Zöldség-Gyümölcs

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

MTI

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3×3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani – tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3×3 program, amely üzenete „Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!”, egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bajban az európai gyümölcsfeldolgozók

2020. szeptember 28. 08:17

A koronavírus terjedése miatti válság hatására a gyümölcsfeldolgozókban hiányzott a betakarítási munkálatokat végző idénymunkások egy jelentős része Nyugat-Európában ebben a szezonban.

A tavaszi fagyok miatt szálltak el a gyümölcsárak

2020. szeptember 20. 08:20

A katasztrofális tavaszi időjárás miatt drágultak a gyümölcsök tavalyhoz képest - mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

Folytatódott a gyümölcsök ütemes drágulása

2020. szeptember 14. 10:47

2020. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.

Figyeljünk a gyümölcs- és a szőlő szaporítóanyagok kitermelési határnapjára

2020. szeptember 10. 10:47

A szabadgyökerű gyümölcsfaiskolai és szőlőiskolai ültetési anyagok termelési ciklusa ősszel, a növényállományok kitermelésével zárul.

Spárgát is vethet az ősz első hónapjában - szeptemberi kerti munkák

2019. augusztus 13. 04:36

Szeptember az a hónap, amikor a zöldségeskertekből a legtöbb zöldségnövény betárolásra kerül, a gyümölcsösben pedig a nyári metszési munkálatok lezárásáról szól ez az időszak.

35 százalékkal kisebb a paradicsom vetésterülete

2018. május 3. 10:50

A gabonafélék vetési állapota országosan, egyelőre15 százalékos készültséget mutat.

Megjelent a Nufarm új termékkatalógusa

2019. december 3. 09:02

Letölthető a Nufarm növényvédelmi megoldások 2020, amelyből részletesen tájékozódhat cégünk termékpalettájáról, és az egyes növényvédő szerek pontos használati útmutatóját is megismerheti.

Mást mond a botanika a paradicsomról, mint amit az iskolában tanultunk róla

2019. július 18. 04:36

Amennyiben botanikai szempontból közelítjük meg a témát, a paradicsom valójában nem zöldség, hanem gyümölcs. Másfelől viszont, ha a konyhai felhasználás szerint próbáljuk besorolni a paradicsomot, mindenképp a zöldségek közé kell helyeznünk.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/digitalnomads/public_html/staging/releases/20240911215937/public/cms/wp-includes/functions.php on line 5420