Agrárközélet

Termékinnovációs versenyt hirdet a SPAR a hazai gyártású élelmiszereknek

SPAR

Június 27-én indul a Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával. A SPAR a hazai kereskedelemben egyedülálló kezdeményezésének két hónapja során újszerű, ötletgazdag, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékeket keres. A pályázat útján kiválasztott nyertes áruk jövőre az INTERSPAR áruházak polcaira kerülnek.

„A SPAR Magyarország alapítása óta aktívan segíti a magyar termékek piacra jutását. A vállalat mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. A magyar áruk preferálását bizonyítja, hogy a vállalat hazai beszállítóinak aránya igen magas, 95%-ban hazánkban működő vállalkozások árucikkeit forgalmazzuk, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított termékek kerülnek a polcokra. A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idén meghirdetett Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A 2019. június 27-től augusztus 24-ig tartó pályázatra innovatív, újszerű – összetevőiben, előállításában, csomagolásában egyedi, vagy egészségbarát megoldásokat alkalmazó –, ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékekkel lehet jelentkezni. A kiíráson a vonatkozó magyar jogszabályok szerint működő, bejegyzett vállalkozások indulhatnak, amelyek legalább egy lezárt üzleti évvel és legalább 10-300 millió forint éves árbevétellel rendelkeznek.

A termékek versenyében a csomagolás kapcsán azt is figyelembe veszik, hogy az mennyire környezettudatos, illetve mennyire követi a fogyasztói trendeket, alkalmazkodik a különböző igényekhez.

A beérkezett ajánlatokat egy szakmai zsűri vizsgálja meg először, amely kiválasztja a legjobbnak ítélt maximum 20 terméket vagy termékcsaládot. Az érdemesnek talált élelmiszer-innovációk a 2019-es Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) rendezvényén fognak versenyezni egymással szeptember 26-29-e között. Az itt legjobbnak bizonyuló maximum tíz termék – vagy termékcsalád –, egy az áruházlánci beszállítói tevékenységre felkészítő féléves mentorprogramot követően 2020. április 23-tól az INTERSPAR áruházak polcaira kerül. Az innovációs verseny nyertesei a SPAR Magyarország 34 hipermarketjének polcaira bekerülve remek lehetőséget kapnak, hogy áruikat szerte az országban a hazai vásárlóközönséggel minél jobban megismertessék. Ezen kívül, a tíz legjobbnak ítélt terméket vagy termékcsaládot előállító vállalkozás egy-egy alkalommal ingyenesen jelenhet meg valamely, az Agrármarketing Centrum 2021-es kiállítási naptárában szereplő európai kiállításon, amelyen a megjelenési költségeket a Társaság vállalja át.

A SPAR azokat az újonnan induló vagy új termékfejlesztésekkel piacra készülő vállalkozásokat karolja fel az egyedülálló kezdeményezés során, amelyek a pályázati kiírás szerinti innovatív termékek gyártását tűzték ki célul. Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni. A SPAR pedig olyan kisebb magyar cégek érvényesülését szeretné elősegíteni az együttműködési lehetőség – a rendszeres beszállítói partnerség – felajánlásával, amelyek minőségi és versenyképes termékek előállítására képesek.

A verseny hivatalos weboldala: http://www.hungaricool.hu/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Növényi alapú ételekkel nyomulnak Kínában

2020. április 23. 04:38

A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa. Növényi alapú kolbászt, marhahús és csirkehús helyettesítőket is készítenek.

Több száz kiló élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra az OMÉK kiállítói

2019. október 2. 10:48

Többek között zöldség-gyümölcs, gyümölcslé, pékáru, száraztészta, különböző húskészítmények jutnak majd el a rászorulókhoz a következő napokban.

Fontos az élelmiszerpazarlás csökkentése

2018. október 9. 06:48

Magyarországon 1,8 millió tonna az élelmiszerhulladék évente, ennek egyharmada a háztartásokban termelődik. Egy főre vetítve egy magyar háztartás évente 68 kilogramm élelmiszerhulladékot termel.

Együttműködésbe kezd a Bonafarm és a PTE az élelmiszeripar területén

2019. július 5. 08:34

Az egyik legfontosabb kérdés, sikerül-e a lakosságot az egészségesebb és kiegyensúlyozottabb táplálkozás irányába terelni, arra ösztönözni.