Agrárközélet

Az élelmiszerboltokra koncentrál a Beyond Meat

Agrofórum Online

A Beyond Meat bevétele és nyeresége meghaladta az elemzői várakozásokat 2020 első negyedévében, derült ki a társaság gyorsjelentéséből.

Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a szupermarketekben és az élelmiszerboltokban egyre nagyobb az igény a növényi alapú húshelyettesítő termékek iránt. A cég annak ellenére tett szert ekkora bevételre, hogy az éttermek alacsony profitot termeltek a COVID-19 vírus miatt bevezetett korlátozások miatt.

A társaság azzal, hogy az Amazon Fresh-sel kötött üzletet megduplázta azon kiskereskedelmi üzletek számát ahol elérhetőek a termékeik. Most főleg élelmiszerboltokban értékesítik az árucikkeiket, ideértve a Walmartot és az Amazonhoz tartozó Whole Foods élelmiszerüzletláncot is.

„Átértelmeztük a stratégiánkat, mely most a kiskereskedelemre koncentrál. Tehát nem kivárásra játszunk, hanem azt dolgoztuk ki, hogy miként tudjuk elérni a fogyasztókat az új helyzetben” – nyilatkozta Ethan Brown vezérigazgató a Thomson Reuters hírügynökségnek.

Az éttermek bezárása és az Egyesült Államokban bevezetett kijárási korlátozások következtében súlyosan lecsökkent az értékesítés a partnereinknél, amelyek főleg éttermek voltak. Ez ahhoz vezetett, hogy a Beyond Meat-nek gyorsan újra kellett gondolni a stratégiáját.

A vendéglátóipari értékesítések márciusban körülbelül 23 százalékkal voltak alacsonyabbak a vállalat által vártnál, míg a kiskereskedelmi üzletekben történt eladások 12 százalékkal növekedtek éves alapon.

„Nem tudjuk előre jelezni, hogy mikor, illetve milyen formában folytatódik majd a normálishoz hasonló ügymenet. Fogalmunk sincs, hogy miként kezdjük meg a termékkínálatunk bővítését. Itt korábban próba- vagy tesztidőszakot terveztünk a gyorséttermeknél” – mondta Brown az elemzőknek.

A központját a kaliforniai El Segundóban működtető vállalat tavaly számos nagy horderejű üzletet kötött gyorséttermi láncokkal, köztük a McDonald’s-szal és a Dunkin’ Brands Grouppal.

A cég közölte, hogy nincs okuk arra, hogy felfüggesszék termékeik próbaidőszakát a kanadai McDonald’s-okban.

„A marhahús ára megduplázódott az elmúlt hónapban, s ez is nagy előnyhöz juttat minket a hagyományos húskereskedőkkel szemben” – tette hozzá Brown a húsárak növekedésével kapcsolatban.

Az IBES Refinitiv adatai szerint a társaság negyedéves nettó árbevétele több mint kétszeresére nőtt, 97,1 millió dollárra, az elemzők által előzőleg jósolt 88,3 millió dollár helyett. 2019 első negyedévében még csak 40,2 millió dollár árbevételt értek el. Profitsoron a tavalyi 6,6 millió dolláros veszteség 1,8 millió dolláros nyereségbe fordult.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Felülteljesítette a várakozásokat a Pepsi

2020. február 15. 09:15

Az italgyártó organikus növekedése a negyedik negyedévben 4,3 százalék volt, ami szintén magasabb a 3,72 százalékos elemzői becslésnél.

Egyre több élelmiszert vesznek interneten

2020. május 26. 04:36

Jó negyedévet zárt a Target, az Egyesült Államok egyik jelentős, élelmiszereket is árusító, kiskereskedelmi lánca.

Jelentősen nőtt a hazai sörgyártók tavalyi árbevétele

2019. július 18. 06:33

A 2018-as beszámolók feldolgozása azt mutatja, hogy a sörgyártók 21 milliárd forinttal tudták növelni árbevételüket, ami meghaladta a 166 milliárd forintot.

A hús iránti igény globális növekedéséből a kereskedőcégek is profitálnak

2020. január 15. 07:42

A Cargill, más globális gabonakereskedőkhöz hasonlóan, a rosszul teljesítő eszközök leépítését tervezik és olyan üzletágakba akarnak fektetni, amelyek nagyobb haszonkulccsal kecsegtetnek. Ide tartozhat a húsipar területe.