Zöldség-Gyümölcs

Elstartolt a dinnye-kampány

Agrofórum Online

A budapesti Kopaszi-gát verandájáról (Veranda Étterem) indította a 2016. évi magyar dinnye promóciós programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum július 19-én, amelyhez több áruházlánc is csatlakozott.

A budapesti Kopaszi-gát verandájáról (Veranda Étterem) indította a 2016. évi magyar dinnye promóciós programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum július 19-én, amelyhez több áruházlánc is csatlakozott.

Kevés dinnyét fogyasztunk – mondta megnyitójában Győrffy Balázs a NAK elnöke. Pedig a dinnye számtalan kedvező élettani hatással bír, ásványi anyag és vitamin tartalma okán. Természetes vízhajtó és nem utolsó sorban az íze miatt is kedvelt gyümölcs (zöldség).

A dinnye programnak alapvető célja, hogy visszatornázzuk magunkat a 2000-es évek szintjére, amikor a világon harmadikként, évente 180 ezer tonnát exportáltunk. Ez ma csak 60 ezer tonna.

A hazai fogyasztás bővítése az elsődleges cél. Ennek érdekében beindul egy kóstoltatási program az áruházakban. További feladatok: a magnélküli dinnyék elterjesztése, az optimális méret kialakítása és a csomagolástechnika fejlesztése.

*

Nagy István, az FM parlamenti államtitkára arról számolt be, hogy a kereskedelem is első szóra csatlakozott a kampányhoz, mert megértették, hogy a fogyasztó igényét kell felkelteni, hogy az visszahasson a termelőre. A lánc a termelővel kezdődik, ha nincs termék, nincs kereskedelem sem. Jelenleg 11 ezer család él dinnyetermesztésből és az elmúlt évek 4500 ha-as termőterületét sikerült 6000 ha-ra feltornászni, de további bővülés is várható.

A tárca 2,5-3,0 millió tonnára szeretné növelni a zöldségtermesztést, ezáltal majdnem százezer családnak adva munkát. Megbízható és kiszámítható jövő áll a dinnyetermesztő családok előtt – zárta szavait az államtitkár.

*

A társrendező MAC ügyvezető igazgatója, Lipcsey György a megújult agrármarketing centrum szerepéről beszélt, pontosabban arról, hogy örömmel álltak a dinnyefogyasztást ösztönző kampány mellé, már csak azért is, mert hazai termékről van szók, amelynek fogyasztása közös érdek, ezért elsőként a fogyasztókat kell megnyerni, amelyhez a kereskedelem közreműködése kell; és ez fogja a termesztés növelését generálni.

Fogyasztó, kereskedő és termelő együtt gondolkodása eredményezheti a termék és termelés sikerét.

*

A programhoz hat áruházlánc csatlakozott: CBA, SPAR, ALDI, Auchan, Lidl és a METRO. Ennek eredményeként 114 helyszínen lesz kóstoltatás az áruházakban, termékismertetővel együtt.

*

Mártonffy Béla, a NAK osztályvezetője, úgy is, mint a rendezvény moderátora, azzal zárta a sajtótájékoztatót, hogy tovább kívánják vinni a most elindított programot az egyre jobb minőség irányába.

(Dr. Bódis László – Agrofórum Online)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bajban az európai gyümölcsfeldolgozók

2020. szeptember 28. 08:17

A koronavírus terjedése miatti válság hatására a gyümölcsfeldolgozókban hiányzott a betakarítási munkálatokat végző idénymunkások egy jelentős része Nyugat-Európában ebben a szezonban.

A tavaszi fagyok miatt szálltak el a gyümölcsárak

2020. szeptember 20. 08:20

A katasztrofális tavaszi időjárás miatt drágultak a gyümölcsök tavalyhoz képest - mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

Folytatódott a gyümölcsök ütemes drágulása

2020. szeptember 14. 10:47

2020. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.

Figyeljünk a gyümölcs- és a szőlő szaporítóanyagok kitermelési határnapjára

2020. szeptember 10. 10:47

A szabadgyökerű gyümölcsfaiskolai és szőlőiskolai ültetési anyagok termelési ciklusa ősszel, a növényállományok kitermelésével zárul.

Hiánypótló az agrár- és élelmiszer-kereskedelem országos osztály

2018. március 1. 16:10

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarán belül február 28-án megalakult agrár- és élelmiszer-kereskedelem országos osztály, amely a kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokra fókuszál.

Középpontban a vadkárfelmérési útmutató

2018. november 30. 09:11

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara országos gazdatájékoztató rendezvénysorozatot szervez az új vadkárfelmérési útmutatóról.

Indul a zöldség-gyümölcs kampány, Frutti és Veggi beindították a rakétákat

2018. március 29. 07:18

Kevés zöldséget és gyümölcsöt eszünk, ez számos betegség, elhízás stb. forrása. Ezért már gyermekkorban változtatni kell az étkezési szokásokon.

Búzapiac: szűk mozgástér maradt a drágulásra

2018. november 30. 08:36

A kukorica árában már nincs tartalék, és a búzáé is alig nőhet, tavasszal pedig kisebb korrekció következhet be Fórián Zoltán, az Erste Bank Agrár Kompetencia Központjának vezetője szerint.