Több mint 300 szerencsés gazdálkodó a Hungaroringen „versenykörülmények” között hozhatta ki a maximumot számos MF erőgépből.
Ha oda még nem is, de 2015 szeptemberében az Austro Diesel GmbH, a Massey Ferguson kizárólagos hazai importőre jóvoltából több mint 300 szerencsés meghívott gazdálkodó a Hungaroringen „versenykörülmények” között hozhatta ki a maximumot számos MF erőgépből, köztük hazánkban Mogyoródon debütáló vadonatúj MF 7700-as széria legnagyobb, 280 LE-s tagjából, a MF 7726-ból, valamint az erőben, nyomatékban és rugalmasságban a négyhengeres erőgépeket is megszégyenítő háromhengeres 100 LE-s MF 5610-ből.
TELJES KÉPGALÉRIA >>>https://dev.agroforum.hu/massey-ferguson-traktorok-hungaroringen
Azok, akik nem a versenypálya aszfaltját és a traktorok gumiját koptatták a Szisz Ferenc, az Ayrton Senna, valamint a Drapál János és a Hartmann László kanyarokban, bójás szlalompályán tesztelhették ügyességüket keskeny nyomtávú és homlokrakodós traktorokkal. A „legprecízebbeknek” pedig az Auto Guide – automata kormányzás bemutató tartogatott izgalmas látnivalót az MF 8737-es 400 LE-s „vezérgéppel”.
Érdeklődőből nem volt hiány az új MF 7700-as széria iránt
Premieren az MF 7700-as széria
A rendezvényen lehetőség nyílt a nagyközönség előtt most bemutatkozó MF 7700-as széria legnagyobb, 280 LE-s változatának, az MF 7726 kipróbálására. Az MF 7700-as modellcsaládról elhangzott, hogy az MF 7600-asokat váltják le, kétféle, 6,6, valamint 7,4 literes, hathengeres Agco Power motorral és háromféle Dyna hajtóművel (4, 6 és fokozatmentes VT) rendelhetőek. Minden verzió a Tier 4 Final károsanyag-kibocsátási normáknak megfelel, a legmodernebb motortechnológia révén pedig +25 LE leadására képes (EPM – elektronikus motorvezérlő rendszerrel). Jellemzői közé tartozik továbbá a 3 m-es tengelytáv, a robosztus felépítés, az új mellsőhíd rugózás, a kibővített hidraulika opciók, valamint az átgondolt és kényelmes fülke.
Egy háromhengeres, mellyel a négyhengeresek között sem kell szégyenkezni
Homlokrakodótól ültetvénytraktoron át a 2 cm-es pontosságú automata kormányzásig
A versenypálya aszfaltcsíkján „nyúzható” MF 7726-os és MF 5610-es erőgépeken kívül lehetőség kínálkozott az erre a célra kialakított, felbójázott területen egy homlokrakodóval felszerelt 90 LE-s MF 5609-es traktorral gumiabroncs-, valamint raklapmozgatási feladatok kipróbálására, az MF multifunkciós homlokrakodó joystick „élesben történő” tesztelésére is. A joysticken lévő gombokkal homlokrakodás során nemcsak a 4 fokozatot, a 4 főcsoportot és az irányváltást tudjuk kapcsolni, hanem a kuplungot is ki tudjuk oldani, valamint szabadon beállíthatunk elektronikus vezérlésű funkciókat is. Gyakorlatilag így nincs többé szükségünk a váltással foglalkozni frontrakodásnál, a joystick mindent tud helyettünk.
2 cm-es pontosságú automata kormányzás szemléltetésére a legnagyobb MF széria, az 8700-as 400 LE-s változata, az MF 8737 szolgált
A kertészeti ágazatban érdekelt gazdálkodók sem unatkoztak a rendezvényen, ugyanis egy MF 3640-es 84 LE-s ültetvénytraktor állt rendelkezésükre a szőlősorokat imitáló bóják közötti manőverezésre.
Egy négyhengeres, 4,4 l-es MF 5613-as traktorral tesztelni lehetett az AutoDrive funkciót is, amely lehetőséget kínál arra, hogy mind szántóföldi, mind közúti szállítás közben máshogy működtessük a hajtóművet, ezzel jelentős üzemanyag-megtakarítást elérve mindkét üzemmódban. Szántóföldi üzemmódban a hajtómű a főcsoportok fokozataiban automatikusan fel/le kapcsol terhelés alatt, míg közúti használatban nemcsak a fokozatok, hanem a főcsoportok közötti váltás is ilyen módon zajlik.
400 LE-vel „csak a tükröt kell nézni”
A 2 cm-es pontosságú automata kormányzás szemléltetésére a legnagyobb MF széria, az MF 8700-as 400 LE-s változata, az MF 8737 szolgált egy előre kijelölt és a rendszernek megtanított nyomvonalon két centiméteres pontosságot tartva, szűk táblavégi fordulókkal.
Összességében, a mogyoródi nyílt napon 14 erőgéppel 76-tól egészen 400 LE teljesítményig a teljes MF paletta képviselte magát.
(Kosztolányi Attila – Agrofórum Online)