Agrárközélet

Dönthessenek a vásárlók a ketreces tojásokról

Baromfi Termék Tanács

A Baromfi Termék Tanács szerint nemzetközi szinten is fel kell lépni az ellen, hogy az áruházláncok kizárják saját értékesítésükből a feljavított ketreces tartásból származó tojásokat. E termékeket nem szabad elzárni a fogyasztók elől.

Indokolatlan piackorlátozó lépéseket kívánnak tenni azok az áruházláncok, amelyek ki akarják zárni bolthálózataikból a ketreces tojástermelést folytató agrárvállalkozásokat – értettek egyet a V4-ek agrárkamarái legutóbbi kibővített prágai találkozójukon, amelyen a Baromfi Termék Tanács egyik szövetsége, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) is képviseltette magát. A szövetség lehetőséget kapott arra, hogy előadásban ismertesse a problémát a találkozón.

A V4-ek agrárkamarái kiállnak amellett, hogy a feljavított, ketreces tojástermelésre szükség van a térségben és az Európai Unióban, mivel állat- és humánegészségügyi szempontból ez a legbiztonságosabb termelési mód. E technológia alkalmazása nélkül hosszabb távon veszélybe kerülhet az uniós fogyasztók biztonságos ellátása is, mert a legköltséghatékonyabban előállítható tojás e technológiából származik. A keletkező áruhiány hatására nagy mennyiségben jelenhetnek meg a boltok polcain olyan harmadik országbeli termékek, amelyek nem felelnek meg a jelenleg hatályos, alapvető állatjóléti és egyéb EU-s normáknak sem.

A köztestületek úgy foglaltak állást, hogy elutasítják az áruházláncok egyoldalú, kiszorító, termelőket ellehetetlenítő törekvéseit. Szerintük a vásárlók számára lehetőséget kell teremteni arra, hogy a számukra fontos paraméterek alapján – beleértve a higiéniát és az árat is – választhassanak termékeket az üzletláncokban. A BTT és a Tojásszövetség is úgy ítéli meg, hogy a fogyasztóknak meg kell adni a lehetőséget arra, hogy tojásvásárláskor saját preferenciáik és elvárásaik alapján dönthessenek. A szervezetek szerint az uniós jogszabályoknak megfelelően termelt tojások tiltása és bojkottja nem megengedhető, illetve jogellenes és diszkriminatív is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Kockázatos és drága lenne az átállás ketrecesről mélyalmos tojástermelésre

2019. december 9. 08:58

Az EU szabványnak megfelelő, feljavított ketreces tojástermelő technológia gazdaságosabb, valamint állategészségügyi szempontból a tyúkoknak is kedvezőbb.

A hónap végéig lehet benyújtani a tenyészbaromfi fajok állatjóléti támogatása iránti kérelmeket

2019. június 23. 05:47

Amennyiben nem áll rendelkezésre minden csatolandó dokumentum, a támogatási kérelem nyomtatványt abban az esetben is be kell nyújtani.

Élő online valóságshow-t indít a Nébih

2019. március 28. 07:47

A „Túlélő tojások” az első olyan valóságshow, melynek főszereplői állatok, nevezetesen csirkék, vagyis kezdetben tojások.

Csak etikusan működő vállalkozásoktól származó tojást fog értékesíteni a Tesco

2019. április 18. 11:11

A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak, szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat.