karbantartást követően egész nap dolgozunk, úgy este 9-10 óráig. Az étkezési szünetekben egy másik kolléga veszi át a kormányt, tehát még ezekben az időszakokban is dolgozik a gép. Több kolléga is kapott kiképzést a kezelésből, ami nem azt jelenti, hogy nem egy gazdája van a kombájnnak, vagy bármelyik gépünknek, de így nincsenek holtidők.

 Mit lehet elmondani a magtartály méretéről, az ürítésekről, változott-e a szállítási ütemezés az új gép csatasorba állításával?

A szállítási ütemezés már csak azért is változott, mert a traktorok cseréjével gyorsabb lett a forduló idő, de az új gép munkába állásával kevesebb ürítés kell ahhoz, hogy megteljen egy pótkocsi, mivel a magtartály térfogata valamivel nagyobb az előző gépénél, 9.500 literes, az ürítés sebessége pedig 90 l/s. Sokat tudunk spórolni azzal, hogy egy pótkocsi megtöltéséhez nem háromszor kell megállni üríteni, csak mondjuk kétszer. A mi gyakorlatunk az, hogy az első ürítést menet közben végezzük, viszont már a másodikat álló helyzetben, hogy jól meg tudjuk tölteni a pótkocsit és ne szórjuk szét a terményt.

A Deutz-Fahr kombájn és traktorok közös munkájának eredménye a kisebb szállítási forduló idők és a nagyobb teljesítmény

Mi történik a szalmával, milyen technológiát alkalmaznak?

Mi mindent leszecskázunk, legyen az árpa-, repce- vagy a kukoricaszár, és ezt szétterítjük a területen. Talajbaktériumot használunk és visszaforgatjuk. Mi nemcsak elvenni szeretünk a földtől, hanem vissza is adunk neki. Gyakorlatilag a kombájn a teljes szezonban szecskázást is végez, így elmondható az is, hogy mondjuk egy 8 tonna/ha terméseredményű árpa esetén, a szem–szalma arányt figyelembe véve, 16 tonnányi terményt kell a gépnek átengednie.

Amit elvesznek a földtől, az igyekeznek vissza is adni, ezért minden szalmát leszecskáznak

Mit lehet elmondani a gép kezelhetőségéről, a fülke kényelméről?

Mivel én már nem dolgozom a kombájnnal, erről majd többet tud mondani a kezelője. Régebben erre még csak-csak volt időm, de ma már egy ügyvezetőnek olyan szerteágazó a munkája, hogy esély sincs rá egy ekkora családi gazdaságban. Beszélve a kollégákkal, lényegesen egyszerűbb a kezelése, több információt nyújtanak a visszajelzők, egyszerűbben végezhető el a karbantartás is.

A kombájn kezelése egyszerű, jól kézre esnek a kezelő elemek, az LCD-képernyőről sok információ nyerhető

Mivel hallottuk, hogy csak két nap állt rendelkezésre a gép megérkezésétől a munkába állásáig, hogyan sikerült a betanulás?

Rendkívül rugalmasak voltak a Dorker szervizesei, mert amikor megérkezett a kombájn az átadás-átvétellel együtt a kezelők betanítása is elindult, megmutattak mindent – de mivel ugye a termény mindig vasárnapra érik be –, az sem jelentett problémát a szervizesnek, hogy az aratás megkezdésekor – munkaszüneti napon – már élesben állítsanak be minden paramétert, közösen a mi kezelőnkkel együtt. Pontról pontra mindent végigvettek és addig nem ment el, amíg be nem állították a gépet. Ez egy nagy könnyebbség volt a kezelőnek. Így gyorsan megtörtént a betanulás.

 Használnak-e valamilyen elektronikát, automata kormányt, vagy hozamtérképezést? Van-e ilyen egység a kombájnban?

A kombájnba mi nem választottunk ilyen opciót. Nem vagyok maradi, mert mindig is érdekeltek az új dolgok, de akikkel eddig beszéltem a precíziós technológiáról, nem tudtak teljes mértékben elégedetten beszámolni ezzel kapcsolatban, sok még a nyitott kérdés. Ha ez a dolog kiforrja magát, lehet, hogy mi is megpróbálkozunk vele. Én úgy látom, hogy ez még nem az a precíziós technika, amire vágyik az ember.

 Ha valaki most gépvásárlás előtt állna és megkérdezné erről a kombájnról a véleményét, mit tudna neki mondani?

Én csak azt tudnám neki mondani, hogy ez a gép ezzel a felszereltséggel, ebben a minőségben tökéletesen használható, jó és szép munkát végez, gazdaságos, könnyen karbantartható, masszív, robosztus váza van.

 Volt-e valamilyen meghibásodás az elmúlt szezonban?

Egyetlen egy dolog volt csak, amikor az AdBlue-szűrő eltömődött és letiltott a gép, ami nem azt jelenti, hogy azon nyomban meg is állt, hanem még bejött a saját lábán a telephelyre, csak dolgozni nem tudott. Ebben az esetben is nagyon rugalmas volt a szerelő, mert amikor bejelentettük, 2 órán belül már jött is ki, megállapította a hibát, egy másik kollégája pedig ment Bajára és hozta az alkatrész, így csak egy fél napot állt a kombájn. Más egyéb meghibásodás nem volt. Egy év a garancia rá, így most még egy kis ideig érvényes is. A napokban történt meg az aratás előtti  átvizsgálása, lecserélték az olajakat, szűrőket, átnézték a szervizesek, gyakorlatilag most már bevetésre kész.

 Még ha visszatérhetnénk a karbantartásra. Az már elhangzott, hogy egyszerű karbantartani, egy helyen vannak a zsírzó gombok, mindenhez jól hozzá lehet férni, ha netán egy ékszíjat kellene cserélni, ahhoz sem kell „szétszedni” a kombájnt. Ki végzi a karbantartást, mivel többen is kezelik?

Nem, igazából csak egy kezelője van, de többen is ráülnek, hogy kiküszöböljük a holtidőket. Minden gépünknek csak egy kezelője van, a többiek csak kisegítő funkciót látnak el. Reggelente, indulás előtt a levegő- és fülkeszűrőket kitisztítjuk, ahol megáll a por, letakarítjuk és alapos szemlét végzünk, nincs-e valami rendellenes morajló hang a csapágyaknál, vagy más egyéb meghibásodásra utaló jel.

A kombájn karbantartása egyszerű, egy esetleges ékszíjcsere esetén sem kell túlzottan megbontani a gépet

Milyen az átszerelhetősége, amikor egy másik növényre kell átállni?

Két ember könnyedén meg tudja csinálni; ennél a gépnél már nem kell leállni a ferdefelhordóról, könnyedén ki lehet cserélni a dobkosarakat és ugyanazon a nyíláson be lehet lemezelni a dobot.

 Már többször említette a kereskedő hozzáállását, mégis, ha össze kéne foglalni, mit tud erről elmondani az elmúlt 3 év alapján?

Ha summásan szeretném összefoglalni, akkor azt tudom mondani, hogy nem vásároltam volna ennyi gépet az elmúlt 3 évben, ha azt tapasztalom, hogy nem úgy szolgálnak ki géppel, alkatrésszel, szervizzel, ami ma elvárható egy kereskedőtől és nem olyan gépeket árulnának, amivel meg vagyok elégedve. Azt nem állítom, hogy kezdetben minden alkatrész gyorsan rendelkezésre állt, de manapság erről már nem lehet beszélni. Amit megrendelünk, az gyorsan megérkezik. A szervizszerelő itt van a közelünkben, nem messziről érkezik, kellő szakértelemmel rendelkezik. A gépértékesítés is korrektül zajlott, amit megígértek az úgy is volt. Ennyi vásárlás után természetesen már találkoztam a cég felső vezetésével is, velük is korrekt és mondhatni baráti a kapcsolatom. Amiben bármikor megegyeztünk, a Dorker ahhoz tartotta magát.

 Ha már visszanyúltunk az időben és az elmúlt 3 évről beszéltünk, mit tudna röviden elmondani a traktorokról?

A Deutz-Fahr 5100-as egy 100 LE-s kis univerzális gép, amivel a tavaszi és őszi szezonban is vetünk, emellett pótkocsit is vontatunk vele. A 6120-as 120 LE-s, mellyel talajmunkákat is végzünk és ezzel szórjuk a műtrágyát. A 7250-es Warriorral, ami 260 LE-s és fokozatmentes váltóval szerelt, a kifejezetten nehéz talajmunkákat végezzük, a középmély lazítást, szántást, tárcsázást, grúberezést, talajelmunkálásokat és kombinátorozást. Ez a vezérgépünk, ami egy limitált szériás modell, 5 év garanciával, a többi pedig a kisegítő erőgép.

 Miközben a fényképek készültek, megérkezett Szeles Balázs a gép kezelője is, így őt is meg tudtuk kérdezni a tapasztalatairól

Nagyon jó a gép, könnyebb kezelni, mint az előzőt, kézre esnek a kapcsolók, tisztán dolgozik, kényelmes a fülkéje, jól hűt a klímája, van benne egy italhűtő is. Egyszerűbb a karbantartása, jó vele dolgozni este is, mert jól megvilágítják a munkalámpák a vágóasztalt és a kombájn környékét. A hathengeres Mercedes motor kellő teljesítményt nyújt a munkavégzéshez és meglepően takarékos is, miközben gyorsabban haladunk az aratással az eddigiektől. Az elmúlt szezonban 320 üzemórát teljesített a betakarítógép. A hajtásokat is egyszerűbben oldották meg, így, ha ékszíjcserére kerül majd a sor, azt is egyszerűbb lesz elvégezni. A szervizeket 250 üzemóránként kell elvégezni, de mi most már elvégeztük az 500-asat is, hogy ne a szezonban kelljen majd ezzel foglalatoskodni.

Szeles Balázs a betakarítógép kezelője számolt be tapasztalatairól, miközben megmutatta a kezelőszerveket

Helyet foglalva a vezetőülésben, végig vettük azt, hogy milyen funkciókat is tudunk kezelni a joystickról.

Az asztal felvételét és letételét, a tarlótól való magasságát két pozícióban, illetve az automata funkciót, a ferdefelhordót, a motolla vezérlését, az ürítést, a kihordó csiga nyitását–zárását és a gyorsmegállást is tudjuk innét kapcsolni. Az LCD-kijelzőről információt kapunk a szemveszteségről, a dob, a szelelőventilátor és motolla fordulatszámról, rosták szögéről, a dobrosta helyzetéről, a levágott területről, a gép területteljesítményéről, az üzemanyag-fogyasztásról és -szintekről, az AdBlue-ról is, olajnyomásról, a vízhőfokról, haladási sebességről, motorfordulatszámról, a teljesített üzemóráról, a különböző beállítási értékekről terményenként, amiket, ha szeretnénk, ismételten könnyen visszaállíthatunk. Négy sebességfokozat áll rendelkezésre a gép megfelelő sebességének kiválasztásához.

A fő funkciók közvetlenül a joystickról vezérelhetők, az LCD-panelről jól nyomon követhetők a beállítások és a folyamatok

Rövid áttekintés a Deutz Fahr C7206 TS kombájnról

 A Giugiaro dizájn stúdió által megálmodott formatervnek köszönhetően a kombájn elegáns megjelenésű, a beépített Mercedes Benz OM 936-os, Stage 4 (Tier 4Final) környezetvédelmi besorolású, 7,7 literes, 235 kW (320 LE) teljesítményű motornak köszönhetően pedig gazdaságos és megfelelő teljesítménnyel rendelkezik az aratási feladatok tökéletes elvégzésére.

A Mercedes-Benz motor megfelelő teljesítményt biztosít, miközben igen takarékos

A 4-fokozatú hidrosztatikus sebességváltó lehetővé teszi, hogy mindig a különböző betakarítási körülményeknek megfelelő sebességet lehessen kiválasztani. Az ideálisan elosztott áttételek biztosítják, hogy mindig bőséges nyomatéktartalék álljon rendelkezésre. A vágóasztal funkcióit egy terhelésérzékelős hidraulikarendszer vezérli, amely csak akkor szállít olajat a különböző szelepvezérlőknek, ha arra szükség van, így optimalizálja a rendszer hatékonyságát. A Schumacher gyártmányú vágószerkezet, a kompozit bedobóujjak és a nagy vágási sebesség (1220 vágás/perc) biztosítja a vágóasztal kiváló teljesítményét. A nagy átmérőjű, magas csigalevelekkel ellátott behordócsiga, amelynek teljes hosszában csavarvonalban helyezkednek el a behúzható bedobóujjak, szintén hozzájárul ahhoz, hogy egyenletes legyen a terményáram a ferdefelhordó felé.

Az Autocontrol korrigálja a vágóasztal helyzetét, hogy mindenféle körülmény között tökéletesen kövesse a talaj felszínét. A rendszer három különböző érzékelő segítségével biztosítja az állandó tarlómagasságot, a talajnyomást és az oldalirányú kilengéseket. A vezető a fülkéből könnyen beállíthatja ezeket a paramétereket és a rendszer automatikusan követi azt. A széles nyílással rendelkező behordó csatornának köszönhetően a cséplőrendszer nagy mennyiségű terményt képes kezelni. A vágási szög mechanikusan, egy csavarorsó segítségével állítható. A 600 mm átmérőjű és 1,52 m széles cséplődob fordulatszámát az elektronikus rendszer 420-1.250 ford/perc tartományban – a különösen kényes termények kezeléséhez –, a lassító áttétel megléte esetén pedig 210-625 ford/perc között változtatja. Az egyedi geometriájú, széles, 121°-os átfogási szögű dobkosár lehetővé teszi a termény nagy cséplési szögben történő adagolását.

A rendszer szemleválasztása hatékony, a szalma sérülése pedig minimális mértékű. A dobkosár szegmensei egyszerűen cserélhetők, így a gép könnyedén optimalizálható a különféle terményekhez. A dobkosár első és hátsó helyzete külön-külön állítható közvetlenül a vezetőülésből, hogy minden terményhez a legmegfelelőbb cséplési mód és terményáram legyen elérhető. A különösen nehéz körülmények között történő munkavégzéshez a C7000 sorozat TS és TSB modelljeit turbóleválasztóval szerelik, amely lehetővé teszi, hogy a gép ugyanolyan betakarítási sebességgel dolgozzon még zöld vagy nedves szalma esetén, és gyomos állományban is. Ez a harmadik dob 20%-kal növeli a termelékenységet.

Az 5 pozícióban, elektromosan állítható egység lehetővé teszi, hogy a kezelő a csépelt termény jellemzőihez és a cséplési körülményekhez igazítsa a rendszer működését és egyúttal biztosítja a szalma kiváló minőségét a későbbi esetleges bálázáshoz. A 7206 TS kombájn 6 szalmarázóládával rendelkezik, a nagy felület és a magas lépcsőfokok biztosítják a hatékony magleválasztást. A nyitott rázórendszer gondoskodik arról, hogy a rendszer még különösen nedves termények betakarításakor is hatékonyan kirázza a magokat.

Speciális visszanyerő lemez biztosítja, hogy a termény egyenletes mennyiségben és folyamatosan jusson vissza a gyűjtőasztalra. A rostarendszer felülete 6,32 m2, a 44 tangenciális turbinalapát és az (opcionális) állítható előrostával rendelkező kétlépcsős megoldás révén tiszta, minőségi termény kerül a magtartályba. A levegő átáramlik a ventilátorház teljes szélességében. A légáram a fülkéből elektromosan állítható, így a gépkezelő mindig az üzemi körülményeknek megfelelően állíthatja be a légmennyiséget. A kettős szemvisszahordó rendszer (DGR) üzemi sebessége a feldolgozott terménytől függően két fokozatban állítható, hogy minden körülmények között biztosítsa a mag tökéletes kezelését.

A beépített szalmaszecskázót közvetlenül a fülkéből lehet be-, illetve kikapcsolni. Az intenzív aprítási folyamat olyan hátramaradó szalmaanyagot eredményez, amely nem akadályozza a későbbi talajelőkészítési műveleteket. A rendszer a felaprított szalmát egyenletesen szórja szét a teljes munkaszélességben. A két 4-lapátos rotorral szerelt pelyvaszóró a rostákat elhagyó anyagot a szalmaszecskázó teljes munkaszélességében szórja szét. Egy karral lehet választani a szalma szecskázása és rendre rakása között. A cséplőrendszer kíméletesen bánik a szalmával, így nagy mennyiségű szalmából álló, jó minőségű rendek rakhatók.

A gyors, megszakítás nélküli betakarítás érdekében a C7206 TS-es magtartályának kapacitása 9.500 liter, a tartályszintjelző, valamint a kémlelőablak segítségével a vezető gyorsan ellenőrizheti a magtartály töltésszintjét és a tartályban lévő szemestermény minőségét. A magasra nyúló ürítőcsiga a talaj felszínétől mért 4,30 m magasságban lévő kiömlőcsonkjával a magas oldalfalú pótkocsik megrakását is lehetővé teszi. Az ürítőcső 3 különböző hosszúságban kapható (5,00, 5,60 és 6,00 m), hogy illeszkedjen a használt vágóasztal szélességéhez. A kezelő könnyen hozzáférhet a mintavevő nyílás fedeléhez.

A Commander Cab V fülke magas fokú vezetői kényelmet biztosít. A jó kilátással, kiváló hűtéssel és fűtéssel, kézre eső kezelő felülettel, a megfelelően elhelyezett LED munkalámpákkal és az opcionálisan rendelhető Xenon munkalámpákkal kiváló komfortot és kezelői környezetet nyújt. A C7000-es sorozat betakarítógépei egyszerűen és gyorsan karbantarthatóak. Mindegyik karbantartási pont logikus helyen van és könnyen hozzáférhető. Az egyes paneleket és alkatrészeket több rétegű korrózióálló kezeléssel látják el a rozsda, kosz és nedvesség elleni védelem érdekében.

Fotók: A szerző és a Deutz-Fahr gyári felvételei

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Jacto: önjáró permetező-, önjáró műtrágyaszóró-, önjáró vetőgép

2020. szeptember 27. 04:36

A Máquinas Agrícolas Jacto S/A családi vállalat magas műszaki színvonalú mezőgazdasági gépeket gyárt és innovatív szolgáltatásokat ajánl a precíziós mezőgazdaság számára.

Cséplés a 100 éves gőzgéppel - Veteránok Bábolnán

2020. szeptember 21. 09:50

Akkoriban a kor legtöbb gőzgépét csak jó minőségű feketeszénnel lehetett üzemeltetni, a magyar fejlesztők azonban célul tűzték ki, hogy a tulajdonosok fával, kukoricaszárral, kukoricacsutkával, az erdőn, a táblán megtalálható melléktermékekkel, hulladékokkal is felfűthessék.

Gépészet Videó

Szintet lépett a Fendt Xaver robotprojekt

2020. szeptember 17. 05:37

A Fendt Xaver program célja elsősorban az, hogy a szakemberek olyan intelligens rendszerekkel kísérletezhessenek, amelyeket később a nagyobb gépekben is alkalmazhatnak majd.

„Újra színre lépnek a gépek!” - 33. Bábolnai Gazdanapok

2020. szeptember 12. 04:36

Az AGROmashEXPO/AgrárgépShow program januárban nagy sikert aratott, az országos hatású szántóföldi bemutatók közül pedig, a COVID-19 következtében csupán a bábolnai kiállítás valósult meg.

Csaknem ötödével csökkent a traktorpiac szeptemberben

2019. október 7. 14:33

A traktorpiac legkedveltebb szegmense a 8 tonnánál nagyobb tömegű 1285 darabbal, ami 53,7 százalékos részesedés a piacból.

Dorker szántóföldi gépbemutató Tiszagyulaházán

2018. augusztus 22. 10:37

Szántóföldi gyakorlati gépbemutatóra gyűltek össze a termelők és a Dorker Kft. partnerei Tiszagyulaházán július 27-én. Az érdeklődőknek lehetőségük volt munka közben is megfigyelni többek között a Deutz-Fahr 9340 Warriort, valamint a Deutz-Fahr új kompakt négyhengeres modelljét, de találkozhattak még a Faresin, a Pronar és a Hardi legújabb fejlesztéseivel is.

ÚJDONSÁG: Megérkezett az 5D Keyline sorozat - Miért ne termelhetne még gazdaságosabban?

2019. október 14. 08:40

Sokoldalú és gazdaságos traktor, könnyebb szállítási feladatok és kisebb gazdaságok számára – az új 5D Keyline sorozat tagjai ideálisak a kisebb és idényjellegű munkák számára.

Az SDF Group az Agritechnicán

2019. december 14. 07:39

A hannoveri kiállításon az SDF csoport tagjai (Deutz-Fahr, Lamborghini, Same) gazdag programmal jelentkeztek.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420