Szőlő-Bor

Wine Australia: népszerűsíteni kell a borászati ágazatot

Syngenta Blog

Kevés kivételtől eltekintve a világ fontos bortermelő országai mind kisebb-nagyobb munkaerő-gondokkal küzdenek. Andreas Clark, a Wine Australia vezérigazgatója szerint nagyon fontos feladat, hogy a fiatalok előtt ne csak fogyasztói szempontokból népszerűsítsék az ágazatot.

Mint ahogy Andreas Clark hangsúlyozta a Wine Business szakmai lapnak, az ausztrál szőlőültetvényeken és gyümölcstermesztő gazdaságokban sincs elég munkaerő.  Alacsony számban vannak, akikre számítani lehetne a szüretek idején és náluk is kevesebben gondolkodnak szőlész-, vagy kertészkarrierben Ausztráliában, pedig sokkal több munkalehetőség várna rájuk.

A kontinens borászatai mintegy 170 ezer embert foglalkoztatnak, és több mint 40 milliárd dollárral járulnak hozzá az ország gazdasági teljesítményéhez.

A szakember szerint nagyon fontos a széleskörű tudatosítása annak, hogy manapság egy ilyen munka mit is jelent ezen a területen. Egyrészt komoly tapasztalatokra tehetnek szert a vállalkozó kedvű fiatalok, másrészt rengeteg technológiai újdonsággal is találkozhatnak. A szőlészeti, borászati szakemberek mellett a szegmensnek nagy szüksége van digitális tudással, a mesterséges intelligencia és a big data területein ismeretekkel rendelkező informatikusokra is.

A Wine Australia például élen jár a digitalizációban, egyik üzleti partnerével kidolgozott egy metódust az ország szőlőültetvényeinek feltérképezésére.  Ezzel a hasznos, folyamatosan bővített adatbázissal modellezni lehet az ültetvények esetében például a bozóttüzeket és az ott képződő füst hatását. A módszert középiskolás gyerekeknek is bemutatták sok helyen, így is próbálják felkelteni a fiatalok érdeklődését az ágazat iránt.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Napa-völgy szőlővidéke is lángokban áll Kaliforniában

2020. szeptember 30. 08:18

Az amerikai médiában közvetített riportok tanúsága szerint többen azon gondolkodnak, hogy végleg elköltöznek a vidékről.

Jó minőségű szőlőre számítanak Szekszárdon

2020. szeptember 27. 14:17

Sok lehetőség rejlik az idei szőlőben, könnyedebb és testes vörösborokat is lehet készíteni belőlük.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

A károsító helyzet alakulása 2019-ben és várható következményei (17. rész)

2020. február 5. 11:02

A szőlőtermesztők számára kihívásokkal teli 2019 után, az idén is fel kell készülni arra, hogy az időjárás alakulásától függően bármelyik kórokozó vagy kártevő okozhat meglepetéseket, amire már most fel kell készülni lelkiekben és szakmai téren egyaránt.

Hamarosan kiderül milyen lesz a 2019-es évjáratú bor

2019. szeptember 1. 13:33

Az elmúlt évek nemzetközi sikerei, a több tucatnyi díj, elismerés bizonyítja, hogy a hat magyar borrégióban minőségi munka folyik.

Nagyon kitettek a gyümölcsösök a károsítóknak, kórokozóknak

2018. május 23. 08:03

Az időjárási körülmények most főként a kártevők szaporodásának kedveznek a kertészeti kultúrákban, de a helyi körülmények néhány kórokozó terjedésének is kedvező feltételeket teremtenek.