Szőlő-Bor

11 millió palack: ennyi magyar bort exportált a Lidl tavaly

Agrofórum Online

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.

Az elmúlt öt év során a vállalat 31 millió palack bort juttatott el a külpiacokra több mint 13 milliárd forint értékben és 2019-re Magyarország legnagyobb borexportőrévé lépett elő. A miniszterhelyettes az eredményeket összegezve kiemelte, hogy ezen tevékenységével a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban.

A Lidl Magyarország 2014-ben, „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével elősegítse a palackos borok külpiacra jutását, ezáltal támogassa a hazai bortermelőket, élénkítse a magyar gazdaságot. A rendezvénysorozat elindítása óta jelentősen bővült a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, és külföldre 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese a Lidl Wine Expo Hungary megnyitóján kiemelte: „A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példanélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban. Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért.” Továbbá hozzátette: „Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.”

Az idei év során 7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, akik ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

„A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban.

A Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és ezáltal a külpiacra lépésre, amely biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít számukra. Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása. – hangsúlyozta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

A borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak az Expón, így a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták például a hazai libamájast, szárazkolbászt, gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp várhatóan a magyar ételek, magyar ízek még több külföldi áruházban jelennek meg majd.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Csökkennek a hazai borászatok adminisztratív terhei

2018. augusztus 4. 11:07

A július végén életbe lépett változásoknak köszönhetően többek közt egyszerűsödik a melléktermékek felhasználásáról és az ültetvények megújításához igényelhető támogatásról szóló szabályozás.

Készül az új bortörvény

2020. augusztus 13. 10:49

Idő- és költségmegtakarítást hozhat a borászoknak a szakmai egyeztetések után várhatóan őszre elkészülő bortörvény, amely az ágazat fehéredését és a fogyasztók pontosabb tájékoztatását is magával hozza – mondta a Világgazdaságnak Nagy István agrárminiszter.

Tokaj 3 hét előnyben: augusztusban kezdődhet a szüret

2018. július 18. 09:50

A megszokottnál jóval korábban, már augusztusban megkezdődhet a hagyományos szőlőfajták szüretelése Tokaj-Hegyalján - közölte Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke.

Kiemelkedően jó termésre számít a Hilltop borbirtok

2020. augusztus 11. 10:58

Az elmúlt évtized egyik legjobb minőségű termésére számít idén a neszmélyi Hilltop borbirtok. A magyar borászat szerint az idei év hektikusnak tűnő időjárása kifejezetten kedvezett a fehér szőlőfajtáiknak, a termés minősége, valamint a szüretig végrehajtott beruházásaik a prémium minőség felé emelik itthon, valamint a brit piacon értékesített boraikat.