Agrárközélet

Jó hír a Milka gyártójáról

Agrofórum Online

Vételre módosították a Mondelez ajánlását. A Berenberg elemzőcég munkatársai tartásról módosították vételre a csokoládé és snack gyártó cég részvényeinek ajánlását.

Az elemzők szerint az élelmiszeripar relatív értékeltsége alacsony volt az elmúlt évtizedben, ugyanakkor a Mondelez esetében nagyon erős organikus növekedési trend figyelhető meg – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. A bejelentést követően 1 százalékot emelkedett a Mondelez részvények árfolyama. Az elmúlt hónapban 5 százalékkal emelkedett a cég tőzsdei árfolyama ám az is kevés volt ahhoz, hogy ledolgozza idei hátrányát, ezzel együtt is 4,8 százalékot mutat a kurzus 2020-ban eddig.

A Mondelez ajánlása még a mostani, felfelé módosítás után stabilan vétel a Marketscreener tőzsdei adatbázisa szerint. A 21 elemzőből tíz vételt, hét felülsúlyozást, 4 pedig tartást ajánl. A felülsúlyozás azt jelenti, hogy akinek már van ilyen részvénye, annak további vásárlásokat javasolnak az elemzők, ám azoknak, akik még nem rendelkeznek pozícióval az adott papírban annak nem javasolt, hogy most vágjanak bele egy komolyabb vásárlásba.

Az elemzők által megadott átlagos célárfolyam, azaz amit szerintük egy éven belül elér majd az árfolyam a New York-i Értéktőzsdén 59,9 dollár. Ez 17 százalékkal haladja meg a jelenlegi kurzust.

Március végi hír volt, hogy a Mondelez termékei iránti kereslet látványosan emelkedett. Ekkor a cég egyébként növelte a dolgozóinak fizetett órabért és 125 dolláros heti bónuszt is fizetett az értékesítésben dolgozóknak. A koronavírus terjedése miatt világszerte megugrott a kész élelmiszerek iránti kereslet.

A Mondelez snackeket és italokat gyárt öt termékkategóriában. Ezek a kekszek a süteményekkel és sózott harapnivalókkal együtt, a csokoládé és cukorka, az italok a kávékkal és italporokkal együtt, valamint a sajtok és az egyéb élelmiszeripari termékek. Olyan márkák tartoznak a céghez, mint az Oreo, a LU, a belVita, a Nabisco, a Cadbury, a Cadbury Dairy Milk, a Toblerone, a Trident vagy a Halls és a Milka. Utóbbi márkának neve egyénként a német Milch + Kakao, azaz tej és kakaó szavak első néhány betűjéből kreált mozaikszó.

A Mondeleznek Magyarországon, Székesfehérváron is van üzeme. Itt nemzetközileg elismert és közkedvelt márkák csokoládé és keksztermékeit gyártják: Milka, Cadbury, Oreo, Tuc és Ritz, illetve itt készülnek olyan piacvezető helyi termékek is, mint a Pilóta és a Győri Édes. A Székesfehérváron készített termékeket világszerte exportálják, Európától Ausztráliáig, Ázsiától Afrikáig.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

24. Tiszántúli Növényvédelmi Fórum - előtérben az új károsítók és a precíziós növényvédelem

2019. október 19. 08:37

Minden évben újabb és újabb károsítók, állati kártevők és korábban nem tapasztalt betegségek jelennek meg, ami nagy kihívás elé állítja a növényvédelmet.

KSH: az alma 44 százalékkal drágult január óta

2020. június 12. 04:36

Ha az élelmiszereken belüli részletes bontású listát nézzük, akkor legjobban, 39 százalékkal a friss hazai gyümölcs és a déligyümölcs ára ugrott meg egy év alatt.

Eldőlt: egészségesebbek lesznek az ételek

2019. január 28. 05:37

Átlagosan 10 százalékkal csökkenti termékei cukor-, zsír- és sótartalmát 2020-ra mintegy 400 cég Spanyolországban. Ezt a kötelezettséget vállaló cégek között olyan nemzetközi márkák is megtalálhatók, mint a Coca Cola, a Lidl vagy a McDonald's.

Élelmiszer bevásárlóközpont csak online

2020. szeptember 3. 04:36

Az új, csak online áruházi működés bevezetése a járvány alatt fellépő, élelmiszer-szállítás iránti fogyasztói igényt elégítik ki.