Szőlő-Bor

Németországban is egyre népszerűbb a magyar bor

Agrofórum Online

A Németországba irányuló borexport értéke az idén csaknem 15 millió euró tesz majd ki.

Németországban is egyre kedveltebbek a magyar borok, ezt mutatja a Magyar Szüret nevű berlini rendezvénysorozat, amelyre évről évre mind többen látogatnak el – mondta Budai Gyula, az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésért felelős miniszteri biztos szerdán a német fővárosban az MTI-nek.

A miniszteri biztos kiemelte, hogy a Németországba irányuló borexport értéke az idén csaknem 15 millió euró tesz majd ki, ami jelentős növekedés a két évvel ezelőtti 12 millió euróhoz képest, és ugyancsak kedvező fejlemény, hogy egyre nagyobb a palackozott borok aránya.

A magyar bor ismertségét és népszerűségét tovább erősítik az olyan rendezvények, mint a Magyar Szüret, amelyet már ötödik éve rendeznek meg Berlinben. A hagyománnyá vált magyar szüreti napokon az idén 19 borászat és egy pálinkafőző társaság mutatkozik be, valamint hat élelmiszeripari cég, valamennyi magas minőségű gasztronómiai különlegességeket vonultat fel – mondta Budai Gyula.

A számos szakmai fórumból és borkóstolóból álló kétnapos programsorozatot a Borok hosszú éjszakája nevű esemény zárja szerdán Berlin egyik leghíresebb piaccsarnokában, az Arminiusmarkthalléban.

A magyar bor jövőre a legnagyobb berlini szakmai vásáron, a Berlin Wein Trophyn is megjelenhet – mondta Budai Gyula, hozzátéve, hogy megbeszélést folytatott a német bormarketing társaság (DWM) vezetőivel a magyar részvételről a februári vásáron. Kiemelte, hogy a szemlére rendre mintegy 50 ezren látogatnak el, és jelen van a legtöbb németországi forgalmazó, az esemény így az üzletkötésre is kiváló lehetőség.

A miniszteri biztos elmondta, hogy jövőre a világ legjelentősebb borászati szakvásáraként számon tartott düsseldorfi ProWeinon is hangsúlyosabb lesz a magyar részvétel, ugyanis magyar borászatok csatlakoznak a Pro Wine goes City nevű akcióhoz, amely düsseldorfi vendéglők és szállodák bevonásával a nagyközönség számára is megnyitja a márciusban tartandó vásárt.

A Magyar Szüret és a nagy borászati és mezőgazdasági vásárok – a berlini Nemzetközi Zöld Hét, a Berlin Wein Trophy, a düsseldorfi Pro Wein és a nürnbergi BioFach – révén a német piacon egyre több lehetőség nyílhat a magyar cégek számára, és tovább bővülhet a kivitel – mutatott rá a miniszteri biztos.

Az Oroszország elleni EU-s embargóról, illetve az orosz ellenintézkedésekről elmondta, hogy berlini tárgyalásai alapján pontosan látszik, hogy Magyarország mellett Németországnak szintén jelentős károkat okoz az embargó.

„Egy nagyon rossz politikai döntés eredményeképpen az európai uniós mezőgazdaság és feldolgozóipar nagyon rossz helyzetbe került” – hangsúlyozta Budai Gyula, aki többek között a Német Tejipari Szövetség elnökével, Echard Heuserrel és a német gazdálkodók mintegy 95 százalékát összefogó Német Parasztszövetség főtitkár-helyettesével, Udo Hemmerlinggel tárgyalt.

Rámutatott, hogy a német mezőgazdaság legtöbb ágazatát érzékenyen érinti az orosz embargó, a tejiparban például a kivitel 3 százaléka irányult Oroszországba a 2014-ben bevezetett intézkedések előtt.

Budai Gyula kiemelte, hogy nagyon nehéz lesz visszakerülni az orosz piacra, amely ráadásul a gyors változások miatt „már soha nem lesz ugyanaz, amely korábban volt”. Hozzátette, hogy Németország és Magyarország hasonlóan gondolkodik, új piacok felkutatásával próbálja pótolni a kiesést, mindenekelőtt Kína és a távol-keleti térség felé nyit.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

A növénytermesztés jövője miatt aggódnak a német szakszövetségek

2020. július 29. 10:02

A mezőgazdasági és a kertészeti ágazat tizenkét szövetsége kritikát fogalmazott meg a növényvédő szerek és a hatóanyagok jelenlegi használata miatt.

Engedélyezik az idénymunkások beutazását Németországba

2020. április 3. 09:33

A tavaszi munkákra, például a Németországban rendkívül népszerű spárga betakarítására május végéig nagyjából 100 ezer idénymunkásra van szükség az ágazatban.

Fantasztikus magyar sikerek az év utolsó nagy nemzetközi borversenyén

2019. szeptember 6. 14:45

A legtöbb aranyat a magyar pincészetek közül ezúttal is a Varga szerezte, de mellettük több hazai pincészet is kiemelkedően szerepelt.

A Krombacher a legnépszerűbb német sör

2020. július 12. 14:02

A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként.