Agrárközélet

A magyar ásványvíz „királyhoz” került a Pepsi

Agrofórum Online

A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente üzletember közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.

A Balogh Levente alapította Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. és a csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) közölte, hogy a tranzakciók még az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására várnak, és várhatóan 2018 első félévében zárulnak le. A felvásárlással a KMV csoport és Balogh Levente közös vállalata lesz a magyar ásványvíz- és alkoholmentes üdítőital-piac legnagyobb szereplője. A KMV-csoport 50 százalékos bevételnövekedéssel a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártójává válik – írták.

A felvásárlást követően a KMV Csoporthoz kerül 900 alkalmazott, két gyártóbázis, és ennek köszönhetően a cégcsoport éves forgalma 189 millió dollárral emelkedik. A termékportfólió a Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, Slice Lemonades, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új vállalat kezében lesz.

Beérett a Pasquale családdal három évvel ezelőtt kötött szövetségünk. Az együttműködésünknek köszönhetően annyira megerősödtünk, hogy jelentős felvásárlásokat tudunk megvalósítani. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoportot irányítva

– mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Ennek az akvizíciónak köszönhetően a KMV Csoport csúcsminőségű termékek széles választékát kínálja ügyfeleinek és vásárlóinak Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, és mostantól az eddig hiányzó kóla itallal egészül ki meglévő HORECA portfóliónk

– jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és Balogh Levente három évvel ezelőtt alapítottak közös vállalatot, a Central Europe Mineral Water Holdingot (CEMW) annak érdekében, hogy erős regionális családi vállalatcsoportot hozzanak létre. Az együttműködés során a Balogh Levente vezette magyarországi közös vállalat előbb felvásárolta a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől, majd gyárfejlesztésbe kezdett.

A forbes.hu cikke szerint a tranzakció árazását a felek üzleti titokként kezelik, az önerő melletti bankhitelt két cseh pénzintézet biztosítja. Az amerikai cégnek Csehországban két gyára is van, Magyarországon gyártás nincs. A Forbes szerint az amerikai PepsiCo kivonulása a régióból nem előzmény nélküli, hiszen tavaly a KMV már megszerezte a PepsiCo bolgár érdekeltségeit tömörítő Quadrant Bevareges-t, és csak az volt a kérdés, hogy kikkel állapodik meg a többi piacon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Az élelmiszeripar képes a lakosság folyamatos ellátására

2020. március 18. 08:47

Hazánk mintegy 120%-os önellátásra képes az alapvető élelmiszerekből, de az ország termelési potenciálja akár 150%-ra is növelhető.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

2018. február 16. 11:00

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.

Megduplázódott az Opus agrárbevétele

2020. június 4. 15:17

Az értékesítés nettó árbevétele is 108 százalékkal nőtt: míg 2020 első negyedévében már 13,52 milliárd forint, addig tavaly ugyanezen időszakban még csak 6,5 milliárd forint volt 2020 első negyedévében.

Az Unilever menedzsmentjének a fele már hölgyekből áll

2020. március 5. 09:17

Az Unilever a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, amely csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420