Agrárközélet

Marketingkampány indult a tejtermékek népszerűsítésére

MTI

Elindult a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó tavaszi marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében, amely idén is a tej és a tejtermékek jótékony hatásával ismerteti meg a gyerekeket.

Az AMC hétfői, MTI-nek küldött közleménye szerint a „Tejkamion” országszerte 30 helyszínen, 4500 diákkal osztja meg a tej- és tejtermékfogyasztás pozitív hatásait, illetve az egészségtudatos táplálkozás előnyeit. Az idei Tej! Szívvel-lélekkel! elnevezésű kampány célja a fogyasztói tudatosság erősítése, a minőségi, tehéntejből készített termékek – tej, vaj, túró, tejföl, joghurt, kefir, kakaós tej, sajt – előnyeinek megismertetése, a lakosság pontos tájékoztatása.

A Tej terméktanács 2017-2018-as közösségi marketing kampányát fiatal olimpikonok és sportoló példaképek, mint a tej nagykövetei támogatják. Az olimpiai bronzérmes, ötszörös Európa-bajnok, rövid pályás Európa-bajnok, világbajnoki bronzérmes magyar úszónő Kapás Boglárka, az olimpiai és Európa-bajnoki bronzérmes, ifjúsági olimpiai bajnok úszó Kenderesi Tamás és a magyar labdarúgó válogatottban középpályás Nagy Ádám egyaránt a tejfogyasztásra ösztönzi a fiatalságot.

A közleményben kiemelik: a tej a szervezet első számú kalciumforrása. A tejben optimális, jól emészthető formában van jelen a fehérje, a tejzsír, a tejcukor és a kalcium hasznosulásához szükséges D-vitamin. Jelentős A-, B1-, B2- és B12-vitaminforrás, de a foszfor, a magnézium és a cink is megtalálható benne.

Mivel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) adatai alapján a 4-10 éves gyermekek 35 százaléka kritikus határérték alatti mennyiségben fogyaszt a csontfejlődéshez nélkülözhetetlen kalciumot, a promóció egyaránt törekszik a gyerekek és szüleik elérésére, a csontritkulás kapcsán veszélyeztetett idősebb generáció, továbbá az egészségtudatos étkezés, tudatos életmód iránt nyitott lakosság megszólítására – írták.

A Tejszív védjegy a csomagoláson garantálja, hogy az adott tejtermék eléri, vagy akár meg is haladja a hatályos élelmiszer-szabályozásban foglalt kritériumokat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Sok a poloska? Térkép készül - segíthet!

2020. szeptember 30. 15:09

Térképre kerülhetnek a poloskák, így kiderülhet, hol és mekkora a fertőzöttség Magyarországon.

A nagy termés ellenére marad a moszkvai exportkvóta

2020. szeptember 29. 10:47

A jó betakarítási kilátások ellenére a gabonaexportra vonatkozó nem vámköteles kontingensek mechanizmusa továbbra is relevánsnak tekinthető.

Stabilak az osztrák mezőgazdasági jövedelmek

2020. szeptember 29. 06:47

Aggasztó a helyzet az osztrák erdőgazdálkodásban, ahol az éghajlatváltozás hatásai új rekordokat okoztak a sérült fák számában és az ezzel járó bevételkiesés tekintetében.

Jelentősen növekszik a mezőgazdasági termékek világkereskedelme

2020. szeptember 28. 11:33

A fejlődés mozgatórugóinak a növekvő jövedelmek, a korábbinál kevesebb kereskedelmi korlátozás és a technológiai fejlődés számítanak.

Tejkomplexum épül Szenttamáson

2019. október 1. 10:38

A TM Zrt. beruházása 15 új munkahelyet teremt, a cégnél jelenleg 115 ember dolgozik.

Televíziós kampány indul a magyar tej fogyasztásának ösztönzésére

2019. szeptember 23. 13:38

A tudatos vásárlói döntéssel nemcsak a felesleges károsanyag-kibocsátás előzhető meg, hanem a fogyasztók abban is biztosak lehetnek, hogy kiváló magyar terméket visznek haza.

Ez lenne a siker titka? A hagyomány és az innováció találkozása a román mezőgazdaságban

2019. október 1. 11:10

Sok hasonlóságot fedezhetünk fel a román és volt szocialista országok mezőgazdaságában, hiszen ugyanazokkal problémákkal küzdenek: kiöregedő gazdatársadalom, előnytelen birtokszerkezet, a multinacionális vállalatok térhódítási kísérletei és a fogyasztói passzívitás a hazai, illetve a helyben termelt termékek irányába. A problémákra adott válaszok azonban sokszor eltérnek a keleti blokk megoldásaitól, és az uniós források ésszerű felhasználásával Romániának jó esélye van arra, hogy a közeli jövőben a térség meghatározó mezőgazdasági szereplőjévé váljon.

Életmód Képgaléria

Újabb változás a sovány tejpor értékesítési árában

2019. február 14. 08:16

A tej és tejtermékek piacának jelenlegi helyzete, vagyis az árak alakulása és az intervenciós készletek nagysága indokolttá teszi a sovány tejpor további mennyiségeinek a betárolási időpont módosítása általi értékesíthetővé tételét.