Összefogtak a gazdák és minden szabolcsi termelői értékesítő szervezet, és egy emberként állnak a „Szabolcsi alma” márkanév kiépítésének ügye mellé. A FruitVebnek kidolgozott terve van a termény piaci pozíciójának javítására.
Március 23-án rendezik meg a szabolcsi almáról szóló következő tanácskozást, amelyen egy intézkedési terv keretében konkrét lépéseket jelentenek be a népszerű magyar termény megmentése érdekében. A cél a termőterületek megóvása a szabolcsi alma arculatának, piaci pozíciójának javítása érdekében – mondta a Magyar Hírlapnak Apáti Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeb) alelnöke.
Kifejtette, a hosszú távú válságkezelő tervük részeként márkaépítésbe kezdenek, hogy „ne vesszen ki a fejekből ez a jól csengő név”. Egy reprezentatív piackutatásra alapozva még ebben az évben külön marketinges csapat felméri az ismertségét, hogy megtudják, a fogyasztók hogyan gondolkodnak a márkanévről. Második lépésként – várhatóan 2019-től – egy kampány segítségével szeretnék visszaadni a régi ismertségét és hírnevét. Apáti Ferenc szerint márkanévépítésnek négy-hat év alatt lehet konkrét eredménye.
– Ha sikerül elérni szabolcsi alma ismertségét, és tudatosan kezdik el keresni a fogyasztók, akkor válik fontossá, hogy meg is tudjuk termelni a szükséges mennyiséget – jegyezte meg. Az, hogy a termelés lépést tud-e majd tartani a kereslet növekedésével, szerinte az a támogatási rendszer, az adó, a munkaerő-politika és szaktudás kérdése.