Szőlő-Bor

Wine Australia: népszerűsíteni kell a borászati ágazatot

Syngenta Blog

Kevés kivételtől eltekintve a világ fontos bortermelő országai mind kisebb-nagyobb munkaerő-gondokkal küzdenek. Andreas Clark, a Wine Australia vezérigazgatója szerint nagyon fontos feladat, hogy a fiatalok előtt ne csak fogyasztói szempontokból népszerűsítsék az ágazatot.

Mint ahogy Andreas Clark hangsúlyozta a Wine Business szakmai lapnak, az ausztrál szőlőültetvényeken és gyümölcstermesztő gazdaságokban sincs elég munkaerő.  Alacsony számban vannak, akikre számítani lehetne a szüretek idején és náluk is kevesebben gondolkodnak szőlész-, vagy kertészkarrierben Ausztráliában, pedig sokkal több munkalehetőség várna rájuk.

A kontinens borászatai mintegy 170 ezer embert foglalkoztatnak, és több mint 40 milliárd dollárral járulnak hozzá az ország gazdasági teljesítményéhez.

A szakember szerint nagyon fontos a széleskörű tudatosítása annak, hogy manapság egy ilyen munka mit is jelent ezen a területen. Egyrészt komoly tapasztalatokra tehetnek szert a vállalkozó kedvű fiatalok, másrészt rengeteg technológiai újdonsággal is találkozhatnak. A szőlészeti, borászati szakemberek mellett a szegmensnek nagy szüksége van digitális tudással, a mesterséges intelligencia és a big data területein ismeretekkel rendelkező informatikusokra is.

A Wine Australia például élen jár a digitalizációban, egyik üzleti partnerével kidolgozott egy metódust az ország szőlőültetvényeinek feltérképezésére.  Ezzel a hasznos, folyamatosan bővített adatbázissal modellezni lehet az ültetvények esetében például a bozóttüzeket és az ott képződő füst hatását. A módszert középiskolás gyerekeknek is bemutatták sok helyen, így is próbálják felkelteni a fiatalok érdeklődését az ágazat iránt.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

A szekszárdi borvidéken is korábban szüretelnek

2018. augusztus 8. 11:46

A mostani melegben a szőlő fejlődése lassulni fog, de mennyiségben és minőségben egyaránt jó évjáratra számíthatnak a szekszárdi termelők.

Sűrűn kelt vetés ritkítása is porondon van májusban - kertészeti tippek a hónapra

2019. május 23. 04:37

Elérkezett hát a május, a zöldségeskertek egyik legfontosabb és legmozgalmasabb időszaka, ugyanis ebben a hónapban kell kiültetni a paradicsompalántákat szabadföldbe - persze, ha a hőmérséklet engedi azt.

Megjelentek a Nufarm 2019-es növényvédelmi kiadványai

2019. február 25. 09:16

Letölthető a Nufarm növényvédelmi megoldások 2019, a Szántóföldi kultúrák, valamint a Szőlő- és gyümölcsültetvények növényvédelme 2019 is. Kibővült termékpalettánk részletes bemutatásával szeretnénk a gyakorlatban felmerülő kérdések megválaszolásához segítséget nyújtani Önnek.