2017-ben az adategyeztetésre felszólító végzéseket kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül küldi ki a Magyar Államkincstár (Kincstár).
A Kincstár felhívja a gazdálkodók figyelmét, hogy 2017. október 16-án megkezdődik a területalapú egységes kérelmeket érintő egyes hibákat tartalmazó adategyeztető végzések kiküldése az ügyfeleknek, vagy azok képviselőinek.
Fontos változás, hogy 2017-ben az adategyeztetésre felszólító végzéseket kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül küldik ki. Ez azt jelenti, hogy ebben az évben NEM az érintett gazdák, hanem a képviselőik (meghatalmazottak, elsődleges képviselő, kamarai meghatalmazottak) kapják meg a végzéseket.
Az Államkincstár tájékoztatja a gazdálkodókat, hogy a korábbi évekhez hasonlóan:
- a fizikai blokkok területével összefüggő idei keresztellenőrzés (túligénylés-, ráfedés-, átfedés vizsgálat) és adategyeztetés egy körben valósul meg
- az ügyfelek a Magyar Államkincstár honlapján, az egységes kérelem benyújtása kapcsán már megismert menüpont alatt, az adategyeztetésre felszólító végzés átvételét követő első napon, jelszó nélkül érhetik el az adategyeztetés célját szolgáló elektronikus rögzítő felületet („W0179 adategyeztetés I. kérelem”)
- az előzetes adategyeztetésnél megismert módon kell benyújtani ügyfélkapun keresztül a felülvizsgált területadatokat és parcellarajzokat tartalmazó mentett adatokat
- a W0179 kérelmet a végzés letöltésétől (kézhezvételétől) számított 10 napon belül kötelező kitölteni és benyújtani.
A Kincstár felhívja a gazdálkodók figyelmét, hogy amennyiben az adategyeztetésre felszólító végzésben foglaltak teljesítésének a végzésben megjelölt határidőben nem tesz eleget vagy nem elektronikus úton tesz eleget, abban az esetben a bejelentésüket a Kincstár a döntés meghozatalánál nem veszi figyelembe, és az ügyfél érintett területeire vonatkozó jogszerű földhasználatát ellenőrzi.
Az adategyeztetéssel kapcsolatban az érintett gazdálkodóknak a Kincstárnál nyilvántartott e-mail címére tájékoztatást küldenek.
(Magyar Államkincstár)