A Starbucks kínai technológiai vállalatokba tervez befektetni. A kávélánc partnerséget kötött a Sequoia Capital kockázati tőke társasággal, a világ második legnagyobb gazdaságának, technológiai cégeibe történő befektetése érdekében.
A Starbucks kereskedelmi partnerséget hoz majd létre a következő generációs élelmiszer és kiskereskedelmi technológiai vállalatokkal. A Starbucks célja az üzleti pozíciójának megszilárdítása Kínában, a kávézólánc egyik legnagyobb ütemben bővülő piacán – szögezte le az Equilor Befektetési Zrt.
Nem ez az első Kínát érintő stratégiai együttműködésük, 2018-ban partnerséget kötöttek az Alibaba e-kereskedelmi óriással, hogy megkezdjék a termékeik kiszállítását. A Starbucks bejelentette, hogy meg fogják vizsgálni a digitális technológiák beágyazásának a lehetőségét a kiskereskedelmi üzletáguknak minden területén és olyan technológiákat is vizsgálnak, amelyek segítenek az ellátási lánc és készletgazdálkodás optimalizálásában.
Visszaeséssel számol egyébként a Starbucks ebben az esztendőben. A vállalat negyedéves gyorsjelentésében 6 milliárd dolláros árbevételről számolt be, ami 4,9 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi adathoz képest.
A kávézólánc 32 centes egy részvényre jutó nyereségről adott hírt, ami 47 százalékos visszaesés a tavalyi profithoz képest. A vállalat működési marzsa 9,2 százalékra csökkent az előző negyedévben 18,2 százalékról. A vállalat kulcspiacának számító Egyesült Államokban a meglévő üzletekben történő értékesítések 3 százalékkal csökkentek a negyedév során, míg Kínában 50 százalékkal.
A vállalat Kínában már újranyitotta szinte az összes kávézóját, ugyanakkor az idei évre 15-25 százalékos visszaeséssel számol Kínában. A menedzsment a kínaihoz hasonló újraindítást vár az Egyesült Államokban is. A járvány miatt a Starbucks menedzsmentje visszaesést vár az idei évre – húzta alá az Equilor Befektetési Zrt. A vállalat részvényeinek árfolyama az elmúlt héten 0,8 százalékkal csökkent és idén már 12,6 százalékos lejtmeneten vannak túl a részvényesek.