Szőlő-Bor

Dúzsi Tamás az Év bortermelője

Agrofórum Online

Nemzetközi vagy nemzetközileg akkreditált versenyeken az utóbbi években rengeteg érmet kaptak rosé borai és vörösborai.

A Magyar Bor Akadémia (MBA) döntése alapján Dúzsi Tamás nyerte el a 2014-es Év bortermelője címet – jelentette be Kállai Miklós, az MBA elnöke pénteken Budapesten.

A szekszárdi borász ötödik alkalommal szerepelt a díj döntősei között; mellette ezúttal Bolyki János (Eger), Borbély Tamás (Badacsony), Koch Csaba (Hajós-Baja, Villány) és Szőke Mátyás (Mátra) kapott jelölést.

Zilai Zoltán, az MBA főtitkára emlékeztetett arra, hogy a jelölési folyamat idén megújult: a jelölésre felkért 450 borász, étteremvezető, szakújságíró és sommelier immár három-három borászt ajánlhatott, az egyik jelöltet pedig a korábbi díjazottak választhatták ki. A szavazásban 231-en vettek részt.

Az így összeállt ötös lista alapján az idei győztesről az MBA tagjai döntöttek titkos szavazással; 157 borakadémikus közül minden eddiginél többen, 125-en küldték el voksaikat – számolt be Zilai Zoltán.

Dúzsi Tamás a díjátadó előtti bemutatkozása során emlékeztetett arra, hogy immár ötödik alkalommal – és szándékai szerint utoljára – szerepelt a díj jelöltjei között.

Noha borai eddig több mint 70 érmet hoztak el a világ nagy szakmai versenyeiről, Dúzsi Tamás hangsúlyozta: 64 évesen is igyekszik tanulni.

A szervezők által közölt életrajz szerint a Kertészeti Egyetem Főiskolai Karán diplomázott szekszárdi borász pályafutását a Szekszárdi Állami Gazdaságnál kezdte, majd borász és testnevelő tanárként dolgozott a Mezőgazdasági Szakmunkásképző Intézetben. A Pannónia Sörgyárnál és az Aliscavinnél szerzett tapasztalatok után, 1994-ben elindította 3,6 hektáron saját borász vállalkozását. Jelenleg 26,5 hektár saját szőlőt művel, de bérelt és termeltetett területeivel együtt 45 hektárról készít bort a család.

Dúzsi Tamás borai rendkívül sikeresek: nemzetközi vagy nemzetközileg akkreditált versenyeken az utóbbi években Franciaországban, Németországban, Svájcban, Spanyolországban és Magyarországon rengeteg érmet kaptak rosé borai és vörösborai. Idén több aranyéremmel tértek haza többek között a Le Mondial du Rosé, a Challenge International du Vin, a ProWein és a Mundus Vini borversenyekről is – közölte az MBA.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Korábban kezdődött a csabagyöngye szüretelése

2018. július 25. 07:30

A szüret minden évben a Balatonboglári borvidéken kezdődik el a csabagyöngyével, amiből Európa első újbora készül, és amely már augusztus második felében a polcokra kerülhet.

Problémát okoznak a madárriasztó hangágyúk a Balatonnál

2018. július 26. 13:02

Ha nem védekeznek a gazdák, a munkájuk kárba veszhet, viszont a védett seregély ellen csak humánus módon szabad fellépni.

11 millió palack: ennyi magyar bort exportált a Lidl tavaly

2019. szeptember 13. 09:21

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.

A borkivitel növelését sürgeti a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

2018. július 13. 08:18

Más mezőgazdasági ágazatokhoz hasonlóan a borászat is jórészt félkész termékeket értékesít külföldön, ám azoknak a nagyobb jövedelmezőség érdekében magasabb hozzáadott értéket kellene tartalmazniuk.