Agrofórum Online

Felépült a Syngenta új, modern paradicsom-bemutatóközpontját Hollandiában. A Tomato Vision a vállalat szándéka szerint fontos kutatóbázis, találkozási pont és tudásközpont lesz a jövőben a paradicsom-fajtaválasztáson gondolkodó partnerek számára.

A Maasland településen egy év alatt felépített – a paradicsomnemesítésnek és különféle eseményeknek is helyt adó – központban 14 ezer négyzetméteres, csúcstechnológiájú üvegház található, ahol hozzávetőlegesen 800 új paradicsomfajtát tesztelnek és választanak ki az egyedi piaci igényeknek megfelelően.

Az üvegházat úgy tervezték, hogy a termelőknél használt, valós technológiai körülmények között tesztelhessék azokat a fajtajelölteket, amelyeknek egy része nagy valószínűséggel a jövőben a magyar kertészetekben is megjelenik majd.  Az üvegházban a szakemberek különböző technológiai körülményeket is modellezhetnek, ilyen például a megvilágított és a hagyományos, nem megvilágított termesztés.

A központ területén emellett egy szabadon látogatható, 1500 négyzetméteres bemutató-területet is kialakítottak. Ennek révén betekintést kaphatnak az látogatók a közelgő fajtabevezetésekről, és alaposabban is megismerhetik a Syngenta teljes, üvegházi fajtaválasztékát. A Tomato Vision emellett egy olyan platform is, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek a vállalat szakemberei a paradicsomtermelésben, értékesítésben érdekelt partnerekkel.

Ruud Kaagman, a Syngenta globális paradicsom termékpálya vezetője hangsúlyozta: „olyan fajtákat akarunk kifejleszteni, amelyek valóban megfelelnek a termelők és a fogyasztók igényeinek. A nemesítőink és a piac közötti szorosabb kapcsolat létrehozásával képesek vagyunk a fogyasztói igények tökéletes kielégítésére.”

Digitális átadás

A világszerte hatalmas zavarokat okozó koronavírus világjárvány nemrégiben rámutatott arra, hogy a digitális kommunikáció miként képes legyőzni a fizikai korlátokat. Ezért a Tomato Vision megnyitóját is online tartják e hónap végén. „Ennek a csodálatos létesítménynek a híre most csak digitális csatornákon juthat el az ügyfeleinkhez és partnereinkhez az egész világon, de természetesen szeretnénk majd a lehető leghamarabb személyesen is üdvözölni látogatóinkat a bemutatóházunkban. Egyelőre online eszközeiken keresztül oszthatjuk meg velük a Tomato Vision élményét, bárhol is legyenek világon. A modern digitális kommunikációs eszközök és a virtuális technológia használatával szeretnénk kapcsolatba lépni a látogatóinkkal, és izgalmas élményt nyújtani számukra a Tomato Vision-ben, ezzel is biztosítva, hogy a központ valóban globális információforrássá váljon”, fejtette ki Ruud Kaagman.

SONY DSC

Paradicsomfajták az elképzeléstől a megvalósulásig

A Syngenta paradicsomválasztéka rendkívül széles, a világszinten zajló több mint 20 nemesítési program eredményeként minden szegmensben az eltérő technológia igényeknek megfelelő, kiváló teljesítményű fajtákat kínálnak.

„A Tomato Vision bemutatóházon keresztül lehetőséget kapnak a látogatók, hogy megismerhessék a portfóliónkat, nemesítési programjainkat. Ezen kívül a központ lehetővé teszi a termelőknek, valamint a termékpálya képviselőinek a tapasztalatok, ötletek és elképzelések cseréjét is. Ez a közös munka alakítja a paradicsomtermesztés jövőjét, javítja a felek közötti együttműködést, közös gondolkodást, és nem utolsósorban mindenki számára sikert hoz”, tette hozzá Ruud Kaagman.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bajban az európai gyümölcsfeldolgozók

2020. szeptember 28. 08:17

A koronavírus terjedése miatti válság hatására a gyümölcsfeldolgozókban hiányzott a betakarítási munkálatokat végző idénymunkások egy jelentős része Nyugat-Európában ebben a szezonban.

A tavaszi fagyok miatt szálltak el a gyümölcsárak

2020. szeptember 20. 08:20

A katasztrofális tavaszi időjárás miatt drágultak a gyümölcsök tavalyhoz képest - mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

Folytatódott a gyümölcsök ütemes drágulása

2020. szeptember 14. 10:47

2020. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.

Figyeljünk a gyümölcs- és a szőlő szaporítóanyagok kitermelési határnapjára

2020. szeptember 10. 10:47

A szabadgyökerű gyümölcsfaiskolai és szőlőiskolai ültetési anyagok termelési ciklusa ősszel, a növényállományok kitermelésével zárul.

Új őszi kalászos gyomirtó szer csomag

2019. szeptember 30. 08:33

Nagy széltippan, parlagi ecsetpázsit, egynyári perje. Sok gazda életét megkeseríti a fűfélék felszaporodása. Új hatóanyag érkezik az idei őszi szezonban a kalászosok őszi gyomproblémáinak megoldására.

Van új a nap alatt – Új családtaggal bővül a Syngenta fungicid portfóliója

2018. május 31. 14:52

Az olajosnövények vetésterülete az utóbbi évtizedben dinamikusan nőtt, és a tavalyi évben megközelítette az 1 millió hektárt,  ennek következtében az ország összes vetésterületének közel 25%-án termelünk olajos növényeket.

Válasszon a Syngenta jól bevált repce hibridjei közül

2018. június 13. 09:35

Az őszi káposztarepce a harmadik legfontosabb növényi olajforrás a világon a pálmaolaj és a szójabab után. Európában az olajrepce általában őszi vetemény és elsődleges felhasználási területe a bioüzemanyag gyártás.

A megelőzés automatikus termésmentés is!

2018. április 27. 07:16

A kalászos növényvédelmet meghatározza a termesztési cél, az évjárat és a helyi sajátosságok.  A fajta fogékonysága pedig meghatározza a stratégiát.