Életmód

Tokaji Március nagykóstoló Budapesten

MTI

Csaknem hatvan tokaj-hegyaljai pincészet több mint 150 bora és mesterkurzusok várják az érdeklődőket a Tokaji Március nagykóstolón szombaton.

Tokaj világszerte a legismertebb magyar borvidéknek számít, melynek neve a 2000-es évekig egyet jelentett az édes borokkal. A hegyaljai borászok azonban bebizonyították, hogy száraz boraik is méltók a fogyasztók figyelmére. A nemzetközi szinten is elismert tokaji aszúk mellett a változatos termőhelyi sajátosságokat hűen visszaadó, elsősorban furmintból és hárslevelűből készült száraz tételek a magyar és a nemzetközi piacon is egyre keresettebbek.

A rendezvény szervezői kiemelték, a Tokaji Március nagykóstolón kiállító pincészetek tételei mind borstílusok, mind szőlőfajták tekintetében széles áttekintést nyújtanak a borvidék kínálatából. Tokajtól Sárospatakig termett, friss és korábbi évjáratokból származó száraz, félédes és késői szüretelésű édes tételek, birtokborok, dűlőszelektált borok, furmint fajtaborok és furmintalapú házasítások mellett a hárslevelű és a sárgamuskotály sem hiányzik majd, de felbukkannak kabarból, kövérszőlőből és zétából készült borok is.

A nagykóstoló programját a Borkollégium Pop-Up School ingyenes kiselőadásai színesítik, a tokaji különlegességek termében pedig a tokaji borkínálat csúcsát jelentő, 5 és 6 puttonyos tokaji aszúkból 30 különböző tétel, tokaji pezsgők, valamint a Szepsy Pincészet és Demeter Zoltán Pincészetének válogatott borai lesznek kóstolhatók.

A vendégek három mesterkurzusra is befizethetnek. Demeter Zoltán előadása részben a 2016-os évjárat, részben pedig korábbi, kivételes tételek bemutatója, középpontban a borkészítő és a borfogyasztó felelősségének kérdéskörével. Ifjabb Szepsy István kilenc boron keresztül (köztük forgalomban nem kapható tételekkel) ad áttekintést a Szepsy-portfólióról, a Disznókő Szőlőbirtok eddigi 25 évét pedig Mészáros László birtokigazgató foglalja össze, a pincészet legszebb borai közül válogatva.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kerti feladatlista őszre a STIHL szakértőitől

2020. szeptember 30. 04:36

A STIHL szakértői összegyűjtötték azt a hét kerti feladatot, amit mindenképpen el kell végeznünk még a fagyok beköszönte előtt.

Megjelent a Fa Book frissített verziója a kirándulószezonra

2020. szeptember 15. 09:50

350 képpel és csaknem 20 erdőtársulással bővítette fahatározó mobilalkalmazását az Országos Erdészeti Egyesület. Az ingyenes applikációban tovább finomodott a felhasználói élmény, teljesen megújult a megszerzett tudást ellenőrző beépített kvízjáték, és jelentősen kibővült a fényképek adatbázisa. Az Egyesület az új verzió kiadása alkalmából nyereményjátékot hirdetett meg a Facebookon, amely az alkalmazás használatára és a beazonosított fákról készített képek posztolására invitálja a természetbarátokat.

Leonardo di Caprio is érdekelt húshelyettesítők piacában

2020. szeptember 10. 13:07

A hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsákat gyártó Beyond Meat Sanghajban épít új üzemet. Közben a világszerte csaknem 16 ezer kávézót működtető Starbucks is bejelentette, hogy növényi alapú termékkel bővíti az ázsiai kínálatát. A vegán árucikkek egyik nagy beszállítója egyébként pont a Beyond Meat.

STIHL Gépforgatók nyereményjáték: humor, kreativitás, értékes nyeremények

2020. szeptember 9. 14:30

Hatalmas sikert aratott a STIHL Gépforgatók nyereményjátéka, amelyben a legnagyobb hazai rajongótáborral rendelkező kertészeti gépeket gyártó vállalat új influenszereit kereste.

Pozitív volt Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege - Borpiaci jelentés

2018. március 25. 09:57

Magyarország pezsgőexportja 40 százalékkal volt több 2017-ben az egy évvel korábbinál, az ebből származó bevétel pedig 11 százalékkal nőtt.

Ezért fontos a szőlő-bor ágazat fejlesztése az agrárminiszter szerint

2019. március 2. 06:08

Nagy István szerint a szőlő-bor ágazat fejlesztése nem csak kulturális, hanem gazdasági és társadalmi érdek is. Az agrárminiszter a Borjog és Bormarketing konferencián elmondott beszédében fontos célnak nevezte a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtását.

Túl olcsón kerül piacra a magyar bor

2019. szeptember 23. 08:33

A probléma a megkérdezett piaci szereplők szerint összetett, a megfelelő marketing hiányától kezdve a mennyiségi és minőségi gondokon keresztül odáig terjed, hogy kudarcot vallottak a kitörési pontnak szánt fajták.

Több mint egymillió dollárt fizettek két palack borért!

2018. december 29. 08:47

A második világháború végén a legjobb burgundiai borászat, a Romanee-Conti mindössze 600 üveg sötétvörös nektárt készített, és ezek közül kettőt összesen több mint egymillió dollárért értékesített októberben a New York-i Shoteby’s aukciós ház.