Kevés kivételtől eltekintve a világ fontos bortermelő országai mind kisebb-nagyobb munkaerő-gondokkal küzdenek. Andreas Clark, a Wine Australia vezérigazgatója szerint nagyon fontos feladat, hogy a fiatalok előtt ne csak fogyasztói szempontokból népszerűsítsék az ágazatot.
Mint ahogy Andreas Clark hangsúlyozta a Wine Business szakmai lapnak, az ausztrál szőlőültetvényeken és gyümölcstermesztő gazdaságokban sincs elég munkaerő. Alacsony számban vannak, akikre számítani lehetne a szüretek idején és náluk is kevesebben gondolkodnak szőlész-, vagy kertészkarrierben Ausztráliában, pedig sokkal több munkalehetőség várna rájuk.
A kontinens borászatai mintegy 170 ezer embert foglalkoztatnak, és több mint 40 milliárd dollárral járulnak hozzá az ország gazdasági teljesítményéhez.
A szakember szerint nagyon fontos a széleskörű tudatosítása annak, hogy manapság egy ilyen munka mit is jelent ezen a területen. Egyrészt komoly tapasztalatokra tehetnek szert a vállalkozó kedvű fiatalok, másrészt rengeteg technológiai újdonsággal is találkozhatnak. A szőlészeti, borászati szakemberek mellett a szegmensnek nagy szüksége van digitális tudással, a mesterséges intelligencia és a big data területein ismeretekkel rendelkező informatikusokra is.
A Wine Australia például élen jár a digitalizációban, egyik üzleti partnerével kidolgozott egy metódust az ország szőlőültetvényeinek feltérképezésére. Ezzel a hasznos, folyamatosan bővített adatbázissal modellezni lehet az ültetvények esetében például a bozóttüzeket és az ott képződő füst hatását. A módszert középiskolás gyerekeknek is bemutatták sok helyen, így is próbálják felkelteni a fiatalok érdeklődését az ágazat iránt.