Véget ért az idei őszi, „Legyen minden nap, mézes nap!” szlogenű mézfogyasztást ösztönző kampány. Az akciót a NAK is támogatta. A kampányüzenet több, mint ezer oktatási és nevelési intézményben közel 160 ezer gyermekhez jutott el.
A mézfogyasztás fontosságáról, a méz élettani hatásairól és a táplálkozásban betöltött jelentős szerepéről szervezett közös fogyasztásösztönző kampányt tartott 2018. október 15. és december 9. között az Agrármarketing Centrum (AMC), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Agrárminisztérium megbízásából. A három agrárszakmai szervezet mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást.
A 2018. november 17-én, Tatán megnyitott „Mézes reggeli” elnevezésű programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott. Az akció során minden eddiginél több, összesen 165 756 gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében. A két hétig tartó országos rádiókampány során három országos és két vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így 2 373 000 fő találkozott legalább egyszer a hirdetéssel. A hirdetési időszakban két – egy a felnőtteknek és egy a gyerekeknek szóló – rádiószpot hívta fel a figyelmet a méz fogyasztásának fontosságára, valamint kettő a helyi rendezvényekre.

2018. december 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan tíz mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idős- és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak. Az AMC képviselői a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kg, egy évre elegendő mézet vittek a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának.
A kampány fő célja az volt, hogy a mézfogyasztás a jövőben stabil növekedést mutasson, hiszen jelenleg a belföldi fogyasztás mintegy 7-8 ezer tonna évente, amely kb. 25 százaléka az országos termelésnek. Magyarországon 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet, a szakemberek kiváló minőségű, megbízható mézet készítenek. Bross Péter az OMME elnöke a mézkampány egyik állomásán érzékletes példát fogalmazott meg arra vonatkozóan, hogyan lehetne a mézfogyasztást elősegíteni:
– Elsőre talán meglepőnek tűnik, de ha a magyarok 60-70 százaléka naponta elfogyasztana egy teáskanál mézet, akkor az összes belföldön megtermelt mennyiség elfogyna, sőt importra szorulnánk – jegyezte meg.