Agrárközélet

Jó termésnek is kell a digitális cégér

Agrofórum Online
AMC

Az AMC felismerte, hogy gyors, hatékony, az online kommunikációs eszközöket is alkalmazó kampányokra van szükség.

Az agrármarketing kommunikációs csatornái és a mezőgazdasági ágazat digitalizációja állt a november 22-én megtartott Mi terem a neten? című konferencia középpontjában. Bolyki Bence, a főszervező Agroinform.hu szakportál vezetője kiemelte, hogy a marketing és a mezőgazdaság digitális transzformáción megy keresztül. A folyamat visszafordíthatatlan, ugyanakkor nem mindegy, hogy nyertesei vagy a kárvallottjai leszünk-e a fejlődésnek.

Az egész napos konferencia szervezője az Agroinform.hu szakportál, együttműködő partnere pedig az Agrármarketing Centrum (AMC) volt. Dr. Végváriné Henter Lilla, az AMC szakmai titkára a megnyitójában elmondta: az AMC felismerte, hogy gyors, hatékony, az online kommunikációs eszközöket is alkalmazó kampányokra van szükség. Hozzátettel: a „jelenleg még tervezés alatt álló, de reményeink szerint hamarosan megvalósuló online és digitális marketing adta eszköztárat a 78. OMÉK kapcsán is szeretnénk már alkalmazni.”

A megnyitó után Bolyki Bence hangsúlyozta, hogy a mezőgazdaság és a társadalom egyszerre éli át a digitalizációt. Felidézte, hogy az Agroinform.hu 11 éve alatt saját bőrükön tapasztalták a médiafogyasztás digitalizációját az agráriumban. A marketing alapjai változatlanok – hívta fel rá a figyelmet –, ugyanakkor az egyre erősödő online médiafogyasztás nagy kihívás, új megoldásokat igényel a generációváltás, a célcsoport változása. De olyan problémákra is reagálni kell, mint például a reklámzaj, amire kreativitással, a láthatóság fokozásával lehet válaszolni.

Egyre inkább a digitalizáció, illetve az adatokon alapuló döntés-előkészítés kerül előtérbe a magyar mezőgazdaságban – mondta Milics Gábor, a győri Széchenyi István Egyetem (SZE) docense a mezőgazdaságban zajló digitális forradalom témakörét körbejáró kerekasztal-beszélgetésen. Kőszegi Tamás, a T-Systems Magyarország szenior üzletfejlesztési menedzsere, Szieberth Dénes, a Magyar Kukorica Klub elnöke, Papp Gergely, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szakmai főigazgató-helyettese, Bolyki Bence, az Agoinform.hu portál vezetője, Hollósi Dávid, az Erste Bank Agrár Kompetencia Központjának vezetője, Umenhoffer Péter, az AXIÁL Kft. marketingigazgatója egyebek mellett arra adtak választ, hogyan látják a digitalizáció szerepét. Azaz: mennyiben érinti a gazdákat, és mennyire lehet elmozdulni a digitalizáció felé a generációváltással. Felvetették azt is, hogy merre kellene lépniük az egyetemeknek, hogy a jövő gazdálkodóját ki tudják nevelni.

Kasza Sándor, a többi között európai uniós és hazai pályázatok kidolgozását és teljes körű menedzsmentjét vállaló Omega Csoport ügyvezető igazgatója az aktuális élelmiszeripari és mezőgazdasági pályázati forrásokat ismertetve egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy egy élelmiszert feldolgozó vállalkozás számára nehéz a választás a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) és a Vidékfejlesztési Program (VP) között, s a jó döntéshez szakmai segítségre van szükség.

Laurine Simon, a francia Tallage gabona- és takarmánypiaci elemzője elmondta: jelentős eltérés van Európa és a világpiac között a búza esetében, az idei európai termést nagyon erős mennyiségi csökkenés és a viszonylag alacsony minőség jellemzi. Hozzátette: Magyarország ettől eltér, mert itt nem volt olyan alacsony a minőség, és a termés mennyisége is megfelelő lett.

Az előadások kapcsán felmerült kérdésekre kötetlen beszélgetés keretében válaszoltak az előadók. Az újonnan felmerülő kérdések megválaszolására is sort fognak keríteni a szervezők a 2017. január 25-28. között megrendezendő AGROmashEXPO-n.

AMC
Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Új vezető az AMC élén

2018. július 24. 11:18

Híre ment, hogy vezetőváltás történt az Agrármarketing Centrum élén. Dr. Nagy István agrárminiszter új programot hirdetett meg, amelyben jelentős szerep hárul az Agrármarketing Centrumra is.

Együnk rendszeresen almát!

2018. december 6. 15:02

A rendszeres almafogyasztás immunstimuláló hatású és segíti a szellemi frissességet, mérsékli a fáradékonyságot, a stressz hatásait, a látásromlást, a fogak romlását.

Várják a pályázatokat az Élelmiszeripari Nagydíjra

2019. július 9. 15:16

Július végéig várja a pályázatokat az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum az Élelmiszeripari Nagydíjra, valamint a Hagyomány és Innováció Díj az Agrárgazdaságban elismerésre.