A hazai sárga- és görögdinnye népszerűsítésére indított kampány során két balatoni Erzsébet-táborban, Fonyódligeten és Zánkán osztanak friss gyümölcsöt a hátrányos helyzetű gyermekeknek
A hazai sárga- és görögdinnye népszerűsítésére indított kampány során két balatoni Erzsébet-táborban, Fonyódligeten és Zánkán osztanak friss gyümölcsöt a hátrányos helyzetű gyermekeknek.
A „Nyár, dinnye, szeletem” kampányt az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara július 19-én indította el. A felvezető sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a dinnyékből az Erzsébet-táborokba is juttatnak.
A számtalan kikapcsolódási formát, kulturális és sportprogramot kínáló nyári táborokban nagy hangsúlyt fektetnek az egészséges táplálkozásra és egészséges életmódra nevelésre. Ehhez kapcsolódik immár második éve az Agrármarketing Centrum által szervezett dinnyekóstoltató akció. Július 26. és augusztus 10. között keddenként Fonyódligeten, szerdánként pedig Zánkán kóstolhatnak dinnyét a gyermekek, így hetente csaknem háromezer táborlakó jut friss idénygyümölcshöz.
Az AMC kiemelt feladatának tekinti, hogy kampányai során a friss, hazai termékek fogyasztására ösztönözzön. Ez különösen fontos gyermek- és kamaszkorban, hiszen az ekkor elsajátított minták teszik majd felnőttként tudatos vásárlóvá a most felnövő generációt. A sárga- és görögdinnye magas víz- és vitamintartalma miatt pedig rendkívül egészséges csemege a fejlődésben lévő szervezet számára.
A korábbi tapasztalatok szerint a kóstoltatások alatt a gyerekek arra kíváncsiak, miért is egészséges számukra a dinnye, és miért lényeges szempont, hogy szüleiket a hazai termékek vásárlására ösztönözzék. A tavalyi kampány során kiderült, hogy néhány kisgyermek éppen a kóstoltatás alkalmával evett életében először dinnyét.
A kóstoltatáshoz szükséges, mintegy 5000 kiló dinnyét az Agrármarketing Centrum közvetlenül a hazai termelőktől szerzi be.
(AMC, NAK)