A budapesti Kopaszi-gát verandájáról (Veranda Étterem) indította a 2016. évi magyar dinnye promóciós programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum július 19-én, amelyhez több áruházlánc is csatlakozott.
A budapesti Kopaszi-gát verandájáról (Veranda Étterem) indította a 2016. évi magyar dinnye promóciós programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum július 19-én, amelyhez több áruházlánc is csatlakozott.
Kevés dinnyét fogyasztunk – mondta megnyitójában Győrffy Balázs a NAK elnöke. Pedig a dinnye számtalan kedvező élettani hatással bír, ásványi anyag és vitamin tartalma okán. Természetes vízhajtó és nem utolsó sorban az íze miatt is kedvelt gyümölcs (zöldség).
A dinnye programnak alapvető célja, hogy visszatornázzuk magunkat a 2000-es évek szintjére, amikor a világon harmadikként, évente 180 ezer tonnát exportáltunk. Ez ma csak 60 ezer tonna.

A hazai fogyasztás bővítése az elsődleges cél. Ennek érdekében beindul egy kóstoltatási program az áruházakban. További feladatok: a magnélküli dinnyék elterjesztése, az optimális méret kialakítása és a csomagolástechnika fejlesztése.
*
Nagy István, az FM parlamenti államtitkára arról számolt be, hogy a kereskedelem is első szóra csatlakozott a kampányhoz, mert megértették, hogy a fogyasztó igényét kell felkelteni, hogy az visszahasson a termelőre. A lánc a termelővel kezdődik, ha nincs termék, nincs kereskedelem sem. Jelenleg 11 ezer család él dinnyetermesztésből és az elmúlt évek 4500 ha-as termőterületét sikerült 6000 ha-ra feltornászni, de további bővülés is várható.

A tárca 2,5-3,0 millió tonnára szeretné növelni a zöldségtermesztést, ezáltal majdnem százezer családnak adva munkát. Megbízható és kiszámítható jövő áll a dinnyetermesztő családok előtt – zárta szavait az államtitkár.
*
A társrendező MAC ügyvezető igazgatója, Lipcsey György a megújult agrármarketing centrum szerepéről beszélt, pontosabban arról, hogy örömmel álltak a dinnyefogyasztást ösztönző kampány mellé, már csak azért is, mert hazai termékről van szók, amelynek fogyasztása közös érdek, ezért elsőként a fogyasztókat kell megnyerni, amelyhez a kereskedelem közreműködése kell; és ez fogja a termesztés növelését generálni.

Fogyasztó, kereskedő és termelő együtt gondolkodása eredményezheti a termék és termelés sikerét.
*
A programhoz hat áruházlánc csatlakozott: CBA, SPAR, ALDI, Auchan, Lidl és a METRO. Ennek eredményeként 114 helyszínen lesz kóstoltatás az áruházakban, termékismertetővel együtt.

*
Mártonffy Béla, a NAK osztályvezetője, úgy is, mint a rendezvény moderátora, azzal zárta a sajtótájékoztatót, hogy tovább kívánják vinni a most elindított programot az egyre jobb minőség irányába.
(Dr. Bódis László – Agrofórum Online)